Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 19 van 32)
Moderator(s): Dré
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
1-4-2004 13:06
Hmm aan de reacties hierboven lijkt het me inderdaad beter om even de omwonenden te informeren... Probleem is dat de meeste omwonenden op een camping aan de andere kant van de plas zitten, maar misschien dat de beheerder van de maarsseveen daar wel een idee over heeft... Moet nu nog 2 weekjes wachten op een "ja" of een "nee"... ga volgende week wel vast vergunningen aanvragen, aangezien dat nog wel eens wat tijd wil kosten voor dat je die hebt...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
1-4-2004 14:50
De regio hier is niet zo groot.
Ben op de hoogte van bijna alle grotere feesten.
Daar lees ik dan ook verslagen van, of hoor ik wel altijd van iemand die er was of die er draaide.

Die gele kaart... Ja, jij dacht natuurlijk dat ik dacht dat de politie binnenkomt.. Op hun fluitje blazend (ja, dat fluitje dat rond hun nek hangt!) , en een gele kaart in de lucht steken?! Komaan zeg... Was gewoon figuurlijk gebruikt :s shocked 8O

En dan gebeurt het weer... Omdat ik NOG maar 16 jaar ben.. De jeugd is echt veranderd hoor. Zolang je hier geen 21 bent lieg je toch maar wat in het rond.
wink ;)

Greetz
zyrax happy :)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-4-2004 16:41
Dat laatste heb je mij niet horen zeggen. Maar ik denk wel dat je soms dingen beweert waar je zeer weinig (tot niets) van af weet, wat niet zo raar is op je zestiende.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
1-4-2004 18:02
Was Teknoknights btw niet bekend onder een andere naam vroeger en is hij toen niet geband of vergis ik mij?!
Dat zegt toch wel genoeg denk ik wink ;)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-4-2004 18:22

teknoknights schreef:

En dan gebeurt het weer... Omdat ik NOG maar 16 jaar ben.. De jeugd is echt veranderd hoor. Zolang je hier geen 21 bent lieg je toch maar wat in het rond.
Je hoort me zeker niet beweren dat je als 16-jarige liegt... maar ik heb toch ook zeer sterk mijn twijfels over de party-ervaring van een 16-jarige hoor... (no offence!!)

Ofwel ga je al uit van je 14 of vroeger: www.dj2dj.be/index.php?Page=news&News_ID=107 (geloof me: het artikel klopt en dit is MIJN streek, dus ik weet waarover ik praat). En op die leeftijd heb je nog niks verloren in het uitgaansmilieu, hoe volwassen een 8-jarige zich ook mag voelen wink ;).

Ofwel ga je nog maar pas uit en amuseer je je wss rot! Houden zo!!!
Eigenlijk mag je pas beginnen organiseren wanneer je over je hoogtepunt heen bent van uitgaan (als je 24-25 bent dus). Waarom? Omdat je dan pas écht ervaring hebt: je hebt de jaren geweten dat alles explodeerde (ah, die mooie jaren '90), je hebt de periode gekend dat alles in elkaar viel (ik hààt het jaar 2000), je hebt de periode geweten dat alles op zijn gat zat (nou ja: ZIT) en dat de organisatoren niet meer weten wat eerst doen om toch maar IETS van volk te krijgen. Bovendien heb je al een paar jaar gewerkt en heb je dus een startbudget om kwalitatief te kunnen starten. Daarbovenop heb je een commerciele ingesteldheid en een commerciele visie opgebouwd door te leren uit de fouten van anderen (bewust en onbewust). Bovendien weet je ook op welke manier om te gaan met bepaalde groepen mensen (DJ's, zaalverhuurders, barmensen) en besef je dat niet JIJ het middelpunt bent van het gebeuren.
Kortweg: je hebt ERVARING opgedaan... iets wat overduidelijk ontbreekt bij heel wat jonge organisatoren!

Er zijn hier wss heel wat jonge organisatoren die succesvolle concepten opzetten, proficiat! Maar toch blijf ik erbij dat je beter eerst gewoon uitgaat en pas daarna begint met te organiseren (zei ik ooit niet eens iets gelijkaardigs over het DJ-zijn?)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
1-4-2004 18:47
Didier, ik vind je wel erg denigerend overkomen... Alsof jonge mensen niets kunnen! Tuurlijk komt ervaring met de jaren... maar het lijkt me juist dat je je nek uit moet steken als je iets wil bereiken, en niet zoiets moet hebben van "ik wacht wel tot ik wat ouder en wijzer ben". Over een tijdje moeten oude lullen (zoals jij?) het van de initiatieven en het "durven" van de jongere generatie hebben. Ga je dan ook zeggen ach jullie weten er niks van, wordt nou eerst maar is zo oud als ons en dan mag je meepraten? Jongere generaties gaan voor jou je pensioentje verdienen! Goed ik draaf te ver door nu... Maar ik vind dat je toch wel íets meer vertrouwen mag hebben in de jongere mensen! Tact en mensenkennis leer je niet, dat heb je gewoon vanaf je geboorte of het is iets waar je nooit over zult beschikken. En aangezien dat dat volgens jou een belangrijk deel in het organiseren...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-4-2004 19:03

Juiced schreef:

Goed ik draaf te ver door nu...
Euh ja, dat doe je idd!

Ik wil hier geen welles-nietesspelleke starten maar laat het duidelijk wezen dat ik jonge organisatoren niet tegenhou van te organiseren en dat ik de succesvolle concepten een dikke proficiat wens (hmmm, ik herhaal mezelf, dat had ik al gezegd in de vorige posting). Ik beweer wél dat jonge organisatoren NIET de ervaring kunnen hebben wat je eigenlijk nodig hebt om zoiets te doen. Als het goed loopt, dan heb je geluk, maar wanneer het slecht loopt kan zo-iemand enkel HOPEN dat hij de juiste beslissing neemt. Meer beweerde ik niet en zoiets kan toch niet tegengesproken worden?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
1-4-2004 19:09
Tact en mensenkennis leer je niet, dat heb je gewoon vanaf je geboorte of het is iets waar je nooit over zult beschikken
Tact en mensenkennis zijn wel degelijk dingen die je kunt leren.
Mijn mensenkennis is met sprongen vooruit gegaan sinds naar schatting mijn 19de.
Immers hoe meer je met mensen omgaat hoe beter je ze leert kennen. Dat komt gewoon, zoals zoveel dingen, met de jaren. Dat er mensen zijn die er aanleg voor hebben dat is zeker.

Bij het organiseren van een feest komt een hoop verantwoordelijkheid kijken. En dat zou ik niet graag op mijn schouders hebben gehad op mijn 16de.Nu trek ik de verantwoording zelfs naar mij toe.
Sterker nog: je mag wettelijk gezien op je zestiende uberhaupt maar weinig verantwoording dragen. Als er dan echt iets fout gaat ben jij en je ouders de pineut.

Er zijn ongetwijfeld mensen die op hun zestiende prima kunnen organiseren, op hun 30ste zijn diezelfde mensen waarschijnlijk toch (nog) beter.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
1-4-2004 19:19

Rademakers schreef:

Dat er mensen zijn die er aanleg voor hebben dat is zeker.
dat bedoelde ik laugh :D

Rademakers schreef:

Er zijn ongetwijfeld mensen die op hun zestiende prima kunnen organiseren, op hun 30ste zijn diezelfde mensen waarschijnlijk toch (nog) beter.
Doordat ze waarschijlijk vroeg begonnen zijn. Als iemand van 25 voor het eerst een feest organiseert kan het nogsteeds even zwaar de soep inlopen, doordat hij, net zoals een 16 jarige, in het begin onvoldoende kennis van vergunningen e.d. zal hebben.

Ik wil mezelf hier niet onmogelijk maken ofzo (nog op tijd?) wink ;) , maar vind dat jullie jongere mensen gewoon iets serieuzer mogen nemen. Hoe oud begonnen de jongens van ID&T? Op hun 19e, net diploma op zak?
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
1-4-2004 19:26
maar vind dat jullie jongere mensen gewoon iets serieuzer mogen nemen
Dat vinden alle jonge mensen (ik ben ook nog best wel jong hoor) wink ;).

Wacht maar, dat begrijp je wel als je ouder bent razz :p.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)