Forum > Geluid

Post hier foto's van het binnenwerk van je versterker

(1789 reacties. Pagina 19 van 179)
Moderator(s): Dré
MSSSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2003
Laatste: 10-5-2010
Berichten: 108
25-2-2004 14:26
jullie hebben gelijk happy :) het is een boost. Ik wou alleen dus even weten of die het opgegeven vermogen zou kunnen halen maar dat blijkt dus van niet.Daarnaast vond ik het wel leuk om te zien of jullie de amp herkenden.
Liefde moet van twee kanten, zowel voor- als achterlangs!:P
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-2-2004 15:03
Hallo,

Ik heb hier twee versterkers staan, en heb ook wat foto's genomen:

De eerste:
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=117
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=118
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=119
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=120
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=121
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=122
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=123

Is een PEAVEY CS400 2 X 200 Watt RMS op 4 Ohm, 1 X 400 Watt op 4 Ohm gebrugd.

De tweede is voormij vrijwel onbekend, het is een Inkel MA920, met 2 X 400 Watt RMS op 4 Ohm, en 1 X 800 Watt op 4 ohm gebrugd.
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=102
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=103
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=104
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=105
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=106
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=108
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=109
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=110
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=111
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=112
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=113
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=114
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=115
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=116

Vraagje: hoe moet je nu precies de Peavey bruggen? Er staat wel een tekening, maar kom er niet wijs uit:
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=96
groups.msn.com/Drive-inFiesta/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=101

Dank aan Tienkamp Muziek en Elektronica, Foto's: Edie Wojciechowski
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
25-2-2004 15:33
Peavey: Ziet er vertrouwd & degelijk uit.. Alleen heeft er al eens iemand aan gerepareerd die verschillende series eindtorren heeft liggen mixen. Komt de stroomverdeling en dus de betrouwbaarheid zeker niet ten goede ! Zou ik even in orde maken voordat je er meer schade door krijgt..

Inkel: Ook netjes.. Doet me erg denken aan de AB Precedent amps !

Betreft het bruggen: Zelfde als bij alle andere amps. Speaker tussen de twee rode klemmen, signaal alleen op ingang A aansluiten, en switch op BRIDGE.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-2-2004 15:39

JVS schreef:

Peavey: Ziet er vertrouwd & degelijk uit.. Alleen heeft er al eens iemand aan gerepareerd die verschillende series eindtorren heeft liggen mixen. Komt de stroomverdeling en dus de betrouwbaarheid zeker niet ten goede ! Zou ik even in orde maken voordat je er meer schade door krijgt..
Is inderdaad verschillende keren gerepareerd.
Betreft het bruggen: Zelfde als bij alle andere amps. Speaker tussen de twee rode klemmen, signaal alleen op ingang A aansluiten, en switch op BRIDGE.
En de twee zwarte gewoon "open" laten?
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
25-2-2004 16:10

Mr. Edie schreef:

JVS schreef:

Peavey: Ziet er vertrouwd & degelijk uit.. Alleen heeft er al eens iemand aan gerepareerd die verschillende series eindtorren heeft liggen mixen. Komt de stroomverdeling en dus de betrouwbaarheid zeker niet ten goede ! Zou ik even in orde maken voordat je er meer schade door krijgt..
Is inderdaad verschillende keren gerepareerd.
Dan zou ik hem toch maar eens één keer goed laten repareren.... Volledige set nieuwe gematchte eindtorretjes en je hebt een bak die je de komende 10-20 jaar niet meer kapot zult krijgen en waar je op kunt vertrouwen... Veel eintrappen zijn jammer genoeg niet erg meer te vertrouwen nadat ze 1x gerepareerd zijn door iemand die elke laatste euro probeert te besparen... Terwijl als je het goed doet en de rest eventjes naloopt hij in principe technisch weer als nieuw is..

Mr. Edie schreef:

Betreft het bruggen: Zelfde als bij alle andere amps. Speaker tussen de twee rode klemmen, signaal alleen op ingang A aansluiten, en switch op BRIDGE.
En de twee zwarte gewoon "open" laten?
Yup de twee zwarte kun je dan gewoon openlaten..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-2-2004 16:12
Of gematchte torren nodig zijn hangt af van of er wel of niet gedaan is aan lokale terugkoppeling (emitter degeneratieweerstanden bijvoorbeeld). Ook is het kopen van torren van hetzelfde merk op zich nog steeds geen garantie. Je zult ze zelf bij elkaar moeten zoeken als je ze ECHT gematched wilt hebben.

Sommige ontwerpen hebben dat nodig, sommigen niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-2-2004 16:21
Mwoah, geen idee, ik heb dat ding ook maar gehuurd, dus zal me weinig schelen. Wel clipte een kanaal VEEL (lees: ECHT veel) sneller als het ander... En kabels waren allemaal perfect, het was echt HET kanaal...
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
25-2-2004 16:34
In wat minder critische ontwerpen zorg ik er iniedergeval voor dat ze uit dezelfde productielijn komen. (aanduiding onder typenummer). De Hfe ligt dan meestal al erg dicht bij elkaar. In amps als bijvoorbeeld Crown Macrotech's ga ik matchende paartjes zoeken. Net zoals ze bij crown in 4 versterkingsklasses worden ingedeeld (staat er op gedrukt)..

Terugkoppeling per eindtransistor ben ik eigenlijk nog maar zelden tegengekomen.. Meestal alle basissen direct parallel richting de driver, en elke eindtor een eigen emitterweerstand. (met eventueel een stroomdetectie ernaast).
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
25-2-2004 16:38

Mr. Edie schreef:

Mwoah, geen idee, ik heb dat ding ook maar gehuurd, dus zal me weinig schelen. Wel clipte een kanaal VEEL (lees: ECHT veel) sneller als het ander... En kabels waren allemaal perfect, het was echt HET kanaal...
Dan vertel de verhuurder maar niet dat je stiekem zijn spullen uit elkaar loopt te schroeven razz :p
Als je zeker weet dat de bekabelig in orde was, en ik het gerommel met die torren zie, heb ik al een sterk vermoeden wat er aan de hand is.......
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-3-2004 10:55

JVS schreef:

Terugkoppeling per eindtransistor ben ik eigenlijk nog maar zelden tegengekomen.. Meestal alle basissen direct parallel richting de driver, en elke eindtor een eigen emitterweerstand.
En wat denk je dat de functie is van die emitterweerstand? Da's dus precies die lokale terugkoppeling waar ik het over had (Emitterdegeneratieweerstand ;-)

Dankzij die weerstand wordt de invloed van de versterkingsfactor van de tor AANZIENLIJK lager. Denk maar eens wat er met Vbe gebeurt als er wat stroom door de emitterweerstand gaat lopen.

Terugkoppeling hoeft niet altijd zo'n fysiek weerstandje van output terug naar input te zijn ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)