Forum > Off-Zone

biertjehhh??? tijdens het draaien...

(348 reacties. Pagina 19 van 35)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-6-2004 19:35
1 x bewerkt. Laatst door DJ-Ipkiss op 8-6-2004 19:39
nou om de prijzen van de coffeeshop te noemen vind ik een beetje overdreven, maar in Alkmaar betaal je voor een grammetje hasj van thuis telers(wat dus illegaal is voor de duidelijkheid!) varieerend van 1 euro(troep werkt niet) tot 15 euro(isolater 1 joint is meeeeeeeeer dan genoeg. Beetje normale wiet kost in de CS zeg 5 euro per gram. een gram draai je 2 joints uit. naja 1,5 wink ;) .

Verder voel ik me niet aangevallen door jou, maar ik vind het juist interessant(ja ik heb nog hersencellen zat hoor) waarom mensen zo verhit reageren op dingen die ze nog nooit geprobeerd hebben. Als het voor jou persoonlijk is. Ik doe het niet, vind ik het geen probleem. Moet jij weten uiteraard. Maar wat ik niet snap is dat mensen het niet doen als ze met opmerkingen komen als:
Je krijgt er koppijn van, je word misselijk, het is nutteloos enz.
Want je weet zelf niet waar het overgaat.
Dus nogmaals de vraag. Waarom heb jij er zo'n afkeer door gekregen? en:
Waarom link jij drugs gebruikers en overmatig drank gebruikers met elkaar.
Je doet nu namelijk net alsof iedereen die drugs gebruikt verslaafd is(wat niet zo is!)(geen aanval op jou maar een reactie op.)

Drugs zijn verre van noodzakelijk. Maar een leuke toevoeging. Er drinken ook zat mensen bier terwijl ze ook water kunnen drinken...
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
8-6-2004 19:39

Tom. V schreef:

@ DJ ipkiss : Mijn menig is gegrond en ik GA HELEMAAL NIET EEN JOINT ROKEN ALS IK 18 BEN OM AAN JOUW MISSCHIEN DAN HET TEGENDEEL TE BEWIJZEN!!! (want dit wil je toch zeggen!!??)
Er zijn genoeg (wetenschappelijke) en persoonlijke menigen dat ALLE drugs en verdovende middelen SLECHT zijn!

GRTS TOM V
hasj en wiet zijn niet verslavend, tenzij je het echt veel doet, 1 joint is even slecht voor je als 5 peuken, Ik ken mensen die een pakje per dag roken. Dan kan je beter in het weekend blowen, er is ook nog eenb verschil tussen een joint en een pret sigaret, maar dat wisten we naturlijk al ;-)
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-6-2004 19:41
hasj en wiet zijn wel verslavend. Dat is gewoon zo.
De THC in wiet en hasj heeft hetzelfde effect als Nicotine en alcohol op je( fout moet zijn: kan je net zo verslaafd maken als nicotine en alcohol).
Bewezen, is geen argumenteren over. Ik haat het als mensen zeggen, het is niet verslavend of het is niet zo slecht want er is zoveel slecht. Wat ik wil weten is waarom mensen zich vele malen meer zorgen maken over de soft-drugs dan over drank en roken(en kom niet zeggen dat dat niet zo is want dat is gewoon WEL zo).
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
8-6-2004 19:49
Mijn afkeer is er gekomen omdat dat meisje (in mijn 2de post ergens,...) vroeger een van mijn beste vriendinnen was, wij hebben ook nog een relatie gehad enz...Zij was echt een modelmeisje: knap, intelligent, rookte niet enz...(knap ik echt op af,...) enz.. Maar een paar maanden geleden begon ze op te trekken met "slechte" vrienden (echt, het zijn jongens met de SLECHTSTE reputatie op school,...) En toen begon ze te roken en te smoren, dan kwam ze maandagen niet naar school omdat ze zich lam smoorde, van die goede punten bleven alleen maar buizen over, ze begon zich anders te kleden, er waren verhalen of vrij-partijen (orgie's)(behoort deze taal tot het forum-woordenboek?? anders verwijder ik het direct,...) enz... En vanaf dan ben ik eigenlijk drugs als een enorme boeman gaan beschouwen en dat het alleen slechte vrienden kunnen zijn enz... En ik vind dat dat eigenlijk wel een natuurlijke reactie is! Als je je ex-lief zo ziet veranderen,... sad :( En ik denk dat de Belgische mentaliteit de contra is van de Nederlandse.

Maar ja dit is zowat het verhaal sad :(

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
8-6-2004 19:56

DJ-Ipkiss schreef:

hasj en wiet zijn wel verslavend. Dat is gewoon zo.
De THC in wiet en hasj heeft hetzelfde effect als Nicotine en alcohol op je( fout moet zijn: kan je net zo verslaafd maken als nicotine en alcohol).
Bewezen, is geen argumenteren over. Ik haat het als mensen zeggen, het is niet verslavend of het is niet zo slecht want er is zoveel slecht. Wat ik wil weten is waarom mensen zich vele malen meer zorgen maken over de soft-drugs dan over drank en roken(en kom niet zeggen dat dat niet zo is want dat is gewoon WEL zo).
En waarom zitten al die afkickhuizen dan nokkie vol? daar zitten ook een hoop pillenslikkers in enz. maar ook veel wiet/hasj verslaafde.
Het gaat trouwes ook hoe je zelf bent, er zijn mensen die gewoon 5/6 biertjes op een avond drinken en dan zeggen: Ho niet meer, maar zo zijn niet alle mensen, en met drugs is het nog veel erger om stop te zeggen.
(GEEN VERWIJTEN NAAR MENSEN)(geld niet voor het verhaal hierboven....)
Toch zijn de mensen die elke week zat over straat lopen of helemaal onder de hash zitten of wat dan ook niet altijd van die geestelijk vaste types, meestal meer van die typs die overal achteraan lopen of een slechte jeugd hebben gehad.
Toch kunnen deze mensen heel aardig zijn, maar ik ga er liever niet mee om.
(GEEN VERWIJTEN NAAR MENSEN)
nogmaals: ik verwijt geen mensen en dit is een mening en geen feit.... wink ;)
*Quukske*
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 430
8-6-2004 20:53
ik voel me net als een poosje geleden weer eens geroepen om te reageren op een aantal dingen die ik hier lees.
even voor de context: ik ben werkzaam in de psychiatrie (zowel een gesloten forensische afdeling als een beschermde woonvorm). Afgestudeerd hulpverlener en zit dus met mijn neus in de negatiefe gevolgen die drank/drugs KUNNEN hebben. Mijn blik is dus behoorlijk gekleurd.

Misverstand nummer 1: Alcohol is geen drug.
Naar mijn mening (en die van vooraanstaande verslavingsdeskundigen) is alcohol de gavaarlijkste drug ter wereld omdat hij nominaal de meeste slachtoffers maakt. Het aantal doden door de drugs op lijst 1 van de opium wet (heroine, cocaine enz) zijn vele malen lager dan dan de alcohol slachtoffers (zeker als je de omgeving van de drank MISbruiker mee rekent). Procentueel gaat het uiteraard vaker mis met de harddrug gebruikers. Het bloedlinke aan alcohol is de sociale acceptatie (ook, of mischien wel juist, in de hoger opgeleide kringen van de samenleving). De wachtlijst voor het huis met korsakoff bewoners waar ik werk is aanzienlijk.

Misverstand nummer twee: De schadelijke gevolgen van weed zijn te verwaarlozen:
Wil degene die dat beweerd dat even komen uitleggen aan alle patienten die ik heb ontmoet die door overmatig soft-drugs gebruik zich een psychose hebben geblowd? Zeker met de THC percentages in de huidige (neder-)weed vind ik dat je niet meer kan spreken van een soft-drug.

Begrijp me niet verkeerd, ik drink graag een pilsje en rook twee maal per jaar een blowtje MAAR; Alles met mate en let met canabis op WAT je rookt. Je kan niet zoals met bier het THC percentage aflezen op de verpakking (wat volgens mij dus wel zou moeten, graag gedan deze gratis hint nederlandse overheid happy :) ) Weet dus wat je rookt, luister naar je lichaam.

Bij vragen of behoefte aan brochures e.d.; Laat maar weten.

p.s. patrick: kan je me vertellen waar er volgens jou een afkick project is voor canabis verslaafden? ik heb daar nog nooit van gehoord. (dit is een serieuze vraag dus geen afzeik poging btw)
The return of the BoomBap
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
8-6-2004 21:13

jelmer schreef:

p.s. patrick: kan je me vertellen waar er volgens jou een afkick project is voor canabis verslaafden? ik heb daar nog nooit van gehoord. (dit is een serieuze vraag dus geen afzeik poging btw)
Dat zou jij toch wel moeten weten shocked 8O , van die soort clinicen (of hoe je het ook schrijft) waar mensen die aan drugs verlaafd zijn door fam. of politie heen gebracht worden om hun verslaving kwijt te raken?
*Quukske*
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 430
8-6-2004 21:33

Patrick van Vugt schreef:

jelmer schreef:

p.s. patrick: kan je me vertellen waar er volgens jou een afkick project is voor canabis verslaafden? ik heb daar nog nooit van gehoord. (dit is een serieuze vraag dus geen afzeik poging btw)
Dat zou jij toch wel moeten weten shocked 8O , van die soort clinicen (of hoe je het ook schrijft) waar mensen die aan drugs verlaafd zijn door fam. of politie heen gebracht worden om hun verslaving kwijt te raken?
Naar mijn weten bestaan er geen programma's voor canabis verslaving. Ik ken wel de afkick klinieken/ programma's voor alcohol en hard drugs. Naar mijn weten is de lichamelijke verslaving aan canabis (niet te verwarren met geestelijke verslaving) niet zo groot en wordt dus vaak zonder opname behandeld. Nu begreep ik uit jouw tekst dat jij iets van een "canabis afkick huis" wist. Dit boeide mij beroeps matig dus vandaar mijn vraag. Ik denk dat er sprake is van een misverstand en dat jij alle drugs (en daarmee de behandel wijze voor de verslaving daaraan) op een hoop gooit.
The return of the BoomBap
HjvogelpoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 141
8-6-2004 22:30
tjsa, we gaan misschien nu wel een beetje offtopic nu het over drugs gaat enz...
maar ja de lichtste drug, kan misschien wel niet schadelijk zijn(maar misschien toch wel indirect), maar het kan er wel voor zorgen dat je andere drugs gaat uit proberen, door verhalen van anderen enz. Je moet gewoon uitkijken met drugs, m'n neef is er helemaal van ontsport geraakt en z'n hersens zijn nu ook beschadigt door alcohol & drugs problemen sad :(

-kijk er gewoon mee uit! het kan je in een "diep gat trekken"
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
8-6-2004 23:42

jelmer schreef:

Patrick van Vugt schreef:

jelmer schreef:

p.s. patrick: kan je me vertellen waar er volgens jou een afkick project is voor canabis verslaafden? ik heb daar nog nooit van gehoord. (dit is een serieuze vraag dus geen afzeik poging btw)
Dat zou jij toch wel moeten weten shocked 8O , van die soort clinicen (of hoe je het ook schrijft) waar mensen die aan drugs verlaafd zijn door fam. of politie heen gebracht worden om hun verslaving kwijt te raken?
Naar mijn weten bestaan er geen programma's voor canabis verslaving.
Klopt, aan cannabis kun je niet (fysiek) verslaafd raken. Het komt wel voor dat het word gebruikt om problemen te ontvluchten, maar de oorzaak is dan niet de drugs, en een behandeling door een therapeut ligt dan meer voor de hand.

De enige verslaving die je door het roken van cannabis op kunt lopen is een nicotineverslaving wink ;)

patrick: ik raad je aan om je eens iets meer te verdiepen in de wereld van drugs (en dan door te lezen he razz :p ) Want op dit moment heb je er toch een redelijk verkeerd beeld van!

Mark.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)