Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 189 van 345)
Moderator(s): Dré
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
24-8-2006 23:01

djmouse schreef:

SoundExperience schreef:

Iemand hier die weleens een case voor een laptop gemaakt heeft ??? Met misschien foto's ?
misschien niet meer nodig maar wie weet
www.new-line.nl/v/18255
Eigenlijk niet meer nodig nee , maar toch leuk om te zien dat ze bestand als fabriek caces.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
29-8-2006 18:51
En weer een paar foto's. Rubens Winnerkisten zijn sinds gisteren ook klaar. De binnenwerken moesten er gisteren nog in (schotten en schuim), waar ik gisteren aan wilde beginnen. Wordt ik vervolgens door Ruben om 2 uur gebeld (toen nog niet bezig), of ik de kissies vanavond af kon hebben, dan reed 'ie meteen langs. Nouja, aan de slag dan maar. Ik zou wel zien hoever ik kom. Rond half 10/10 uur zou het worden. Ik dus flink doorwerken, blijk ik dus rond 10 uur pas net klaar met het snijden van het schuim te zijn. Het lijmen (favoriete onderdeel) kost ook nog de nodige tijd. Half 11 was Ruben hier, dus die moest nog even wachten. (Daar had ik overigens wel al voor gewaarschuwd) Tegen half 3 kom ik weer high de schuur uit, met 2 kistjes die klaar zijn. Uitslapen was er weer niet bij, Jeroen kwam vanochtend om half 10 zijn kistje ophalen. ashamed :$

De kisten voor de Winners waren nogal creabea gepland, maar zijn uiteindelijk maar iets versimpeld. Het was de bedoeling om ook nog een schot van de hoek van het kabelvak naar de rand van de kist te laten lopen, maar de gedoe met schuine kanten zagen heb ik maar snel overboord gegooid. Dit werkt ook prima. Middenin is dus alsnog wel ruimte voor 2 voedingskabels.

Foto 1
Foto 2

Laserkistje; de knop lijkt in de weg te zitten...
...maar Jeroen laat zien dat dat niet zo is.
En tja, dan ben je natuurlijk wel blij met je kistje. razz :p
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
29-8-2006 19:40
Waarvoor zijn die "potjes" in het midden? (winnercase)
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
29-8-2006 19:43
2 eurokabeltjes wink ;)
nog 10 berichten en ik word VIP!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-9-2006 00:56

martijn schreef:

Foto 1
Gebruik je hard of zacht schuim?
Het lijkt 1 cm plaat en op sommige plaatsen iets dikker (foto is niet erg duidelijk) maar in dat geval lijkt mij 1cm erg weinig.Misschien toch maar het knopje eraf zagen? (gebruik je toch niet wink ;) )

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-9-2006 15:15

KVM schreef:

martijn schreef:

Foto 1
Gebruik je hard of zacht schuim?
Het lijkt 1 cm plaat en op sommige plaatsen iets dikker (foto is niet erg duidelijk) maar in dat geval lijkt mij 1cm erg weinig.
Zowel 10 als 20mm. Tussen stroken 20mm schuim ligt de scan opgesloten, met 10mm de rest van de binnenkant bekleed. Dat heeft verder geen functie, maar ziet er wat netter uit dan een kwastje zwart erop smeren.

Overigens is het zachtschuim. Dat was voor mij ook zo goed als de laatste keer geweest dat ik daarmee heb lopen klooien. Tijdens het op de plaats drukken blijft het overal aan vast plakken (wappert alle kanten op), en scheurt redelijk snel. Zeker 10mm is een ramp. Het hardschuim is bij de lokale handelaar niet in voorraad, en laten bestellen durf ik niet aan. (Krijg je hetzelfde verhaal als met het hout) Straks bestel ik zelf rechtstreeks bij Penn, en dus ga ik over op hardschuim.

Gisteren meteen nog een lief klein kistje voor mezelf gebouwd voor de Z800. Alleen het schuim ontbreekt nog, maar dat komt er tegelijkertijd met een paar andere kisten in.

Dicht
Van de achterkant op de deksel
En nog een van voren
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
6-9-2006 23:34
Om maar alvast een klein marktonderzoekje te doen: ik ben er nog steeds niet uit wat ik kwa profielen en kneut ga doen. Van de ene kant hoor ik dat kistjes met HD profiel netter zijn, de ander wilt weer een kistje met het beslag zoals ik tot nu toe altijd heb gedaan.

Voor de vergelijk:
De kisten nu zien er zo, zo en zo uit.

In geval van HD beslag wordt het Zoiets en dit
De foto's zijn afkomstig van Tom, eerder gepost in dit topic.

Op een beetje standaardformaat (50*40*25) is een kist met HD beslag ongeveer 30-40 euro duurder dan een "normale". Nu ben ik benieuwd naar wat jullie zouden kiezen, en vooral ook waarom? Is het je het verschil in prijs waard? (Wel in gedachten houden dat een HD kistje dus ook wat steviger zal zijn)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-9-2006 23:55
Ik denk dat de keuze aan jezelf is.
HD beslag gebruik ik voor bands die "heavy" otr zijn.
Het profiel kan veel meer hebben dan het dunnere wat jij gebruikt. (is ook duidelijk te zien bij de cases van een band) Denk daarbij ook dat tippen een rol speelt.

Bij het dunnere profiel de randen vrij scherp, het is mogelijk daar iets onder te krijgen en op deze manier de hoeklijn eraf te trekken. (Inladen gaat soms wel onbenullig.) Het HD profiel is te dik om te buigen.
Doe een testje, pop van beide profielen een stukje op hout en zet er een schroevendraaier onder.

Mijn eigen cases hebben overigens hetzelfde profiel als jij gebruikt. Ik tip niet en bovendien ga ik vrij "rustig" met de cases om. (ik werk o.a. niet met stolpcases)

Martin.
kvm entertainment
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
7-9-2006 00:50
In mijn ogen maakt het verschil zeer weinig uit, zolang je niet te ruig met je cases gaat omspringen. Voor "normaal" gebruik, kan je gerust voor een "normaal" beslag kiezen. Een HD afwerking kan ik je enkel aanraden wanneer je, zoals KVM al aangaf, de heavy kant op gaat.

Een veel belangrijker punt om even bij stil te staan, vind ik persoonlijk de dikte en de kwaliteit van het hout. 9mm (of meer) is uiteraard duurder dan 7mm, maar dat is zijn meerprijs wel waard. Stel dat sommige mensen het idee krijgen om je flight als op -en afstap te gebruiken (wat wel vaker voorkomt), of simpelweg als stoel (wat nog meer voorkomt), dan zit je toch wat meer "safe" met 9mm plaat... Op zulke momenten speelt dat een net iets grotere rol dan het beslag (vind ik).

Maar uiteraard is dat een eigen keuze, en kan je de meerprijs van ongeveer 40 euro ook positief benaderen... Het heeft natuurlijk zijn voordelen als het eens wat "straffer" gebruikt zal worden enz. Misschien vind je het ergens wel mooier dan een normale afwerking?

Wat ik ook altijd link aan de afwerking van een flight, is de grootte. Bij mij hebben alle echte grote flights een heavy duty afwerking, en degelijke blauwe wieltjes :-) Waarom? Omdat deze flights in mijn ogen in ongeveer alle situaties overeind moeten blijven, en omdat ze zwaar beladen zijn. Dan kan je je de vraag stellen of kleinere flightjes, met dus kleinere toestellen (lichter) dit ook nodig hebben. Beetje een eigen keuze die je moet maken...

Je kan het ook anders bekijken, en beoordelen volgens hoe vaak je het gaat gebruiken. Je kan zeggen dat een cd koffer geen "dure", stevige afwerking nodig heeft, omdat het vrij klein en licht is, maar dat is iets wat je bijna altijd bij je hebt, en wat dus echt wel "gebruikt" wordt, dus kan het dan ook beter stevig zijn. Afwegen dus...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
7-9-2006 15:18
Ik ben voorstander van de normale afwerking. Ik vind het mooier en de meeste cases die in omloop zijn worden niet zo ontzettend heavy gebruikt... daarnaast is de normale afwerking volgens mij standaard voor de meeste cases.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)