Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 187 van 345)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
20-8-2006 09:52
Zoek anders eens op "productie case" volgens mij kom je dan de nieuwe kisten van cyber als wel de kleine kistjes van yoghurt wel tegen. Persoonlijk zou ik in jou geval eerder neigen naar 2 kleinere cases, bijvoorbeeld 1 voor XLR& speakon en 1 voor kracht / shucko. Dit heeft als voordeel dat als je ooit een kleinere klus hebt je er eventueel voor kun kiezen uit een case wat uit te halen zodat alles in één case past, en dat de complete kist niet al te zwaar is. Je zult maar een keer een trappetje tegen komen, dan wordt je niet vrolijk met die grote kist ben ik bang (al hangt het er nog van af hoeveel kabels je mee neemt uiteraard ;-).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
20-8-2006 12:20
Een grote bak bovenop voor 380 (eigenlijk 400) kneut is niet handig. Als je een kabeltje wilt hebben onderuit de kist, moet je de bak eruit halen. 1 Kabeltje weegt niet zo heel veel, maar als er 30/40 meter in ligt werkt dat niet. Daarnaast breidt 't ook niet handig uit. Je hebt dan maar beperkt ruimte voor krachtstroomspul. Daarvoor zou ik dus een apart kistje maken. Voor de andere kleinere kabels zou je compacte kabelkistjes kunnen maken. Afhankelijk van de hoeveelheid krachtstroomkabel kan het zijn dat het niet rendabel is om er een kist voor te maken. 2 Stukjes van 10 meter zijn ook wel los mee te nemen.

Fotootje... Mijn kabels heb ik in kistjes van 50*40*30 gestopt, dat werkt prima. De krachtstroomkabels gooi ik wel ergens anders tussen, dat is niet zo'n probleem. De rode stekkers op de foto zijn van verloopjes/verdeelblokken en een stukje 16A kabel.

Vrijdagmiddag ook begonnen aan Rubens 2 nieuwe kistjes, ieder voor 2 Winners. De indeling wordt een beetje crea-bea, namelijk dat de scans met de haken naar elkaar toe komen te liggen met 1 daarvan omgedraaid zodat de haken elkaar niet in de weg zitten. De ruimte daartussen wordt een klein kabelvak in de vorm van een parallellogram. Kistjes

Ik ben de laatste dagen ook bezig geweest om een aantal kistjes af te maken:

Een voor Jeroen om z'n laser (Big Dipper K1000+) in te stoppen:
Dicht
Open

Maarten heeft mij een tijdje terug gevraagd om een kistje te timmeren voor een Lightdesk 136, precies zoals die van Henk: 1 en 2. Foto's met het binnenrackje en de Lightdesk erin houden jullie tegoed.

Vervolgens stonden Patricks CDJ100/200's zielig zonder kistje, dus heeft 'ie mij de opdracht gegeven een huisje voor ze te maken:
Dicht
Open

Henk had ook weer werk voor me: Een kist voor de Z1200 (de buitenkant daarvan heb ik al een keer gepost), en een voor de FL1800/d.
Z1200 kist dicht
Z1200 kist open

FL kist dicht
FL kist open

En dan nog een overzichtje van de kistentroep hier. (Hoewel er ook nog 4 van mezelf ergens liggen te verstoffen; nog niet aan toe gekomen)

Vervolgens nog de vraag wat ik met overzethoeken ga doen. Foto
Normaal gebruikte ik de linkse, deze 5 kisten zijn met de middelste gebouwd, en sinds niet iedere leverancier even nauwkeurig is heb ik ook 104 van die rechtse dingen liggen. Ik had de middelste besteld, dus dat wordt nog wel opgelost. Wel kon ik meteen vergelijken. De linkse valt voor mij al af, daar ben ik niet (meer) zo kapot van. Als vervanger had ik de middelste besteld. Die heeft niet zulke sterk afgeronde hoeken, en valt ook helemaal over de naad tussen het hoek- en sluitprofiel. De rechtse vind ik niet zo netjes, omdat ze niet helemaal over de naad vallen (hoewel dat wel de standaard is) Welke vinden jullie het netst? (Meteen een stukje marktonderzoek razz :p )

Zonder beslag ben je nou eenmaal nergens. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
20-8-2006 12:33
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 20-8-2006 12:36

martijn schreef:

Een voor Jeroen om z'n laser (Big Dipper K1000+) in te stoppen:
Dicht
Open
Kan die jongen dat zelf niet sneaky :V

In de deksel geen schuim?
Rubberdoppen slechts aan de onderkant van de case?
Aangezien het handvat aan de zijkant zit had ik aan de andere kant rubberdoppen geplaatst.

Ik denk alleen dat er nog wat schuim in (of uit) moet. Afhankelijk van de binnen maat, i.v.m. de potmeter op de achterkant van de K1000+

Martin.
kvm entertainment
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
20-8-2006 12:33
1 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 20-8-2006 12:35

martijn schreef:

Vervolgens nog de vraag wat ik met overzethoeken ga doen.
Hoe ik het altijd gecombineerd heb is:
Middelste voor het geribbelde standaard profiel (0100)
Rechse voor het HD profiel met Radius 5. Die rechtse gebruik ik nu dus overal op.
De reden erachter... tja, de middelste is wat puntiger dus hoort naar mijn idee ook bij puntig profiel,de rechtse heeft afgeronde hoeken dus mag bij het wat rondere profiel. Die rechtse zijn volgens mij ook wat dikker metaal dus nog een reden om die bij het zware werk te gebruiken.
Linkse valt inderdaad gewoon af, way to dun en wat doen in godsnaam die nokjes erin razz :p

Ennnuuuhhhh als je je profielen netjes zaagt heb je de overzet hoeken niet nodig om je slordige zaagsnedes te verdoezelen laugh :D dus dan is het niet erg dat die rechtse het profiel op een klein stukje na niet overlapt sneaky :V wink ;)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-11-2024
20-8-2006 12:34

Dré schreef:

Showmaster heeft volgens mij nog steeds groene leds (en ik zie dat ook niet 1,2,3 veranderen).

Waarschijnlijk was Martijn z'n reactie dus een gevalletje generaliserende nonsense met een foute twist...
Blijkt dus fout te zijn (bah, weer een product met de "blues" erbij). Excuus Martijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
20-8-2006 13:51

KVM schreef:

In de deksel geen schuim?
Rubberdoppen slechts aan de onderkant van de case?
Aangezien het handvat aan de zijkant zit had ik aan de andere kant rubberdoppen geplaatst.

Ik denk alleen dat er nog wat schuim in (of uit) moet. Afhankelijk van de binnen maat, i.v.m. de potmeter op de achterkant van de K1000+

Martin.
In de deksel komt nog schuim, maar dat kan pas ingemeten worden als Jeroen de laser meeneemt. Rubbervoetjes inderdaad alleen aan de onderkant. Als de kist rechtop staat zitten er verder geen vlindersloten ed in de weg, dus dat gaat prima.

Jeroen heeft als het goed is de maten goed opgegeven, en dus ook rekening gehouden met wat er aan de achterkant uitsteekt.

CyberDance schreef:

Hoe ik het altijd gecombineerd heb is:
Middelste voor het geribbelde standaard profiel (0100)
Rechse voor het HD profiel met Radius 5. Die rechtse gebruik ik nu dus overal op.
De reden erachter... tja, de middelste is wat puntiger dus hoort naar mijn idee ook bij puntig profiel,de rechtse heeft afgeronde hoeken dus mag bij het wat rondere profiel. Die rechtse zijn volgens mij ook wat dikker metaal dus nog een reden om die bij het zware werk te gebruiken.
Linkse valt inderdaad gewoon af, way to dun en wat doen in godsnaam die nokjes erin razz :p
Aan die combinaties heb ik inderdaad ook al gedacht. Overigens zijn de overzethoeken op de foto allemaal met een radius van 2mm, ook de rechtse. Dat is ook de enige die leverbaar is met een radius van 5mm, dus met HD profiel blijft er weinig keuze.

Dat is ook meteen het volgende punt: Wel of niet 2 verschillende lijnen materiaal in voorraad nemen. Ik neig sterk naar alleen 0162 hoekprofiel (insteekversie van de 0100), aangezien ik anders met HD profielen ook andere hoeken en overzethoeken moet hebben. Vaak volstaat de "normale" uitvoering. Als ik beide wil gaan doen moet ik dus bijna dubbel zoveel beslag neerleggen, en dan maar hopen dat er vraag naar is.
Ennnuuuhhhh als je je profielen netjes zaagt heb je de overzet hoeken niet nodig om je slordige zaagsnedes te verdoezelen laugh :D dus dan is het niet erg dat die rechtse het profiel op een klein stukje na niet overlapt sneaky :V wink ;)
De aansluiting van die naad is het probleem niet, sinds begin deze maand een mooi Metabo zaagje met een speciaal blad voor gekocht. wink ;) Ik vind het gewoon wat netter als de naad netjes wordt afgedekt door een overzethoek.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
20-8-2006 17:45

martijn schreef:

Rubbervoetjes inderdaad alleen aan de onderkant. Als de kist rechtop staat zitten er verder geen vlindersloten ed in de weg, dus dat gaat prima.
Zitten die rubbervoeten er dan op omdat anders vlindersloten in de weg zitten??
Jeroen heeft als het goed is de maten goed opgegeven, en dus ook rekening gehouden met wat er aan de achterkant uitsteekt.
Ach, anders zaagt hij die potmeter er maar af, die kan toch op standje "oorlog" blijven staan.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
20-8-2006 17:54

KVM schreef:

Zitten die rubbervoeten er dan op omdat anders vlindersloten in de weg zitten??
Die rubbervoetjes zitten aan de onderkant van de kist omdat het een stolp is waarin de laser kan blijven staan tijdens gebruik, wanneer hij op een kistje op een podium staat bijvoorbeeld (is al vaker voorgekomen).

M'n idee is overigens om ook nog 2 schroefgaten aan de onderkant van het kistje te maken zodat er 2 Prolyte female-busjes aangeschroefd kunnen worden. Dan kan hij bovenop een verticale truss worden gezetwink ;)
Ach, anders zaagt hij die potmeter er maar af, die kan toch op standje "oorlog" blijven staan.

Martin.
Potmeter is voor microfoon-instelling wink ;)
Light Image
KVMVIP Lid (†)
20-8-2006 21:59

JeroenVDV schreef:

Die rubbervoetjes zitten aan de onderkant van de kist omdat het een stolp is waarin de laser kan blijven staan tijdens gebruik, wanneer hij op een kistje op een podium staat bijvoorbeeld (is al vaker voorgekomen).
Tja stom, daar had ik nou net niet aan gedacht.
Waarschijnlijk omdat ik zelf alles ophang, zat ik meer richting beschadiging case o.i.d. te denken.
Ivm. losse verhuur is dat inderdaad wel zo handig.
Potmeter is voor microfoon-instelling wink ;)
Dat was bekend, vandaar mijn standje "oorlog" wink ;)

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
20-8-2006 23:24
Ik ben puur en alleen vóór vrede op aard.

Vind die ILDA-ombouw overigens nog vrij eng eruitzien, toch eens goed over nadenken wink ;)
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)