Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 18 van 24)
Moderator(s): Dré
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
19-3-2006 20:41

Sylvia schreef:

Ik blijf erbij dat beginnen met huurspullen voor een serieuze drive-in de handigste manier is om kwaliteit te kunnen leveren en on the side fatsoenlijk geld te verdienen voor de aanschaf van eigen spullen.
Met modderen met rommel tegen dito tarieven kom je financieel maar langzaam of zelfs helemaal niet van de grond, hoewel het hobby-aspect natuurlijk ook erg leuk kan zijn.
Daar ben ik het niet mee eens. (mijn mening dan wink ;) razz :p ) Ik zelf ben ook een beetje met (budget) apparauur aan het bij elkaar sparen/sprokkelen/kopen met de bedoeling een drive-in te zijn. Dit niet echt om het draaien zelf (vind ik verder wel super om te doen, maar ben er nog niet zo goed in) maar om gewoon te prutsen met apparaten enz. Ik vind het toch het fijnst om eigen apparatuur te hebben. Je kunt thuis gewoon draaien voor jezelf + dat ik het leuk vind om er voor te werken en er dan iets voor te kopen. Ik heb nu echt telkens een doel waarvoor ik werk :). Ik weet heel goed dat ik nooit er alles uit zal halen wat ik erin stop, maar ik vind het (net zoals de meeste waarschijnlijk hier:P) gewoon hardstikke leuk en verslavend..
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
19-3-2006 20:44
1978: 2 cassettedecks (Akai), 2 hifi-versterkers (ook Akai, elk 2x40 Watt) en 2 paar hifi-speakers (Jamo). Geen mengpaneel: om van het ene naar het andere cassettebandje over te mixen draaiden we versterker 1 dicht en versterker 2 open...

Later nog mono-mixertjes van Sony en JVC en ouwe speakers van Fane. En zelfgemaakte lampenbakken met reflector- en IR-lampen (die grote waarmee mensen van hun spierpijn afkomen). En ik herinner me ook nog de eerste 220 volt multikabel die ik had gemaakt: met aan beide kanten een male-plug, waarvan je de onder spanning staande pinnen gewoon kon aanraken. Toch al een verbetering ten opzichte van het aansluiten van 2x12 kroonsteentjes, wat ik tot dan toe iedere keer deed... wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-3-2006 20:54

Dj pacific schreef:

Dit niet echt om het draaien zelf (vind ik verder wel super om te doen, maar ben er nog niet zo goed in) maar om gewoon te prutsen met apparaten enz.
Dan zijn we het wel eens hoor.

De meesten die vanuit hobby-oogpunt lekker met apparatuur bezig zijn, maakt het niet uit of ze winst maken of niet. Dan boeit het verder ook niet zo heel veel hoeveel er verdiend wordt met zo'n show en er gaat meer geld in dan dat eruit komt.

Maar mensen die serieus als drive/dj aan de weg willen timmeren en er ook nog wat aan over willen houden, moeten uiteindelijk toch een fatsoenlijk plan hebben over investeringen en het terugverdienen ervan.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
20-3-2006 11:33

Victor schreef:

Ik zal maar niet vertellen waar ik mee begonnen ben... ashamed :$
Aaah, good old days.

In mijn geval (eind jaren 70):

1 x Lenco L-75 draaitafel
1 x Dual (geen idee welke) draaitafel, later vervangen door nog zo'n mooie L-75.
1 x Phonic (of was het Alecto?) mixer op batterijen zonder voorafluistering, zonder VU meters.
1 x Sony bandrecorder.
1 x plastic shit microfoon met schakelaartje.
2 x Marlux receivers 2 x 18W
4 x Svenska DD-100 luidsprekers (Svenska was de budget tak van Jamo).
3 x gekleurd lampje met elk 1 starter, gebouwd in electrocutabel houten kastje.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
20-3-2006 21:58
Ik ben toen ik ong 11 was begonnen met 1 hifi-cdspeler, een discman en 1 versterker. 1 player op de CD-ingang en 1 op de AUX-ingang en elke keer maar op de knop drukken om over te schakelen. Feestjes was vooral voor klasgenoten bij mij thuis in de garage. Meestal kwam een kameraad van me lang met zijn spiegelbol en kleurenlamp en een stroboscoop. Speakers waren uiteraard mijn hifi-speakers.
Omdat het niet echt handig was om elke keer van CD naar AUX over te schakelen ben ik op zoek gegaan naar een mengpaneel. Ik heb toen een tweedehands mixer op de kop kunnen tikken voor achteraf veel te veel geld. De combinatie van 1 hifi-cdspeler en 1 discman beviel me toen nog redelijk. Beatmixen was er uiteraard niet bij, als er maar geluid uit kwam.
Omdat ik ook wel eens feestjes gaf zonder die kameraad met zijn spiegelbol ben ik zelf wat gaan knutselen met lampen. Ik heb een paar gekleurde lampen gekocht en op zolder een paar spotjes bij elkaar gezocht en hier een leuk setje van gemaakt. Van mijn oom kreeg ik 2 strobo's en een lichtsturinkje op geluid, waar ik dus mijn spotjes op aan sloot.
Een paar jaar later toen de feestjes iets groter werden (en vooral de ruimtes die iets groter werdenwink ;)), voldeden mijn hifi-speakers niet meer en kocht ik voor 50 euro 2 marquant speakers van 350 watt (ahum). Ach, er kwam iets harder geluid uit dan die hifi-speakers, en het woord huren had ik nog niet uitgevonden. Dit was overigens ook niet mogelijk omdat ik geen inkomsten had met die feestjes.
Langzamerhand vond ik dat ik toch wat miste met 2 simpele spelers en schafte 1 CDJ-20 aan. Uiteraard heb je aan 1tje niet zo veel en kocht daarna 2dehands mijn tweede (omdat ze toen niet meer nieuw te verkrijgen waren). Ook de simpele mixer voldeed niet meer en werd vervangen door de MX4. Ook begon ik mijn muziekstijl te veranderen. Pop-muziek was een beetje te soft en ging over op trance. Ik ging thuis wat trancemixjes maken met mn cdspelers. Ook groeiden de feesten. Ik kreeg een aantal keer de gelegenheid om op school een feest te organiseren, waarvoor ik uiteraard wel apparatuur ging huren.
Langzamerhand ging het trance over in hardstyle. Ik kwam erachter dat er eigenlijk weinig muziek was te verkrijgen op cd, omdat de meeste nieuwe nummers op vinyl uikwamen. Zodoende ging ik op zoek naar een tweetal TT's. Voor 170 euro was ik in bezit van 2 Q30's. Twee OM Pro's erbij gekocht en wat platen.
Het aantal feestjes nam af, omdat ik me niet echt meer interesseerde voor pop-muziek. Ik ging liever lekkere hardstyle mixen maken.
En zo ben ik nu beland. Dus ik ben nu in bezit van:
- 2x Gemini CDJ-20
- 2x JB Systems Q30
- 1x Jb Systems MX4 MK2
- Skytec hooftelefoon (zit nu met powertape in elkaar, is aan vervanging toerazz :p)
- Dit alles in een pracht meubel.
Foto's

Ik wil me meer gaan richten op hardstyle dan op de populaire muziek. Ik ga binnenkort maar eens ff wat navraag doen bij discotheken, om daar te gaan draaien.

Mijn doel is om een beetje geld te verdienen met het draaien, om zo mn platencollectie te kunnen blijven uitbreiden en eventueel mijn dj set uit te breiden. Volgend jaar komen er een aantal andere kosten wat betreft studie om de hoek kijken, dus ik kan niet alles uit eigen zak blijven betalen.
Carpe noctem
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
21-3-2006 00:30
Ik heb ook nog een paar fototjes kunnen vinden uit 2003 van een feestje die ik samen met mij neefje gegeven had.

Ik had toen pas een digitale camera en dit zijn dus een van de eerste foto's die ik heb kunnen maken (en 2 filmpjes zonder geluid).

filmpje 1
filmpje 2

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
(voor de 56k modem gebruikers onder ons: foto's 3,4 en 5 zijn iets aan de grote kant)

Wat er stond was:
- gemini BPM-250 mengpaneel
- soundlab dubbele cd-speler (gaat in augustus de deur uit, iemand misschien al intresse?)
- 2 jamo hifi boxen (80 watt denk ik)
- 4 hifi boxen waar ik het merk niet meer van weet (+/- 50 watt per stuk)
- soundlab mengpaneeltje voor de pc met traktor erop
- pioneer 2 x 85 watt hifi versterker
- sony 2 x 100 watt hifi versterker
- jamo subwoofer met sateliet speakers (als we toch op de hifi toer zijn wink ;) )
- goboflower van 500 watt
- iets wat op een derby lijkt maar weet de naam er niet meer van ashamed :$
- schakelpaneeltje en (volgens mij) op een hele gevaarlijke manier aangesloten. 1 draad als min gebruiken en dan 4 als plus zodat je minder kabel nodig hebt.
- moonflower van 50 watt
- puntspotje met draaischijf
- 2 x kleine stroboscoop
- blacklight tl van 120 cm
- 2 gemini snaaraangedreven draaitafels met een behringer mengpaneel (was van de dj die nog een paar hardstyle plaatjes kwam draaien).
- en er hingen nog wat parren en effecten van het zaaltje zelf.
Cyberlights in the house :D
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
21-3-2006 08:34
Zo ben Ik begonnen in 1975 laugh :D
brabantse nachten zijn lang
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-3-2006 09:09
Ook 1975. laugh :D
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
21-3-2006 09:36

Sylvia schreef:

Ook 1975. laugh :D
Is dat niet de voorloper van de Pioneer HDJ1000? wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-3-2006 17:06
Ik kom die dingen nog regelmatig tegen. De koptelefoon die je daar ziet, ligt nog steeds bij mijn ouders thuis. Klinkt best ok, maar zit echt voor geen ene meter, vanwege de drukpunten in de beugel.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)