Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 18 van 39)
Moderator(s): Dré
ClubbedtodeathStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 5-8-2005
Berichten: 7
9-8-2004 09:03
tappen is voor de effecten synchroon met de muziek in te stellen!
btw, hij doet dit ook automatisch hoor,
De BPM is redelijk goed, zelfs beter dan die van de Denon DNS-5000.
De curve van de linefaders zijn niet instelbaar, dat is alleen zo bij de x-fader.
Op de x-fader zit een lichte delay als je snel heen en weer beweegt (bij scratchen bvb.)waarvoor er binnenkort een update (met nieuwe effecten ook wellicht)uitkomt.
Jongens toch, dat van die fader omhoog krijgen? Hij is gewoon aan het demonstreren en doet dat hééél vertraagd.
Ok, faders zijn wat kort en tijd zal het uitwijzen of ze zullen stand houden, maar voor mij is dit een goede mixer met veel mogelijkheden.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-8-2004 09:22

clubbedtodeath schreef:

De curve van de linefaders zijn niet instelbaar, dat is alleen zo bij de x-fader.
Preset [9] CHCurve: Channel Fader Curve: select the startup curve of the channel fader - Slow - Normal - Sharp
Preset [10] CRCurve: Crossfader Curve: set the startup curve of the crossfader - Normal - Sharp
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ClubbedtodeathStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 5-8-2005
Berichten: 7
9-8-2004 10:29
er zit nog meer in dan ik dacht happy :)
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
9-8-2004 10:43
Maar dat met die faders zal hoogstwaarschijnlijk opgelost worden door de update. Dus geen enkel probleem. Als de faders net zo bager aren als die van de pioneer dan waren er nu al mensen hun faders aant vervangen of hadden der al last van krakkende faders. En victor die statische ruis op de hoofdtelefoon uitgang was dat vervelend?
En zou dat kunnen verholpen worden door een update?

Greetz bjorn
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
9-8-2004 12:11

dj beat schreef:

Als de faders net zo bager waren als die van de pioneer dan waren er nu al mensen hun faders aant vervangen of hadden der al last van krakkende faders.
Met een djm kan je wel een jaar mixen zonder problemen. Dan gebruik ik hem bijna dagelijks en ga redelijk wild met de faders om (scratchen met de upfader enzo). Het valt me alles mee. Met mn vorige mixer had ik onder dezelfde omstandigheden en in dezelfde tijd al 9 faders versleten... (numark)

De Denon faders gaan vast langer mee of gaan helemaal niet geen kraken vanwege de vca. Maar om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen moet de mixer toch wel 2 jaar op de markt zijn oid.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-8-2004 13:29

dj beat schreef:

Als de faders net zo bager aren als die van de pioneer dan waren er nu al mensen hun faders aant vervangen of hadden der al last van krakkende faders.
Ik geloof dat ik laatst hier ergens op het forum las dat er dezelfde faders in zaten wink ;)

Dat ze dan achter een VCA zitten scheelt wel maar VCA is geen garantie dat het dan ook meteen goed is.

Kwestie van tijd dus voor zulke dingen aan het licht komen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-8-2004 14:48
In de X1500 zitten Alps short body carbon track faders. Ze lijken inderdaad wel op die van de Pio, maar zijn niet hetzelfde.

Verschil is verder dat ze bij de X1500 alleen een stuurstroompje hoeven te verwerken (VCA) en dat bij de DJM600 het muzieksignaal er doorheen gaat. Voor een vca-fader lijkt deze alps mij geen verkeerde fader.

Verder las ik op www.dn-x1500.com dat bij de komende update inderdaad zowel voor de crossfader als voor de line fader de snelheid in de "sharp" -stand zal worden vergroot.

[edit]Wat de statische ruis op de koptelefoon-uitgang betreft: ik heb net nog even gebeld met de collega die mij zijn X-1500 had uitgeleend. Het verschijnsel is hem onbekend. Zowel voor, als nadat ik het ding heb gehad (gelukkig maar...) is de koptelefoon volgens hem storingsvrij. Misschien was er bij mij wel een storingsbron o.i.d. Ik had het ding ook maar even een uurtje neergezet als demo en verder nergens naar gezocht.[/edit]
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-8-2004 17:17

Victor schreef:

Verschil is verder dat ze bij de X1500 alleen een stuurstroompje hoeven te verwerken (VCA) en dat bij de DJM600 het muzieksignaal er doorheen gaat. Voor een vca-fader lijkt deze alps mij geen verkeerde fader.
Zoals ik al zei, ALPS of VCA zijn beide geen garantie op succes.
ALPS maakt namelijk ook budget zooi. En ik ken genoeg mixers die voorzien zijn van VCA maar voorzien zijn van budget faders. Dan is VCA niets anders als een middel om het leed uit te stellen in mijn ogen.

Maar laten we er in eerste instantie maar vanuit gaan dat Denon zijn zaakjes goed voor elkaar heeft. Als ze straks bij bosjes uit vallen word het tijd om ze compleet af te branden. Daar zijn ze nu nog ff te kort voor op de markt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
10-8-2004 17:09
hebt juist even de ecler getest in de platen zaak en ik vind hem er oud uitzien. Niet erg vernieuwend. Maar de faders zijn heel nice en ik hou van het crosfadertje voor wet/dry. Is eens iets anders als de draaiknopjes. Verder vind ik de eq knoppen iets te dik. En stom dat ie geen vu meter per kanaal heeft.
IS het bij de denon ook zo dat je moet keizen op welk kanaal je een effect wilt.

Groetjes bjorn
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
10-8-2004 17:40

dj beat schreef:

IS het bij de denon ook zo dat je moet keizen op welk kanaal je een effect wilt.
uiteraard kun je dit kiezen, op de denon gaat dit dmv een potmetertje... je kunt ook de master kiezen, zodat je over meerdere kanalen je effect kan gooien
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)