Gezocht: Sparring partner # DTV
(211 reacties. Pagina 18 van 22)Moderator(s): Dré
VrijeVogelStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-12-2013 Laatste: 13-1-2022 Berichten: 279 | 31-12-2013 13:08 |
Probleem is dat er teveel zwart wordt gewerkt. Echter hebben deze een stuk minder afdracht aan de staat Daarnaast zijn er ook de nodige die ernaast zelf of een pa met een nette baan hebben met auto en tankpas van de zaak.... Aanhanger erachter en draaien maar! Muziek eigenen ze zich vaak toe via de bekende wegen evenals de software daarvoor.... Reken maar uit wat je dan overhoudt van de 500 euro.... En investeren in materiaal? De showpech en drap setjes gaan als warme broodjes heb ik het idee. Daarom werk ik eerst voorlopig nog maar met PAR lampen, als ik wat centjes heb koop ik een paar goede ledjes parren | |
Gr Evert M | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 31-12-2013 13:21 |
Er was een voorstel om 4x per maand voor 500 euro aan het werk te gaan, als zijnde dat je daar een fijne boterham van zou kunnen hebben. Zelfs met een meest basale set geluid en licht, zit je evengoed al snel op 5000,- aan spullen, en daarmee denk ik niet dat je boekingen van 500 euro waarmaakt, dus hoeveel mensen trappen er dan nog in? Zwart aan het werk als je in een uitkeringssituatie ziet, lijkt me ook niet zo heel slim. Dj werk is vrij hoog profiel, buiten dat een gemiddelde horeca zaak wel een redelijke administratie moet bijhouden wat er per avond gebeurt, verschijnen er ook al snel veel foto's genomen door allerlei feestgangers van je feestjes op Facebook en internet. Als was het alleen maar de foto serie van bijvoorbeeld de pa markt waarop jij met je nieuwste aanschaf bij de deur staat. Als een inspecteur gaat zoeken of je werkelijk thuis zit braaf te solliciteren, wat denk je dat er met je uitkering gebeurd als hij al die foto's gaat vinden? Ze hebben daar tegenwoordig vast wel hele handige opsporingssoftware voor. En denk nu niet dat overkomt me niet, want het gaat goed zolang je niet gesnapt word, maar zodra je denk het gaat lekker, verschijnt er ineens een enveloppe op de deurmat met een afspraak bij het UWV of de belastingen......Of nog leuker een bezichtiging ter plaatse van een inspecteur. En geloof me, als je daar dan gaat zitten beweren dat het niet waar is, hebben zij al lang hun huiswerk gedaan om je eens goed onderuit te halen. Ik heb het om mij heen al diverse malen gezien. Wat je daana nog krijgt om van te leven, kan je amper droog brood eten en water van drinken | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 25-10-2024 Berichten: 1235 | 31-12-2013 13:57 |
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen, ik ben echt wel benieuwd wie hier niets in het zwart doet of heeft gedaan. Daarbij snap ik niet waarom er steeds op bepaalde merken wordt gekapt. Als ik zie wat er hier tweedehands word aangeboden werkt een groot deel met budgetmateriaal. Ik vind daar ook helemaal niks mis mee, ook uit een "budget" systeem kun je een goeie sound krijgen, mits je de juiste componenten kiest. Ik kan zo enkele componenten opnoemen die letterlijk de vloer aanvegen met vergelijkbaar materiaal van de "echte" merken. Daarbij vind ik de term "budget" ook moeilijk te omschrijven. Zelfs met budgetmateriaal heb je nog een behoorlijke investering als je een nette set wil neerzetten. Ik heb het hier natuurlijk niet over het speelgoed van X-tronic en Sky-x. Die leveren een actieve 15" kast met knipperende ledjes en al voor nog geen 100 euro. Hier in de buurt zijn er zo twee broers die van thuis uit dik in de centjes zitten en overal dik onder de prijs gaan werken, volkomen legaal natuurlijk. Daar heb ik het wel eens lastig mee. Je kunt er weinig tegen beginnen, het is tenslotte hun geld dus doen ze er mee wat ze willen. Maar het voelt op zijn minst oneerlijk aan. | |
Free beats! | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 31-12-2013 14:01 |
Tom schreef: Zelfs met een meest basale set geluid en licht, zit je evengoed al snel op 5000,- aan spullen, en daarmee denk ik niet dat je boekingen van 500 euro waarmaakt, dus hoeveel mensen trappen er dan nog in?En zo zijn er wel meer professionele bedrijven die met budget apparatuur werken en lichtshows en meubels neerzetten waar ik me flink voor zou schamen, tegen hogere prijzen dan die van mij. En toch hebben zij het drukker dan ik... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 31-12-2013 15:53 |
Probeer dan toch maar eens een knappe show samen te stellen onder de 5000 euro. Dat is; een complete show die er goed uit ziet, goed klinkt en ook nog een beetje leuk lampjes heeft. We vragen immers € 500,- en niet 100,-!! Sub top set, beetje kwaliteit afspeel setje, 2 draadloze mic's, knappe mixer, pc/laptopje, lichtsturing, 8 led parretjes, 2 scannertjes, rookje, strobje, tiefjes, knappe kistjes, en niet te vergeten bekabeling. Dat alles ook nog samengesteld met een beetje betrouwbaar spul, want we hebben ivm het budget geen reserve materialen Zelfs al ga je voor Behringer....de kassa heeft al behoorlijk gerinkeld voor je alles netjes in elkaar hebt zitten en gebruiksklaar kunt optreden. En mensen die met hele dure spullen komen en toch onder de normale prijzen werken, zijn meestal geen werkelozen, die doen het als hobby erbij en hoeven dan meestal geen winst te maken. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 31-12-2013 17:32 |
Ik denk dat € 5000,00 wel een redelijke inschatting is, al kan het ook nog wel een stuk goedkoper. Dap X setje, Numark Mixdeck express all in one dj setje, 8 goedkope led parretjes, statiefjes, standaard kistje voor de mixdeck, hoesjes voor de speakers en wat kabels. Dan nog iets van een meubeltje, kom ik rond de € 3500,00 a € 4000,00 uit. Lichtsturing en draadloze microfoons zijn niet noodzakelijk. Nou ja, in mijn boekje wel maar ik ken genoeg drive-in-shows die professionele prijzen vragen zonder die dingen. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 31-12-2013 17:32 |
Een bruiloft zonder microfoon? | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 31-12-2013 17:39 |
Haha er moet natuurlijk wel een microfoon bij maar dat hoeft geen draadloze te zijn. Dat valt wat mij betreft niet onder "het meest basale licht en geluid setje". Een beetje redelijke microfoon kost 5 tientjes inclusief kabel, past prima binnen het vermelde budget. En ook een hoofdtelefoon past daar nog in Maar zoals ik al zei, die € 5000,00 is een redelijke inschatting als je het netjes wilt doen, met redelijke spulletjes. Voor dat geld kun je zelfs de Pioneer XDJ-R1 erbij doen ipv de Mixdeck, en misschien zelfs wel een leuk EV of dB Technologies geluidssetje. Dan heb je toch een hele aardige setup, als je dat allemaal netjes afwerkt krijg je daar echt geen klachten over op de gemiddelde bruiloft (ook niet met die set van € 3500,00). Zolang je er maar een leuk feest van weet te maken! | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 1-1-2014 22:35 |
Tom schreef: En mensen die met hele dure spullen komen en toch onder de normale prijzen werken,zijn meestal geen werkelozen, die doen het als hobby erbij en hoeven dan meestal geen winst te maken. cdj 2000, djm 900 nex, db technologie dva s 09, dvx d10, kls 801 enz.... Ik werk niet onder de prijs maar ook niet extreem duur met mijn vraagprijs van 450 euro. Alles aangekocht toen ik nog mijn werk had en een goed loon had uiteraard Maar dure spullen maakt je nog geen goede dj, ik ken zat dj's met nog duurdere spullen dan mezelf maar als het op draaien aankomt zouden ze beter op hun kamer blijven oefenen, maar dan ken ik weer mensen met goedkoop spul die elke week 2 tot 3x geboekt zijn en veel klanten moeten doorsturen naar andere dj's omdat ze veel succes hebben. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 2-1-2014 09:05 |
ik had in mijn voorbeeld alleen de afschrijving meegenomen, niet de aanschaf..... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |