Forum > Off-Zone

biertjehhh??? tijdens het draaien...

(348 reacties. Pagina 18 van 35)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-6-2004 17:01
Drank is slecht voor je. Je hersencellen worden hierdoor afgebroken( iets wat NIET word aangemaakt) en je lever krijgt bij grote getalen een flinke opdonder.
Wiet en hasj breken ook je hersencellen af(net zo snel) alleen krijgen je longen het nu te verduren(longen stromen vol met tabak wat er ook in zit, voor de leken onder ons.)
Sommige mensen zuipen zich weekend na weekend helemaal lam. Moeten ze uiteraard zelf weten. Ook de politiek komt met het probleem op de kaart, dronken rijden, te veel drinken waarbij vernielingen en aggressieviteit tijdens het uitgaan meer regel dan uitzonderingen worden. Nederland is, al zeg ik het zelf, een heel goed land.
Wiet en hasj kent een gedoogbeleid(je mag zelf geloof niet meer dan 5 gram bij je hebben(kan ook 2 zij ;)) en verkoop onder de 18 jaar is verboden.

Wanneer je naar een land als Frankrijk gaat(het land waar nogal wat wijn vandaan komt) Is wiet of hasj ten strengste verboden! Maar Alcohol word er met enorme getalen gekocht, verkocht en gedronken. Er word zo opgeblazen gedaan over soft drugs.
Zeker in het buitenland en conservatieve mensen. Maar ik weet voor de volle 100% zeker dat de grootste concervatief(meestal de strengere gelovige) iedere zondag wijn tot zich nemen, wel is waar mindere getalen, maar ze doen het wel. En kijk eens naar je ouders. Wie van je ouders drinkt er niet? Wie van je ouders zegt tegen je, dit weekend mag je niet drinken, mijne niet. Maar dan wiet of hasj. Slecht voor je! Niet doen! je raakt er aan verslaafd. Ik denk dat er bij alcohol te veel speling is en bij soft drugs te weinig.

Feit:
Aan alcohol gaan er jaarlijks wereldwijd duizenden mensen dood.
Feit:
Door het gebruik van Hasj en wiet zijn er NOG NOOIT mensen gestorven(dus door het gebruik zelf, niet door skaffa te gaan rijden!)
En toch is alcohol voor elke 16 jarige te koop.
Ik denk ook dat de leeftijd van wiet en hasj 18 jaar moet blijven, want het is makkelijker weg te werken dan drank, maar de mensen(en dan vooral de 30+ 40+ 50+-ers) moeten eens zichzelf meer verdiepen in het spul wat ze verbieden! Vraag maar eens aan je ouders of ze ooit een joint hebben opgestoken! 9 van de 10 keer is het nee, moet je niet doen. Vraag direct daarna of ze wel eens dronken zijn geweest, of flink aan de zuip. 9 van de 10 keer ja. Precies het tegenovergestelde let maar eens op!

@ Tom V.
Heb je ooit een joint opgestoken? Nee zeg je zelf, hoe weet je dan dat het nutteloos is. Ik zou zeggen probeer het zodra je 18 bent, of denkt dat je het zelf wilt. En zeg dan nog eens of je het nutteloos vind dat mensen dat doen. Hoe kan je ooit ergens een mening overgeven als je het nog nooit gebruikt hebt.

@ movergauw, hoofdpijn van drank(katers)/ en drugs is alleen in extreme gevallen. Als jij flink aan de zuip en de wiet gaat dan kan dat als effect hebben dat je hoofdpijn krijgt e.d.
Ik heb zelf ook wel de dag voor dat ik een examen had (namelijk vorige week donderdag) Een paar hijsjes genomen. Op dat moment was ik stoned, maar de volgende dag was ik er 100% klaar voor!

Let wel, ik spoor niemand aan om het te gaan gebruiken máár als je zegt dat het nutteloos/kansloos is. Wéét dan waar je overpraat!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
8-6-2004 17:25

DJ-Ipkiss schreef:

Feit:
Aan alcohol gaan er jaarlijks wereldwijd duizenden mensen dood.
Feit:
Door het gebruik van Hasj en wiet zijn er NOG NOOIT mensen gestorven(dus door het gebruik zelf, niet door skaffa te gaan rijden!)
En toch is alcohol voor elke 16 jarige te koop.
Dat er aan wiet en hasj en die hele troep nog nooit iemand is gestorven dat zou best waar kunnen zijn, maar als sommige mensen dat 1/2 keer gebruiken dan zijn ze er mateloos aan verslaafd (niet alle mensen)
Gevolg: ze gaan al het geld dat ze hebben in die troep steken, en werken doen de meeste dan ook niet.
Als ze dan door hun geld heen zijn proberen ze dat van andere mensen te lenen, als dit gaat mischien een paar keer goed, als dat dan ook ophoud dan gaan ze de meest rare dingen doen b.v inbreken, bedreigen enz.
Dood ga je er mischien niet aan, maar de kans dat je je leven flink vern**kt is dus wel groot, en dan heb je die afkick centra, nou als je kijkt hoe vol die zitten....
en dat alcohol pas vanaf 16 verkrijgbaar is, jonge mensen komen er ook zo aan hoor, broer vragen, en sommige bar-mensen (of hoe dat ook heet) die verkopen het ook aan jongere mensen.
Met wiet en Hasj hetzelfde, kijk maar eens hoeveel van die troep er niet rondzwerft op scholen en scatebanen enz.
*Quukske*
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-6-2004 18:01
wat ik zei was dat er nooit mensen direct aan gestorven zijn. En wat dacht je van een alcohol verslaafde? Die gaat niet stelen? Wat je trouwens zegt over dat het meestal de mensen zijn die al niet werken is verre van waar. Iedereen die ik ken die blowed werkt, komt uit een beter gezin en is ook gelukkig zonder wiet of hasj.
En geloof me dat er weinig tot geen mensen zijn die stelen voor wiet en hasj.
Mensen worden verslaafd eraan, maar het is niet zo duur. Een kind kan het betalen. een grammetje of 200 per maand. Van je uitkering kan je er op leven. De junkies die stelen zijn voornamelijk aan de coke of spuiten. Dat kost namelijk heel wat meer!
Geloof me maar, blowers geven, buiten enig ongewenste groeps vorming wat wel is waar vriendelijk is maar gevaarlijk lijkt, weinig tot geen overlast.
Tenminste niet degene die ik ken, en ik ken er toch heel wat!
van verschillende inkomens klasse's van de ouders!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
8-6-2004 18:03
ff ontopic,

ik drink geen bier, soms een shandy of een breezer maar dan puur omdat ik het lekker vind en niet om stoer te doen ofzo.

Ik heb in me leven al zoooooooooveel joints, pillen en sigaretten "afgewezen" van vrienden, goed he? Misschien ben ik wel te bang om te roken of te blowen ofzo.

Dit is pas stoer toch? wink ;) laugh :D
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
8-6-2004 18:18
@ DJ ipkiss : Mijn menig is gegrond en ik GA HELEMAAL NIET EEN JOINT ROKEN ALS IK 18 BEN OM AAN JOUW MISSCHIEN DAN HET TEGENDEEL TE BEWIJZEN!!! (want dit wil je toch zeggen!!??)
Er zijn genoeg (wetenschappelijke) en persoonlijke menigen dat ALLE drugs en verdovende middelen SLECHT zijn!

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-6-2004 18:41
sjit hou je rustig man
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-6-2004 19:01
1 x bewerkt. Laatst door DJ-Ipkiss op 8-6-2004 19:04

Tom. V schreef:

@ DJ ipkiss : Mijn menig is gegrond en ik GA HELEMAAL NIET EEN JOINT ROKEN ALS IK 18 BEN OM AAN JOUW MISSCHIEN DAN HET TEGENDEEL TE BEWIJZEN!!! (want dit wil je toch zeggen!!??)
Er zijn genoeg (wetenschappelijke) en persoonlijke menigen dat ALLE drugs en verdovende middelen SLECHT zijn!

GRTS TOM V
Nou mag je mij quoten waar ik zeg: Blowen of drinken zijn niet slecht. Want dat is precies wat ik niet zeg, sterker nog als ik mijzelf even quote:

my self]Drank is slecht voor je. Je hersencellen worden hierdoor afgebroken( iets wat NIET word aangemaakt) en je lever krijgt bij grote getalen een flinke opdonder.
Wiet en hasj breken ook je hersencellen af(net zo snel) alleen krijgen je longen het nu te verduren(longen stromen vol met tabak wat er ook in zit, voor de leken onder ons.)

Redelijk duidelijk dat ik zeg dat het slecht is voor je niet?
Wat ik wil zeggen is het volgende:
Mensen reageren net zoals jij verhit op het drugs verhaal. Maar waarom?
Wat heeft jou aangezet tot het weigeren of de afkeer van soft-drugs?(uiteraard heb ik het over de soft-drugs omdat ik geen hard-drugs gebruik. De kosten zijn me daar simpel weg te hoog van, en ik kan het ook met(redelijk) ongevaarlijke soft drugs.(niet dat ik verslaafd ben ofzo even voor de duidelijkheid!))
Je hebt geen idee wat je voelt. Je hebt geen idee hoe je je de volgende dag voelt simpel weg omdat dit niet is uit teleggen. Ik kan voor geen meter uit leggen hoe het is om stoned of high te zijn(zit namelijk nogal wat verschil in!).
Ik kan wel zeggen: Je word er rustig van, sommige mensen krijgen lach kicken en je krijgt tering veel trek.
Maar wat heeft jou nou tot afkeer geleid? Gewoon vertel me dat nou eens.
Waarom ben je niet zo open voor drugs als ik of een ander? En:
Van wie heb je die verhalen gehoort van koppijn e.d. En hoeveel had de persoon gebruikt op het moment of als gevolg van wiet of hasj roken of het nuttigen van alcohol.

P.S. Ik hoop dat de mod's dit niet sluiten simpel weg omdat dit een zeer serieuse kwestie is. En omdat er zowel nu hier op het forum als in de politiek, verhitte discussies ontstaan omdat de meningen zo verschillen.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
8-6-2004 19:02

DJ-Ipkiss schreef:

Geloof me maar, blowers geven, buiten enig ongewenste groeps vorming wat wel is waar vriendelijk is maar gevaarlijk lijkt, weinig tot geen overlast.
Op weg naar huis uit school kom ik dagelijks langs een coffeeshop, en om eerlijk te zijn, ik wordt kotsmisselijk van de geur die daar door de deur naar buiten komt en bovendien, het volk wat daar naar buiten komt daar loop ik liever met een boogje omheen...Echt bevorderlijk voor de sfeer op dat stukje straat is het dus niet...
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-6-2004 19:06

Diederik schreef:

DJ-Ipkiss schreef:

Geloof me maar, blowers geven, buiten enig ongewenste groeps vorming wat wel is waar vriendelijk is maar gevaarlijk lijkt, weinig tot geen overlast.
Op weg naar huis uit school kom ik dagelijks langs een coffeeshop, en om eerlijk te zijn, ik wordt kotsmisselijk van de geur die daar door de deur naar buiten komt en bovendien, het volk wat daar naar buiten komt daar loop ik liever met een boogje omheen...Echt bevorderlijk voor de sfeer op dat stukje straat is het dus niet...
klopt. Coffeeshops zijn een heel ander verhaal.
Vooral omdat ze vanwege vele regels ergens achterin een stad of in een donker straatje zitten.
Kijk maar eens in Alkmaar. Er zitten aan de een na belangrijkste winkel straat 2 coffeeshops waar ik 's avonds met het volste vertrouwen langs fiets. Deze zaken zijn wat jonger en wat opener!
Een aantal regels zijn bijvoorbeeld in alkmaar.
Er mag geen coffeeshop in een winkel centrum zitten.
Er mag geen coffeeshop in een straal van een km bij een basisschool zitten.
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
8-6-2004 19:25
Misschien is het omdat ik in België woon ( weet niet of er al een regularisatie is doorgebroken of niet,...??) Hier zie je het niet openbaar gebruiken, en iedereen die ik ken EN die drugs gebruiken (joint enz...) zijn mensen waar ik HELEMAAL niets mee te maken wil hebben, ik weet niet of ze in nederland ook de term SKATERS en GOTHICS kennen, (is zo'n soort mensen,...) En dit is helemaal geen verwijt naar jou Ipkiss want ik ken jou helemaal niet dus daar kan ik niet over oordelen, maar alle drugs- en overmatige drank gebruikers zijn mensen waar ik schrik van krijg en ik liever 10 km omweg voor maak dan 2m in hun buurt te zijn! Ik weet niet of er ook een ander soort drugsgebruikers bestaat???!!! Maar zoals ikn al zei : misschien heeft het te maken met dat in Nederland sommige dingen al legaal zijn en in België niet!En sorry als ik uitgevlogen ben, maar ik vind gewoon dat sommigen van jullie een houding hebben van: komaan jong, wat is het probleem nou (in zekere mate!) En voor mij (en voor vele anderen) is dat niet zo vanzelfsprekend! Als mijn ouders mij betrappen op drugs vlieg ik zeker en vast het huis uit! En wederom denk ik dat het te maken heeft met de maatschappelijke opinie (Nederland-België,...) Maar ik vind dit (net zoals jij) een zeer nuttig gesprek voor een alsmaar opkomend fenomeen! Maar ik heb nu 1 vraag aan jou Ipkiss : waarom smoor jij? Waarom laat je dat niet gewoon aan je voorbijgaan?Want ik denk niet dat drugs zo noodzakelijk zijn (en over die prijzen weet ik dan zelfs nog niets,...)

GRTS Tom V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN

Terug naar forum Reageer (zonder quote)