Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 18 van 35)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
18-5-2005 11:47
heb nog niets negatiefs gezien over de 64 bits. Toch iets sneller als de standaard XP Athlon en niets over minder betrouwbaar. De 64 bits is supergoedkoop en dan voor 100 euro werkgeheugen erin, 65 euro moederbord en de kosten rijzen weer snel. Het idee van die maya spreekt me wel aan pci versie dus. 2x200 gig niet overdreven?
I'll take you to the KoffieShop...
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
18-5-2005 12:12
Ligt eraan in wat voor setup je hem wilt.

In RAID1, dient schijf2 als backup en is een exacte kopie van schijf1, zodat je nooit je gegevens kwijt bent.

200GB is ongeveer 50.000 nr's, beter teveel dan te weinig hea. wink ;)
Thanx Dré !
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-5-2005 16:26

OmErta schreef:

Minnimaal lusten ze 128 mb(officiele systeem vereisten). Heb XP draaien op 128mb en dit loopt nog vlot natuurlijk wel alle fading effecten enzo afgezet (gestripte versie van XP (van vriend) neemt nog 45 mb in beslag). Dit wil niet zeggen dat je ongelijk hebt: hoe meer geheugen hoe beter zeker voor deze doeleinden ik raad je dan ook minimaal 512 aan maar 1024 is beter naar de toekomst toe.

grtz alex
Heb je inderdaad gelijk in maar dat betekent dus ook zoals jij zegt dat je een beetje moet gaan stuntelen om de zooi lekker draaiend te krijgen en zo duur is een reepje ram niet meer vandaag de dag.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
18-5-2005 17:18
Het blijft moeilijk...Ik ben aan het sparen guys. als ik een beetje goed budget heb gaat het ervan komen.
I'll take you to the KoffieShop...
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
19-5-2005 14:05
Ik heb dus niets tegen AMD maar kan ook niet garanderen dat het goed werkt.
In vroegere tijden heb ik veel problemen met AMD gehad dus daar ben ik maar vanaf gestapt.

Met Celeron eigenlijk nooit problemen gehad (behalve 1 keer een defect moederbord).
Heb toch al een stuk of 50 systemen verkocht en een aantal muziek verhuur bedrijven die PCDJ gebruiken leveren ook systemen met Celeron processors. Deze draaien toch verspreid over de Benelux in diverse kroegen, discotheken en club/buurthuizen.

Even zoeken bij alternate en je hebt een Celeron + moederbord voor 100 euro. 512 MB er bij en je bent voor 150 euro klaar.
Ik zeg niet dat je dan de beste computer hebt die er is maar als je hem alleen voor muziek afspelen/opnemen gebruikt zal hij het wel een paar jaar uit houden.
Je moet er natuurlijk geen Quake of HALO2 op gaan spelen.
Gewoon goed configureren voor Muziek gebruik en er verder niets mee doen dus.

Een CD rom speler/brander er in is altijd wel handig in verband met rippen.
Ik zou hem echter niet gebruiken tijdens een show. En zeker niet om CD's van bezoekers er in doen. Dit om de volgende drie redenen:
1. Kans op virus. Zeker met een gebrande CD weet je nooit zeker wat er op staat, en sommigen kunnen een CD zo mooi maken dat je niet zo snel ziet of het een originele of gebrande is.
2. Als je muziek niet hebt maar je bezoekers wel is er iets ernstig mis met je muziek bestand/keuze of je staat op het verkeerde feest, en je staat nog voor gek ook dat jij als DJ die muziek niet hebt. Kun je nog beter zeggen dat die nog niet in de PC zit.
3. Je loopt het risico dat je illegale muziekbestanden in je computer krijgt (aangezien je zelf het origineel niet hebt). Meestal vergeet je die later er weer af te halen.
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
19-5-2005 14:29
Vroeger = een jaar of 5 geleden (of langer)?

Kan kloppen, is het minder lang geleden ==> toevallig pech gehad. Sinds de Athlon is AMD echt wel sterk bezig

publiek dat muziek heeft die je zelf niet hebt lijkt me heel aannemelijk trouwens, of heb jij toevallig echt ALLES van de muziekstijlen waar jij in draait?
In dat geval ben ik wel eens benieuwd hoeveel nummers jij hebt zitten. Zelfs al heb je 40.000 nummers, dan nog heb je niet ALLES en bestaat de kans dat er iemand uit het publiek komt aandraven met een CD die je zelf niet hebt.

Zelf zou ik ze ook niet draaien, als het gekopieerd spul is, maar een originele CD, waarom niet?
Je hoeft die echt niet eerst te rippen voor je die kan afspelen hoor. Is dit wel zo, dan heb ik mijn bedenkingen bij het systeem dat je gebruikt ...
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
19-5-2005 14:47
ff mierenneuken: HALO2 bestat niet eens op de PC en de laatste Quake (III), kan je zelfs nog met een voodoo2 draaien. Ik denk dat he Half-Life 2 en Doom 3 bedoelt. wink ;)
Thanx Dré !
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
19-5-2005 17:00
Vergeet brothers in arms niet. Maar back on topic. De pc moet gewoon eigenlijk de optimale prijs/prestatie verhouding hebben. Dus een tikje multimedia, maar geoptimaliseerd voor muziek tegelijk. En een grotere processor heeft toch nooit een computer instabiel gemaakt?
I'll take you to the KoffieShop...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-5-2005 23:30

fracktone schreef:

In vroegere tijden heb ik veel problemen met AMD gehad dus daar ben ik maar vanaf gestapt.
Ik heb nog wel is een core weg zien brokkelen bij het plaatsen van een koeler..... hard gespaard voor mijn duron die op 1Ghz liep en die was al dood voor de pc uberhaupt ooit stroom had gevoeld....

Vroeger was AMD inderdaad niet echt een sterk merk maar dat was meer te wijten aan de brakke via chipsets die er destijds op moederbordjes zaten. (Via chipset in combinatie met een soundblaster kaart was bijvoorbeeld altijd feest..)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Jeroen ZelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2003
Laatste: 31-1-2006
Berichten: 54
20-5-2005 19:00
Ik ben nu bezig met het plannen en binnenkort bouwen van een 19" rackmount PC. Hij wordt 2HE hoog en 35 cm diep.

Spec's (wordt misschien nog gewijzigd):
P 2,4 Ghz
512 MB Ram
300 GB Harde Schijf

Systeem wordt stil, koel en ook snel (getweakt voor muziek programma's)
If light is intelligent, then sound must be stupid!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)