Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 174 van 345)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
23-6-2006 17:18
Ik heb inderdaad ook die stiften, op advies erbij genomen. Heb eerst een kwartier lopen schudden met die stift, daarna een aantal keer achter elkaar pompen en nog loopt 't uit. Zal wel een bepaalde techniek achter zitten ofzo. Toooom? razz :p

---

Mail hier eens heen voor een prijs.
Vergeet niet te lachen
GekeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2006
Laatste: 27-6-2006
Berichten: 1
27-6-2006 06:20
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum en uberhaupt de eerste keer dat ik hieraan deelneem.
Ik had een vraag over trance-muziek en misschien weet iemand het antwoord voor mij.
Ik ben op zoek naar de naam van een drummers-duo die volgens mij internationaal bekend zijn. Ze geven grote concerten en gebruiken ook alternatieve drums.
Kan iemand me helpen?

Gedike

Dj Mark schreef:

Ik heb inderdaad ook die stiften, op advies erbij genomen. Heb eerst een kwartier lopen schudden met die stift, daarna een aantal keer achter elkaar pompen en nog loopt 't uit. Zal wel een bepaalde techniek achter zitten ofzo. Toooom? razz :p

---

Mail hier eens heen voor een prijs.
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
27-6-2006 07:17
Misschien moet je je eerst eens even verdiepen in de FAQ van het forum en de verschillende subfora...

ontopic: Safri Duo?
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
28-6-2006 01:54
Klein vraagje (misschien al langgeweest in dit topic maar heb niets kunnen vinden).. Gebruiken jullie zwart hout zoja hoe heet dat hout? of verven jullie het zwart?
I Love House Music!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
28-6-2006 05:03

Dj Mark schreef:

Ik heb inderdaad ook die stiften, op advies erbij genomen. Heb eerst een kwartier lopen schudden met die stift, daarna een aantal keer achter elkaar pompen en nog loopt 't uit. Zal wel een bepaalde techniek achter zitten ofzo. Toooom? razz :p
Hmzzz dat achter elkaar pompen is wellicht het mindere idee aan je stencil-kunsten laugh :D Bij eerste gebruik van de stift moet 't inderdaad wel maar zodra je inkt hebt kan je aan de slag, wellicht heb jij teveel inkt laten doorvloeien. Je moet zorgen dat er zo weinig mogelijk inkt die stift uitvloeit, anders gaat het inderdaad onder de plaatjes lopen. Verder kan je ook beter met lijntjes werken ipv "inkleuren". Trek dus eerst de randen na zoals ik stencil, en ga daarna nog een keer over het midden als je de letters helemaal wit wil hebben. Als je punt verzadigd is van inkt: haal hem uit te stift en "droog hem af" met een doekje, daarna terug de stift in en je kan gelijk weer aan de slag, NIET poppen dus. Zie ook de mail die ik je gestuurd heb wink ;)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
28-6-2006 08:07

Mifex schreef:

Klein vraagje (misschien al langgeweest in dit topic maar heb niets kunnen vinden).. Gebruiken jullie zwart hout zoja hoe heet dat hout? of verven jullie het zwart?
Voor echte kistjes wordt een plaat flightcase hout gebruikt.
Dit is meranti of berken beplakt met een laag HPL. Zijn er in meerdere kleuren te krijgen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
28-6-2006 09:39

Dj Mark schreef:

Vandaag m'n stencilsetje binnen gekregen (mijn dank Tom), en vanavond maar eens even wat cases voorzien van wat letters.

Eerste case: regelrechte ramp, inkt loopt onder de plaatjes door dus het gevolg is dat je 1 grote inktzooi hebt. Oplossing voor gevonden: men neemt een dart-stift en gaat daarmee de lijntjes na, vervolgens met een vochtig doekje erlangs en klaar, ziet er netjes uit (vind ik).
Kleine lakroller, lakroller voor gebruik goed afrollen op een plankje en daarna over de stencil. Werkt prima (en kost geen drol)!

Ooh ja... Het hoeft natuurlijk niet dekkend (als het maar goed leesbaar is).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
3-7-2006 01:06
Vandaag weer bezig geweest aan de laatste 2 kistjes die al een hele tijd stonden. De laatste handtang liep ook al op z'n tenen, dus maar een luchtpopper gekocht. Dat werkt achteraf toch wel heel erg fijn en snel. ashamed :$ razz :p (Gekocht bij Tooldiscounter, nette prijs en erg goede service. De eerste tang die binnenkwam werkte niet goed, die is zonder gezeur omgeruild voor een nieuwe)

Eerst het 3HE rackje wat aanvankelijk bedoeld was voor de 63A verdeler maar eens afgemaakt. Aanvankelijk omdat 'ie in de verkoop gaat, aangezien ik alles in binnenrackjes stop en die weer in stolpcases mik. Mocht de kist echt geen fluit meer opleveren, dan houd ik 'm.
Fotootje

Op die foto staat ook de tweede kist voor de MH's die nu eindelijk ook afgemaakt is. Alleen de binnenkant nog, maar de houten inlay is al getimmerd. Kwestie van inschuimen en erin zetten dus.

En nu maar stilletjes hopen dat de discoboer hier verd#mme eindelijk zijn afspraken eens nakomt, ik wacht al 3 maanden op hout. sad :( (Maar is wel de directe aanleiding voor mij om een bedrijfje op te zetten, en zelf dealer van Penn te worden. Heb ik de komende weken wat te doen. wink ;) )

En oja, de lokale houtleverancier bleek mooie plaatjes 5laags meranti multiplex te hebben voor 15 euro, dus ik ga nog voor de laatste keer een aantal kistjes timmeren die ik afwerk met Metallisé. Totaal staan er een kist of 18/20 in de wachtrij, dus ik hoef me de komende weken niet te vervelen. razz :p
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-7-2006 13:20
Eerste 2 dagen timmeren zitten erop. Uiteraard was het hout er nog niet, dat zou vandaag echt komen (...) De plaatjes meranti die ik voor een prikkie kon krijgen bleken een dag nadat ik er 2 had meegenomen allemaal opgekocht te zijn, dus dat schiet ook niet op. Mag de pret overigens niet drukken, met 2 plaatjes van de gamma kom ik ook wel toe.

Een van mijn slechte eigenschappen is dat ik vaak pas laat op de dag begin. Rond 4 uur/half 5 begonnen, en dan tot een uur of half 12 door. Voor die tijd wat andere dingen regelen, zoals materialen etc. 2 middagen en avonden timmeren later:

Vinnetje in z'n nieuwe huisje
Fan met op de achtergrond 2 kabelkistjes en 2 spiegelbolkistjes
Zo zorgen we ervoor dat de binnenrackjes netjes haaks worden
Eindresultaat van een middagje zagen en een avondje timmeren
Controleren of het past...

Ik houd van een stukje muziek tijdens het werken

En met dat hete weer is een briesje ook niet onaardig
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
7-7-2006 14:29
stukje muziek?

is die instalatie dat je ook nog muziek hoort tijdens het zegen ed? laugh :D
wat een onzin in dit vak

Terug naar forum Reageer (zonder quote)