Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 17 van 60)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
10-7-2004 18:44

Timmiej schreef:

is het illigaal om met mp3 te draaien? heb hier namelijk een mp3 dvd (wel gebrand) van 2000 mp3 erop. nu wil ik deze dvd orgineel gaan zoeken, maar heeft dit nut? of is zoiets ook al illigaal.
Al duizend keer gesteld:
www.new-line.nl/forum/search/?str=mp3+draaien+legaal&b=0&f=0&df=10&usr=

Neen, je mag niet met gekopieerde CD's of gekochte MP3's of wat dan ook draaien! Je mag enkel "reservekopie's" nemen voor eigen gebruik maar wanneer je ermee naar buiten wenst te komen, dan moet je de originelen gebruiken!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
10-7-2004 18:57
kopie ben ik ook tegen. mp3 was daar dan mis mee, zijn dan toch orgineel verkocht.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
10-7-2004 19:45

Timmiej schreef:

kopie ben ik ook tegen. mp3 was daar dan mis mee, zijn dan toch orgineel verkocht.
Het gaat hem niet over waar JIJ tegen bent, het gaat hem over waar de WET tegen is!
Stel dat het gaat over wat JIJ goed of slecht vind, dan zouden alle DJ's, producers en gebruikers direct akkoord zijn met me wanneer ik zeg dat gans de affaire van www.new-line.nl/forum/read/?t=8576 onzin is... maar jammer genoeg praten we over de wet, en die heeft bepaald dat het NIET mag. Jammer dat de wetgevende macht niet in staat is om de huidige technologische evolutie te volgen...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
12-7-2004 21:09
dus volgend de wet is een mp3 dvd (gekocht dus niet gebrand) hetzelfde als een white label, mag het wel kopen maar niet draaien
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
12-7-2004 21:14
als je die dvd koopt heb je er de rechten voor betaald dus mag je er mee draaien... toch?
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
12-7-2004 21:18

Didier_S schreef:

Timmiej schreef:

is het illigaal om met mp3 te draaien? heb hier namelijk een mp3 dvd (wel gebrand) van 2000 mp3 erop. nu wil ik deze dvd orgineel gaan zoeken, maar heeft dit nut? of is zoiets ook al illigaal.
Al duizend keer gesteld:
www.new-line.nl/forum/search/?str=mp3+draaien+legaal&b=0&f=0&df=10&usr=

Neen, je mag niet met gekopieerde CD's of gekochte MP3's of wat dan ook draaien! Je mag enkel "reservekopie's" nemen voor eigen gebruik maar wanneer je ermee naar buiten wenst te komen, dan moet je de originelen gebruiken!
je begrijpt zijn vraag niet, hij vraagt of hij met die mp3 dvd mag draaien, als ze gekocht is... wat me logisch lijkt dat dat wel mag...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-7-2004 23:46

H. schreef:

je begrijpt zijn vraag niet, hij vraagt of hij met die mp3 dvd mag draaien, als ze gekocht is... wat me logisch lijkt dat dat wel mag...
oei, inderdaad totaal verkeerd gelezen! sorry!
mss ff offtopic, maar zo'n DVD zal toch honderden euro's gekost hebben?? shocked 8O
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
13-7-2004 19:32

Didier_S schreef:

H. schreef:

je begrijpt zijn vraag niet, hij vraagt of hij met die mp3 dvd mag draaien, als ze gekocht is... wat me logisch lijkt dat dat wel mag...
oei, inderdaad totaal verkeerd gelezen! sorry!
mss ff offtopic, maar zo'n DVD zal toch honderden euro's gekost hebben?? shocked 8O
zou best kunnen, heb een gebrande voor me liggen, kwam mun vader mee dus. maar is wel handig zoiets. alles meteen bij elkaar
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
14-7-2004 10:10

Timmiej schreef:

zou best kunnen, heb een gebrande voor me liggen, kwam mun vader mee dus. maar is wel handig zoiets. alles meteen bij elkaar
Aha! Dus toch een gekopieerde laugh :D
Ik vermoed niet dat je een volledige DVD zult vinden bomvol met MP3's hoor. Nu, als dat zo is, dan heb je in één keer een SCHAT aan muziek! Maar ik vermoed dat je vader gewoon een paar tientallen CD's of downloads op één DVD brandde wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
14-7-2004 12:48

Didier_S schreef:

Timmiej schreef:

zou best kunnen, heb een gebrande voor me liggen, kwam mun vader mee dus. maar is wel handig zoiets. alles meteen bij elkaar
Aha! Dus toch een gekopieerde laugh :D
Ik vermoed niet dat je een volledige DVD zult vinden bomvol met MP3's hoor. Nu, als dat zo is, dan heb je in één keer een SCHAT aan muziek! Maar ik vermoed dat je vader gewoon een paar tientallen CD's of downloads op één DVD brandde wink ;)
Je wil niet weten hoeveel van die dvd's in omloop zijn (allemaal "netjes" geperst)...
Hoe meer kennis hoe meer twijfel

Terug naar forum Reageer (zonder quote)