Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 169 van 289)
Moderator(s): Dré
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
28-8-2007 16:42
Ik denk dat je wel een redelijk eind zal komen met je apparatuur. Het hoeft toch niet echt al te overheersend zijn lijkt mij. Mits je het een beetje juist plaatst zal er prima muziek te horen zijn in de hal. Let er wel op dat je niet te veel galm krijgt, dat klinkt nogal vervelend. Huurprijs zou ik denk ik voor ongeveer 70 à 80% van je normale dagprijs voor vragen. En voor personeelskosten en overige kosten durf ik zo niet te zeggen. Maar voor het oproepbaar zijn, mag je als het mij ligt ook wel een kleine vergoeding vragen aangezien het een bepaalde service is.
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-8-2007 16:46

Dj Joeri schreef:

Huurprijs zou ik denk ik voor ongeveer 70 à 80% van je normale dagprijs voor vragen.
Duidelijk geen idee wat staffel inhoudt?
Maar voor het oproepbaar zijn, mag je als het mij ligt ook wel een kleine vergoeding vragen aangezien het een bepaalde service is.
Dus als jij ergens een set(je) neerzet en er is een probleem ben je niet bereikbaar?
Light Image
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
28-8-2007 18:05
Staffel: zoiets lijkt me.
Dag 1: 100%
Dag 2: 85%
Dag 3+4: 75%
Dag 5/7: 70%
Alle dagen erna: 60%

dan doe je dat berekenen via je verhuurprijs en dan je personeelskosten enz. enz. erbij doen

Dan kan er nog een projectkorting af van bijvoorbeeld 5%
En er kan dan natuurlijk nog wat af wat je verrekend met wat sponsoring in de vorm van promotie ofzo. (spandoek langs de baan ofzo)
Zit ik zo ongeveer goed te denken?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
28-8-2007 19:41
Wordt de apparatuur 3 weken lang iedere dag gebruikt, of 3 weekenden? In het eerste geval heeft de organisatie blijkbaar geen idee wat dat kost. Ondanks de staffelkorting gaat het dan nog steeds om een flink bedrag.

Vind het toch altijd opvallend dat er wel wordt aangegeven dat er genoeg ervaring aanwezig is, terwijl men niet weet wat er neergezet moet worden. Met een beetje kennis van eigen materiaal is dat prima in te schatten.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
28-8-2007 19:53
Wat ik al zei is die "ervaring" in dit geval vooral gericht op het punt dat we voor allerlei groepen kunnen draaien.
Die opmerking was puur om de discussie te voorkomen van: licht eraan of je de mensen kan vermaken of dat je een pipo de clown dj bent. snap je? die discussie hadden we namelijk de afgelopen keer in dit topic al 5 pagina's lang.
Wij hebben verder nog niet zo veel ervaring met meerdaagse evenementen en zeker niet van dit formaat. (meer discoavonden, bruiloften enz.enz.)
Tevens denk ik dat er wel te zien valt aan mijn startpost voor deze discussie dat er wel degelijk al over na is gedacht. De spullen die daar staan zijn niet zomaar gekozen. Maar nogmaals, veel ervaring met dit soort evenementen is er nog niet bij ons, dus hoor ik liever hier dat er iets niet goed zit, dan dat ik daar voor lul sta.

Deze set staat elke dag te draaien. De kosten die ik zo even snel heb uitgerekend komen al boven de 6000 euro uit. Dus het gaat inderdaad om een grote hoeveelheid geld, daarom vraag ik hier om advies van mensen die dit soort dingen al vaker hebben gedaan en ons daarin een kleine opstart kunnen geven.

Die kleine opstart heb ik nu tot zover ik het zelf al wist, namelijk de staffel, de korting en de promotiematerialen die voor ons betaald kunnen worden en opgehangen. Maar zijn er verder nog tips? zit ik met mijn neus te goede kant op te denken? of totaal niet?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
28-8-2007 22:51
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 28-8-2007 22:54
al gedacht aan de aansprakelijkheid voor het geval dat de boel gejat word?
al gedacht aan de kosten van service voor het geval dat hun zelf de boel verklooien?
Dit moet je heel duidelijk van te voren afspreken,
vooral wat je service inhoud,
want niet iedereen kan zo maar vanaf zijn werk stante pede in de auto springen om een knopje om te zetten....

Prijs,
Tja, wat de gek er voor geeft,
maar als je drie weken moet huren, kan je het meeste zo wel kopen van het zelfde geld.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
28-8-2007 22:53
Hetgeen je hier omschrijft doet een lokaal verhuurbedrijf ook altijd bij onze ijsbaan die voor 90% wordt gesponsord door bedrijven uit het dorp. Ik denk dus dat als je aankomt met een offerte van 6000 euro ze dit gaan afwijzen (zeker weten doe ik dit niet, echter verwacht ik wel dat als je hetzelfde toepast op ons je ongeveerd it krijgt). Verder denk ik dat RS-215's wel wat grof geschut zijn voor een ijsbaan (als achtergrond muziek). Meestal staan er bij ons 4x K-115 buiten om de baan heen en binnen ook nog een 4x gevlogen. Licht lijkt me niets mee mis, alleen ik denk wel dat je even alles op een rijtje moet zetten en eens een gesprek moet voeren met de organisatie (misschien is 6000 euro wel een goedkoop iets voor hen razz :p ?!).
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-8-2007 00:02
ik lees, vliegen van speakers? Hangen van 9* 2meter truss? Boven publiek?

je weet niet hoe je de prijzen moet berekenen?
Je denkt aan sponseren maar weet er verder niet veel vanaf?

mm zijn al een aantal vragen die tot nadenken leiden.

Tom geeft daarnaast ook een aantal goede zaken aan, veiligheid, verzekering van apparatuur, verzekering bij ongelukken.

je hebt het over 3 weken lang, waarin veel mis zou kunnen gaan.

iets anders:
je hebt naast je apparatuur nodig,
hijsbanden, takels? vele meters kabel, zowel stroom, dmx als speakon (meer dan je normaal nodig hebt) Bescherming van je apparatuur, het staat immers in een tent/buiten?

Kosten plaatje, je komt zelf op een bedrag uit van om en nabij de 6000 euro?

Reken ik even alle apparatuur uit welke ik daar neer zou zetten. kom ik ruim onder de 6000 euro uit. Is incl Versterkers, speakers, afspeelapparatuur lampen en bekabeling.

Kun je 2 dingen doen.
A je denkt ik reken al mijn kosten en vraag een 6000 euro.
B ik reken ongeveer de helft van de aanschafwaarde en heb mn apparatuur in 3 weken al voor de helft terug verdient. ( let wel op, personeel, verzekering enz zit hier dan niet bij)!!

en tja als laatste ik heb geen idee hoe oud je bent, wat je werkzaamheden zijn met drive in gebeuren enz, maar een bedrag van 6000 euro zal niet iedere vereniging, club of andere instantie zo aan iedereen uitgeven voor 3 weekjes vermaak.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
29-8-2007 00:14
en dan ben ik nog vergeten te reppen over het vocht probleem wat je bij ijsbanen hebt tijdens temperatuurschommelingen met buiten en binnen......
Ach en zo kunnen we een lange lijst maken van dingen die je niet voorzien hebt door gebrek aan ervaring wink ;)

Als ik jouw was zou ik geen inteligent licht ophangen, gewwoon parren met een multrikabel stroom voorziening,
veel betrouwbaarder, en goedkoper.
Alle effecten gewoon op hun mic laten werken, geen dmx dingen ophangen, gewoon parren mushroom en derby flowertje spiegelbol hoort er natuurlijk wel bij met voldoende verlichting erop.
Geluid zo simpel mogelijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
29-8-2007 00:37
Waarom zou je niet voor dmx verlichting kiezen? Anders wordt het een leuke kermis met al die lelijke pruteffecten van 50 euro. Het lijkt mij dat apparaten met een hogere aanschafwaarde betere tegen de omstandigheden kunnen dan een goedkope flower? Ik snap de reactie van Tom dan ook niet echt, blijkbaar heeft Tom ook geen ervaring met zulke klussen, als je voorstelt om enkel te kiezen voor goedkope effecten en het geluid zo simpel mogelijk te houden. Lijkt mij nou niet bepaald een goed advies.

Persoonlijk zou ik kiezen voor enkele actieve dap k-112 speakers neer te planten, zorg er voor dat je voldoende speakers plaatst om de galm tegen te gaan. Voor de feesten zou je kunnen kijken voor een paar stevige subs, ter ondersteuning van de k-112.

Het licht zou ik laten bestaan uit 4x t-4 balken met par-56 long, en vier koppen moeten voor jou butget er ook nog wel afkunnen. Hou het lekker strak, en ga vooral niet aankloten met verschillende goedkope effecten. Je wil toch niet hebben dat kleine kindertjes straks roepen: “kijk mama, die disco lamp heb ik ook op mijn kamer hangen.”

Terug naar forum Reageer (zonder quote)