Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 164 van 345)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-5-2006 11:03

Dré schreef:

Mijn "ideale" kist heeft de fliphandles van Fliteware en de vlinders van Penn ;-)
De laatst gebouwde van mij ook wink ;)

Martin.
kvm entertainment
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
10-5-2006 11:12
flightware is gewoon goed spul, en zo via flighcase-onderdelen.nl alles op maat thuis krijgen houdt een case betaalbaar.. ik vind 500 euro wat al gauw in een knappe kist gaat zitten gewoon te veel, zeker gezien mijn kisten populatie ondertussen relatief tot hoe vaak ze mee gaan.. dan maar zelf bouwen is nog leuk ook. overigens goed te doen zo met dit zonnetje.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
10-5-2006 12:55

KVM schreef:

luc2366 schreef:

goedkoper is steeds mogelijk... maar ten koste van de kwaliteit? ik bespaar liever niet op handgrepen en vlindersloten. alu-profiel en sluitprofiel is van iets minder belang.
Hoezo?
Producten van Fliteware heeft New-line ook geleverd.
Fliteware is ook geen china. (en zelfs china beslag is niet verkeerd) Fliteware is een combinatie "van", gedeelte beslag komt uit engeland, al het foam word geleverd door Recticel Nederland etc.

Een vlinderslot van penn loopt misschien mooier, maar voor het merendeel is fliteware goed genoeg.
Vrijwel alle cases bij mij hebben ook fliteware beslag.

Martin.
ik heb heel wat kistjes staan. Voor vlinders en fliphandles verkies ik Penn. Is het niet voorradig neem ik Fliteware mee. Helaas kom ik toch regelmatig een niet-Penn vlinder tegen die OF veel te soepel draait OF doordraait.

al het werk dat erin kruipt om een (flitecar) slot uit te boren en een nieuw (van penn) te plaatsen weegt niet op tegen het prijsverschil bij de originele aankoop van het slot - vind ik

net zo met de wielen van flitecar: heb er er hiervan in gebruik, net zoals tente en guitel. Die van flitecar gaan na een tijd gewoon veel stroever. Hier vind ik de Tente's het meest geschikt.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-5-2006 14:06
Grootste probleem van Fliteware vlinders was niet zozeer dat ze doordraaien, de draaiden gewoon veel te zwaar.

Grootste probleem van de Penn fliphandles is het feit dat het handvat van kunststof is (aangespoten) waar Fliteware netjes een stuk rubber gebruikt (niks niet aangespoten). Ook gingen de Penn fliphandles sneller lam dan de Fliteware handles (en maakten ze meer bijgeluiden (mee rammelen)).

Wielen van Guitel zijn prima, total stop versie is/was helemaal ruk (met aangeklonken rem die je in no-tim kapot trapt). Tente zwenkers met total stop zijn een stuk steviger (niks geen geklonken gedoe maar gewoon gemaakt uit 1 stuk staal). Guitel had/heeft gevulcaniseerde banden, Tente banden die opgesloten zijn op de gaffel (maar ook daar heb ik nooit problemen mee gehad).

Qua hoekprofiel vond ik ze lood om oud ijzer (heb het dan met name over de Ampco profielen aangezien de echte Penn profielen volgens mij amper gebruikt worden op ons continent).

Veel van de "x is ruk en y is goed" verhalen komen voort uit een commercieel belang bij x of y. Bovenstaande komt voort uit bloed/zweet en tranen werk ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
10-5-2006 16:38

Dré schreef:

Grootste probleem van de Penn fliphandles is het feit dat het handvat van kunststof is (aangespoten) waar Fliteware netjes een stuk rubber gebruikt (niks niet aangespoten). Ook gingen de Penn fliphandles sneller lam dan de Fliteware handles (en maakten ze meer bijgeluiden (mee rammelen)).
Hmz, de penn handvaten die ik gebruik zijn toch echt allemaal rubber, en niet aangespoten shut up :X Weet niet uit welke tijd jouw ervaringen stammen? wellicht dat penn de laatste jaren dan ook overgegaan is op de rubber versie? Ik heb ze in ieder geval nooit anders meegemaakt.

Total stop versie van de guitel wielen heb ik inderdaad ook niet zo'n goeie ervaringen mee, altijd de remmen stuk inderdaad (in de zin van ze zitten op de rem en willen er niet meer af, of gaan plots remmen als je aant rollen bent met je kist) Tegenwoordig gaan eigenlijk onder zowat alle cases hier 4 ongeremde wielen, als de kist moet blijven staan tip je 'm toch of gaat er een spanband rond (in de bus). Op klus heb ik weinig behoefte om kisten die op de wielen staan op de rem te zetten eigenlijk. Daar geldt zelfde, als opslag of "afzetting" worden ze getipt. Alleen bij discomeubels etc. kan ik me nog wat erbij inbeelden dat geremde wielen handig is.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-5-2006 00:44

CyberDance schreef:

Hmz, de penn handvaten die ik gebruik zijn toch echt allemaal rubber, en niet aangespoten shut up :X
De Penn handvaten zijn gegoten, ze hebben 2 "lasnaden" waarschijnlijk 1 mal met de naam erin waarna de 2 helften samen worden geplakt.(denk dat Dré dat bedoeld wink ;) )
Fliteware heeft geen naad. (Rubber slang)

Bij fliteware draait het rubber makkelijker dan bij Penn.
Daardoor pakt een fliteware handvat iets fijner, vooral als je geen handschoenen draagt.(het draait namelijk mee als je de case oppakt.

De keuze voor een winkel was veelal fliteware, slechts 1 A4'tje met toch min of meer de meest gebruikte producten.
Erg overzichtelijk.

Penn heeft veel meer keuze, maar de meeste klanten zien door de bomen het bos niet meer.
Kijk maar naar de vlindersloten, medium diepe schotel of ondiep etc. etc. je moet de afmetingen eerst bestuderen om te weten wat je nodig hebt. Bij Fliteware was dat eenvoudig, klein, medium, groot. (evenals de fliphandles)

Vele cases bij mij hebben fliteware, en slechts een gedeelte is aangevuld met Penn. (producten die fliteware niet had of die beter geschikt waren). Bovendien had Penn destijds slechts 1 "boekwerk". De klant kon dus niet thuis bepalen wat te kopen.

Martin.
kvm entertainment
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
11-5-2006 01:19
Penn heeft inderdaad enorme keuze. Heb dan ook een paar lijstjes gemaakt met diverse soorten materiaal die bij mekaar passen, dat scheelt een hoop zoekwerk bij bestellen. Eenmaal de catalogus een beetje bestudeerd wordt t assortiment van penn ook redelijk overzichtelijk, met alleen een kale lijst kan je er inderdaad maar beter niet aan beginnen inderdaad shut up :X
Juist het grote assortiment van penn was voor mij een reden te meer om ervoor te kiezen: alles wat je wil bij 1 leverancier en NOG belangrijker: ze hebben echt gewoon zowat IEDER artikel op voorraad in het centrale magazijn in duitsland...

Heb zojuist even een PENN handgreep erbij genomen en bestudeerd: t omhulsel is nu niet bepaald plastic te noemen maar toch een rubber-achtig iets. Naden zijn inderdaad zichtbaar als je goed kijkt, maar ik kan daar geen nadeel in zien (ze zijn niet hinderlijk bij tillen (sterker nog je voelt ze amper als je ze bestudeert) en scheuren doen ze ook niet).
Met aangespoten dacht ik dat dré vooral bedoelde dat het omhulsel een soort "china-plastic-iets" is en niet kan ronddraaien, wat dus niet zo is (draait soepel zat). Verder mag een handgreep voor mij best wel robust aanvoelen, een omhulsel wat te flexibel of los zit gaat na verloop van tijd (vooral door veel op mekaar tippen van zware kisten dmv de handvaten aan de zijkant) "hoekje om" en das pas vervelend razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
11-5-2006 13:03
Bestel voor de grap eens een paar Fliteware fliphandles en stop die in een paar kisten. Dan spreken we over ca. 1 jaar weer.

Met name als je geen handschoenen draagt (en dat gebeurt in de praktijk vaak zat) is het verschil echt zeer groot. En dan heb ik het nog niet eens over het rammelen gehad... Het rubber (echt rubber) van de Fliteware flipper dempt een stuk beter waardoor klappergeluiden (als ze al voorkomen) een stuk beter gedempt worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
12-5-2006 20:02

big bang schreef:

KVM schreef:

Tevens was het destijds mogelijk om een eigen maat case als kit te krijgen.

Martin.
Was bij Conijn ook altijd mogelijk, behalve de handvaten en sloten geloof ik.
Je betaalde dan de materiaalkosten en een uur werkloon ofzo, maar hoe het sinds de overname zit weet ik niet...
Helaas nu niet meer dus. Helaas vooral omdat het t zelfde idee was, maar dan wel met penn beslag etc. Maar voerterug zag er geen heil in helaas.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
LichtenlawaaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 144
12-5-2006 22:30
heb vandaag de spullen binnen gekregen, ziet er goed uit! die handvaten klopt inderdaad, dr zit een stukje slang om welke heel gemakkelijk meedraaid. wink ;)

het hout was ook lekker op maat. super stevig berkenmultiplex met een keiharde zwarte toplaag! (ik heb voor berkenbetonplex gekozen omdat ik de afgelopen tijd last heb gehad van hpl wat los laat, gewoon eens wat anders proberen).

nu is het probleem dat ik morgenvroeg om vier uur vertrek naar polen voor een week, het zal dus ook pas volgende week zondag zijn dat ik kan beginnen. sad :(

dus nog even een weekje wachten op de foto's... razz :p

met vriendelijke groet,

Jos
[ LICHT & LAWAAI verhuur ] binnenkort met compleet vernieuwde licht- en geluidsset!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)