Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 162 van 289)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
7-7-2007 13:29

sjampiejo schreef:

Wat ik bij mezelf merk.. zowel vroeger als nu.. heb je een setje nieuwe speakers of lichten gekocht, wil je het zo snel mogelijk testen en/of showen aan een groep mensen. Wat doe je dan? Je gaat je prijs verlagen of opdrachten aannemen die je eigenlijk niet zou aanpakken om toch maar te draaien.
Moah, achteraf gezien zou ik, als ik nu zou beginnen, voor een aantal verenigingen en personen welke ik dat gun shows wegzetten tegen een weggeef prijs, maar er altijd duidelijk bij vermelden dat die prijs A) alleen voor hun geldt, B) eenmalige promotieprijs is en C) duidelijk vermelden hoeveel korting ze krijgen, zodat duidelijk is dat je eigenlijk niet voor dat geldt komt opdagen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Disco-revolutionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2007
Laatste: 7-7-2007
Berichten: 1
7-7-2007 20:54
Hallo

Ik vraag 200 euries zonder licht en 250 met parsetjes etc etc
Als ik alleen mijn cd's/laptop mee hoef te nemen vraag ik 150 euries

ben ong om het weekend op pad..
dat vindt ik genoeg...

Wel zou ik nog voor een bedrijf willen werken dat bedrijfsfeesten enzo doet..
Mag de muziek wat zachter... de oudjes willen kletsen
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
8-7-2007 09:08

disco-revolution schreef:

Hallo

Ik vraag 200 euries zonder licht en 250 met parsetjes etc etc
Als ik alleen mijn cd's/laptop mee hoef te nemen vraag ik 150 euries

ben ong om het weekend op pad..
dat vindt ik genoeg...

Wel zou ik nog voor een bedrijf willen werken dat bedrijfsfeesten enzo doet..
[oftopic] Kijk zonet even in je profiel.. Dongen.. Wel eens ooit gestaan, bij Aurora als je wat wat zegt..
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
9-7-2007 20:50
Ok, hier ben ik ook nog eens... razz :p

Wat is nu eigenlijk een realistische vraagprijs voor volgende set inc. vervoer, opbouw, 4 uur lang muziek draaien en afbreken?

Geluid:

- AX-set (2 AX-15B's en 2 AX-12's)
- Versterking & equalizer (P-1600 en FBQ-3102)
- Mixer (MX4 of UMX SE)
- CD-spelers (DN-S1000's)
- Draaitafels (JB-Systems Q-20's)
- Muziekpc
- Een (steeds legaler wordende... happy :) ) redelijk grote muziekcollectie
- Soundmate 1

Licht:

- Geni FL-1800
- Martin Magnum 800
- 8x PAR64 met 500 watt raylights
- Eventueel ook 4x PAR56 met 300 watt GE lampen
- Showtec 40cm spiegelbol
- Double Derby
- 2 Colormoons
- Alles hangt aan 12 meter (zwarte happy :) ) Prolyte op ST-132's met de nodige safety's
- Uiteraard alle sturingen en dimmers (Dalton LP-4); wel nog geen DMX (voorlopig dus alles via Harting...)

Alles wordt dan netjes afgewerkt, en onze ervaring op vlak van draaien is zeker voldoende!
En hoeveel zouden jullie vragen voor de set om te verhuren? Ook zijn we meer en meer aan het investeren in flightcases enz. Zo zitten de mixsets en de versterking al mooi in kistjes.

Voorlopig vragen we voor 4 uur 'all in' 125 euro, maar dit willen we langzamerhand gaan verhogen aangezien we ook meer en meer op de grotere evenementen aanwezig zijn. (zowel voor licht en geluid als enkel om te draaien). Als extra optie kan de klant ook nog kiezen voor scanners (Martin SCX-700's). Dit zou dan 75 euro extra kosten.

Probeer eens een haalbare prijs op te stellen! happy :)

Mvg
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
9-7-2007 21:05
Indien met goede DJ/Entertainer en professioneel uiterlijk zou ik wel richting de €250 willen gaan. Waarom trouwens AX-set en soundmate?
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
9-7-2007 21:06
Het ligt ook aan de uitstraling van de show, en natuurlijk of je het publiek los krijgt en wat je zoal aankunt. Ik merk dat een bruiloft vaak weer iets lastiger is (ook met wensen van de klant e.d.) dan voor een middelbare school draaien.

Maar iets van 200-250 ?
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
9-7-2007 21:17

mark_dabomb schreef:

Indien met goede DJ/Entertainer en professioneel uiterlijk zou ik wel richting de €250 willen gaan. Waarom trouwens AX-set en soundmate?
Het begint er al redelijk professioneel uit te zien! Het enige wat nog ontbreekt is een mooi meubel, maar dat zal ook niet lang meer op zich laten wachten denk ik... happy :)

En over de dj... Ikzelf heb bv afgelopen vrijdag op één van de grootste fuiven hier in de buurt moeten draaien, en heb naderhand van veel mensen te horen gekregen dat ik duidelijk de beste was (of sommigen zeggen zelfs dat ik de fuif 'gered' heb...). Ik draai verder ook nog op een aantal grotere studentenfuiven hier 'in de buurt' en heb ook nog in de Ritz ('broertje' van Versuz... wink ;) happy :) ) gedraaid... Dus we hebben qua dj's wel wat te bieden... happy :) Ook krijgen na zowat ieder feest wat we doen te horen dat we erg goed en vooral afwisselend draaien.

Die vraag over de Soundmate en de AX-set had ik wel verwacht... Het is zo dat het voor een kleiner feest veeel handiger is om de Soundmate te gebruiken. En bij grotere feesten wordt de Soundmate-sub met 1 top gebruikt als monitor. Daar komt dan ook nog bij dat de Soundmate van mijzelf is (en de AX-set van 'GBG') en ik voorlopig niet van plan ben om de Soundmate weg te doen... happy :)

En is 250 'all in' niet nog aan de lage kant vraag ik mij af...?

Mvg
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
9-7-2007 21:20

Mr. Edie schreef:

Het ligt ook aan de uitstraling van de show, en natuurlijk of je het publiek los krijgt en wat je zoal aankunt. Ik merk dat een bruiloft vaak weer iets lastiger is (ook met wensen van de klant e.d.) dan voor een middelbare school draaien.

Maar iets van 200-250 ?
Voor feesten waar we zelf niet echt thuis zijn in de muziekstijl huren we gewoon iemand in. Kwestie van niet te zitten 'prullen' met iets waar we niks van kennen en daardoor geen hoge kwaliteit kunnen afleveren. Voor een 40-jarigenfeest huren we bv iemand in, en dit zal dan 300-350 euro kosten 'all in'.

Bedankt voor de reacties btw!

Mvg

EDIT: voor een idee van hoe een show van ons er een tijdje terug uit zag kunnen jullie eventueel op onze site de foto's van in Kermt bekijken. Bij dit feest hadden we wel nog geen PAR56's, Prolytebrug of case voor de mixset. Het is nog een vrij 'basic' show, maar daarom niet minder mooi... razz :p happy :)
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
9-7-2007 21:45
250 te laag? Als jij ingeschreven bent bij de KvK, een goede website hebt, goede administratie voert, elk feest een feest maakt, uitstraling hebt en inderdaad op alle feesten kan draaien (house, bruiloften, tuinfeestjes, scholen) kan je ook wel richting de 350 euro gaan voor deze set. Meer echt niet vind ik. € 300 is een gangbare prijs voor deze drive-in als je echt goed bent.
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
9-7-2007 21:54

mark_dabomb schreef:

250 te laag? Als jij ingeschreven bent bij de KvK, een goede website hebt, goede administratie voert, elk feest een feest maakt, uitstraling hebt en inderdaad op alle feesten kan draaien (house, bruiloften, tuinfeestjes, scholen) kan je ook wel richting de 350 euro gaan voor deze set. Meer echt niet vind ik. € 300 is een gangbare prijs voor deze drive-in als je echt goed bent.
Inschrijving zal in september eindelijk gebeuren! happy :) En zoals gezegd: bij feesten waarbij we niet echt thuis zijn in de gewenste muziekstijl huren we gewoon iemand in die dat wel is! happy :)

We zitten ook ergens te denken tussen 200-300 euro gezien hetgeen aan materiaal waarover we beschikken (ik weet het, met goede apparatuur heb je nog geen goed feest, maar die spullen moeten ook betaald kunnen worden... happy :) ) Het enige nadeel is dat onze doelgroep (18-jarigen voornamelijk) zelfs al klaagt over 125 euro, en bij het opdrijven van onze prijs gaan we dus een deel van onze doelgroep verliezen vrees ik. Dan gaan we ons meer moeten richten op de grotere feesten.

Mvg
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)