Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 161 van 369)
Moderator(s): Dré
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
4-4-2009 19:40
Volgens mij horen er op die witte plastic lamphoudertjes eigenlijk nog kapjes te zitten, maar die zaten er (helaas) niet bij. Die lampjes zijn (voor zover ik het even snel gezien heb) 42V met standaard E10 fitting.

Van de plug weet ik niet of deze origineel erin hoort.. heb hem verder nog niet open gehad daar ga ik vanavond mee beginnen (uiteraard met foto toestel in de buurt)
SimazinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 4-3-2020
Berichten: 188
4-4-2009 20:47
Hier een voorbeeldvan hoe die van mij eruit ziet, na een grondige restauratie.
Die van mij heeft geencontrole lampjes op de achterkant zitten......

Ik heb trouwens wel al een flightcase voor mijn rotor 18, enige nadeel is dat de flightcase nog net iets groter dan het effect zelf is :S....
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
4-4-2009 22:59

simazin schreef:

Ik heb trouwens wel al een flightcase voor mijn rotor 18, enige nadeel is dat de flightcase nog net iets groter dan het effect zelf is :S....
En het geheel er ook niet lichter op wordt :P

Foto update: buitenste 2 rijen heb ik er af. De grote bout in het midden zat erg vast en had eigenlijk ook niet een steek/dop sleutel die groot genoeg was om hem los te krijgen, tot m'n ma met het idee kwam om de krik van de auto te pakken... werkte ook nog! Nu heb ik hem los, maar kan hem er niet helemaal eraf krijgen want het is een zelfborgende moer en de andere kant is een grote inbus waar ik natuurlijk weer geen inbus sleutel voor heb. Morgen even bij m'n opa gaan halen laugh :D
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
5-4-2009 02:23
Dan mag je toch wel even je gereedschap assortiment uitbreiden als je niet eens een rijtje steek en imbus sleutels hebt razz :p
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
5-4-2009 12:21
Misschien verkeerde verwoording... een > te grote < inbus.. zoals je hier kan zien heb ik natuurlijk een setje inbus sleutels laugh :D
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
5-4-2009 12:53
De maten die gebruikt zijn op zo'n rotor 18 zijn ook echt mega groot. Die hebben wij ook niet in huis.
Overigens heeft de rotor van ons (Simazin is mijn broertje voor degene die dat nog niet wisten) ook geen fan ingebouwd zitten. De kast is aan de achterkant helemaal dicht en heeft kroonsteentjes als aansluitingen zitten.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
5-4-2009 15:44
Foto update: Het is me toch gelukt met een size 10 inbus en een schroevendraaier laugh :D

Hele rotor ligt nu uit elkaar, op de motor en overbrenging na, deze krijg ik nog niet los.

Ik heb ook een aansluit schema getekend. Zoals te zien staan de 18 parren in 3 groepen van 6 parallel, daar is dus zo'n 15 Ampere voor nodig. Aangezien de 2 grote trafo's parallel staan ga ik er van uit dat beide trafo's 36Volt/7,5 Ampere leveren. Ik snap alleen het nut van die kleinere trafo niet. Wordt deze gebruikt om de inschakel piek van de lampen op te vangen o.i.d. ?

De kleine lampjes achterop de kapjes zijn 42V, iemand enig idee waar deze te krijgen zijn ?
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
5-4-2009 18:53
@Fosselta, erg creatief met een inbus en een platteschroevendraaier.
In het engels is een inbus een 'allen wrech'.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
5-4-2009 19:01

Douwe schreef:

@Fosselta, erg creatief met een inbus en een platteschroevendraaier.
In het engels is een inbus een 'allen wrech'.
Tnx, wist ik niet... kon ze al niet vinden happy :)
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
5-4-2009 20:12
Ik denk dat het nut van de kleinere trafo inderdaad het opvangen van de inschakelpiek zou kunnen zijn. Maar het is een rare plek om dat secundair te doen. Primair zou een betere plek wezen.
Mijn tweede gedachte is misschien ontstoring. Hoge stomen over onderbemeten sleepcontacten kunnen tot in de fm-band storen. Maar dit apparaat lijkt me niet echt uit de CE-markeringstijd te stammen.
Derde gok is als ballast, om bewust enige volts weg te toveren omdat de trafospanning te hoog bleek voor de serie schakeling van de lampen.

Het wordt helemaal raadselachtig als deze trafo ook echt een secundaire winding heeft zoals je hebt getekend.
De foto geeft een label aan van een doorsnee 30w par 36 trafo geschikt tot 5A, maar opgenomen in het circuit gaat er 15A doorheen shocked 8O
Weet je zeker of hij origineel is, en wat is de spanning die je er overheen meet, en wordt ie heet ?
Petty materialists!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)