Ergenissen on stage/ tijdens het draaien
(2492 reacties. Pagina 160 van 250)Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 5-5-2010 13:27 |
Het bruidspaar zal er niets van merken, in dit geval. In plaats van ouderwetsche parren nemen we LED parren mee. Verder zijn onze scans dankzij de 150W HTI lamp ook best te doen. Qua licht trekken we waarschijnlijk net geen 1400W bij full on. Dat kan dus met gemak op een enkele 16A groep. Het verbaast me gewoon iedere keer weer, dat de spanningsverzorging vaak zo'n probleem moet zijn. Maar, je kunt het mensen niet kwalijk nemen. Voor een leek is 220V, 220V. Niets meer en niets minder. Van ampere en watts hebben ze vaak nooit gehoord, of weten totaal niet wat ze betekenen. BTW, een verzorgingstehuis?? Die hebben vaak wel 380V beschikbaar! (Koffiezetten, ovens etc.) Of je ze kunt gebruiken is een tweede, maar ze zijn er wel! | |
I am a TimeDriver! | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 5-5-2010 13:54 |
Hier is het zo dat een groot gedeelte van de feestzalen met sluiting bedreigd word omdat de heren DJ's denken dat een bruiloft een houseparty is.In de meeste zalen waar ik kom staat al een begrenzer,de volgende stap is vaste instalatie waar je je mixer mag inpluggen en voor de rest regelt de uitbater het volume.De 50 plussers kunnen best wat hebben hoor maar trop is te veel,en bij een bruiloft zijn zij het die meestal de rekening betalen. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 2053 | 5-5-2010 14:12 |
Vreemd dan toch dat ik in sommige zalen met open armen wordt ontvangen als DJ omdat die bands en artiesten altijd zo idioot hard gaan. Vlak die namelijk ook niet uit. Een bandje of entertainer met een baskast boven standje max is minstens net zo erg. Je moet gewoon, DJ, band of artiest, je verstand gebruiken, je draait immers voor de gezelligheid, vaak wil met nog wat praten en je draait niet om de oortjes te slopen, zelfs niet op een houseparty. Waarom loopt iedereen met oordoppen in op een dance evenement? Kan het toch ook gewoon zachter? Zelfde kromme is dat het in de kroeg niet gezellig is voor 0:00 uur en je moet blijven tot 04 of 05 uur. Als iedereen nou om 20 uur in de kroeg is, kan ie gewoon om 0:00 uur dicht toch? | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Dj pyroStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-1-2005 Laatste: 3-3-2016 Berichten: 200 | 5-5-2010 14:49 |
Frank76 schreef: Waarom loopt iedereen met oordoppen in op een dance evenement? Kan het toch ook gewoon zachter?Zelfde kromme is dat het in de kroeg niet gezellig is voor 0:00 uur en je moet blijven tot 04 of 05 uur. Als iedereen nou om 20 uur in de kroeg is, kan ie gewoon om 0:00 uur dicht toch? Tegenwoordig is het zelfs al zo erg dat organisatoren zelf oordoppen uitdelen bij het binnenkomen van de zaal. Waar ben je dan eigenlijk nog mee bezig. Oké als je stiller moet spelen verminderd het basgevoel, maar is dat dan echt nodig? Zelfde met alcohol. Er zijn mensen die zich zonder bier geen plezier kunnen maken. Ik drink zelf bijna nooit als ik weg ga, en heb me nog op geen enkele fuif verveeld... Het enige wat je op deze manier in de hand werkt is nog strengere controles, en zoals Eddy ook al zij, zalen die hun deuren MOETEN sluiten. Vroeger hadden wij hier in de gemeente een 7-tal feest/fuifzalen. Nu hebben we er nog 1. En als de trend hem verderzet, zal dit ook niet lang meer duren voor er daar serieuze regels worden opgelegd. | |
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 5-5-2010 14:53 |
Eindelijk iemand die er ook zo over denkt,maar wat je zegt iedereen zijn verstand gebruiken .Ik durf wedden dat op 10 feesten of fuiven waar de DJ niet met eigen materiaal draait er 8 in het rood aan het draaien 'dus niet enkel te hard het geluid trekt nog op geen zak ook.Ik doe enkel verhuur en kan dus onmogelijk op elk feest gaan kontroleren,mag ik trouwens niet. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 5-5-2010 14:58 |
Frank76 schreef: Vreemd dan toch dat ik in sommige zalen met open armen wordt ontvangen als DJ omdat die bands en artiesten altijd zo idioot hard gaan. Vlak die namelijk ook niet uit. Een bandje of entertainer met een baskast boven standje max is minstens net zo erg.Je moet gewoon, DJ, band of artiest, je verstand gebruiken, je draait immers voor de gezelligheid, vaak wil met nog wat praten en je draait niet om de oortjes te slopen, zelfs niet op een houseparty. Bruiloftslokaties zijn vaak ook nog hotels, de gasten die niets met de bruiloft te maken hebben willen ook nog wel fatsoenlijk kunnen slapen, zonder bij ieder basslag uit het bed te trillen. Dan hoef je bij zo'n zaaleigenaar ook niet weer te komen en zal hij waarschijnlijk ook geen reklame voor je maken bij een nieuw bruidspaar. Op openbare feesten gaat het meestal wel iets harder, maar is het niet zo, dat dat vaak een wisselwerking is tussen het publiek en de DJ? Het publiek verwacht dat het hard gaat, dat hoort volgens mij al zo'n beetje bij de 'act'. Als het allemaal wat rustiger gaat: "Er is niks aan..." Je kunt mensen (lees: jeugd) tegenwoordig slecht tevreden stemmen... | |
I am a TimeDriver! | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 2053 | 5-5-2010 15:27 |
Lang leve de Ipod generatie. Oren totaal verknald door te harde muziek (dus het moet steeds harder om nog wat te horen) en de kwaliteit is vaak om te janken (dus die DJ op +10 in het rood horen ze ook niet) Er komen echt wel eisen binnen afzienbare tijd. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 5-5-2010 18:05 |
Op de meeste feesten die ik draai kan ik het geluid rond de 100Db houden. Niet extreem hard, maar ook zeker niet te zacht. Kan daarom ook vaak de avond afsluiten zonder piep in mijn oren. Met jongeren moet het inderdaad vaak wat harder? waarom ik heb geen idee. Probeer het vaak nog wel acceptabel te houden. Iedereen om 20.00 (of eerder) in de kroeg ik zeg meteen ja!! Langeger de tijd om pilsje te pakken en nog eerder in je bed ook. | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
Dj pyroStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-1-2005 Laatste: 3-3-2016 Berichten: 200 | 5-5-2010 19:45 |
Het enige dat je kan doen om te zorgen dat het niet volledig uit de hand loopt is keihard de limmiter er tegen smijten. De optie minder speakers zetten heb je niet, want dan blazen ze de boel gewoon op. Overlaatst nog belichting gedaan op een fuif waarbij het cliplampje van zowel de toppen als de subs niet uit geweest is. Er stond toen een set 4x SWA1801 sub met 2x SRM450 top. Jammergenoeg is de politie daar letterlijk de stekker komen uittrekken na verschillende klachten uit de omgeving. Het probleem hier was dat de dj achter de set stond (zoals in 9/10 gevallen) en er geen idee van had hoe hard het wel stond in de zaal. Ook een zaal uit een nabijgelegen gemeente heeft het hard te verduren. Wanneer er nog 1 klacht binnenkomt ivm geluidsoverlast, is het definitief gedaan met fuiven. Onder het motto, wie niet horen wil moet voelen... | |
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen. | |
TimothyStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-7-2006 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 506 | 6-5-2010 08:45 |
Los van deze interessante discussie meen ik dat we even afgedwaald zijn van het licht (en de nood aan voldoende stroomvoorziening) naar het geluid (en de overlast voor de uitbaters). Persoonlijk draai ik nagenoeg steeds met eigen materiaal en kom ik ook het fenomeen tegen dat uitbaters u op voorhand serieus de les komen spellen over het volume (uit ervaringen met andere dj's). Nu heb ik altijd de ingesteldheid gehad om laag te beginnen en de reactie van het publiek af te wachten en dat heeft mij tot hiertoe steeds dankbare opmerkingen opgeleverd van jong én oud. (en nadien ook van de uitbaters...!) Ik opteer dan ook liever voor wat minder 'geluid'(ofwel minder luid, ofwel minder kasten), maar wat meer licht - zodat de show op zich wel goed zit en het geld waard is - en dan zitten we weer bij het begin van de stelling: te veel uitbaters wensen deze kost niet meer te doen, te hebben... | |
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst |