Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 160 van 219)
Moderator(s): Dré
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
22-12-2010 16:18

dj marco schreef:

@ fritz, klopt helemaal laugh :D . Persoonlijk vind ik alleen dat partys meer zegt dan parties en daarom heb ik bewust deze keuze gemaakt wink ;)
Zit wat in. 'parties' lijkt fout, maar is goed en andersom lijkt 'party's' goed. Achja laugh :D
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
11-1-2011 21:02
Ik ben nu zelf een beetje aan het rondloeren naar een andere bus, maar erger me nu al kapot aan die autohandelaren.

- Ze schenken totaal geen aandacht aan je...
- Ze verkopen hun bussen liever aan de export, dan aan mij...
- Een barrel moet nog de hoofdprijs opleveren
- Foto´s op websites die gefotoshopt worden, kom je kijken, val je van schrik bijna achterover
- De goede kant van de auto fotograferen, ga je kijken, blijkt de andere kant half in elkaar te zitten...dan denk ik, zet dat dan ook even op de foto, scheelt mij weer rijden...

Kortom, ik ben er nu al flauw van! laugh :D Ik heb vandaag een Jumper Maxi 2.8HDI bekeken, schijnbaar was dat ding uit de lease gekomen en hadden ze het complete interieur gestript, alle betimmering er uit etc. Volgens mij gaan ze er gewoon van uit dat die dingen de export in gaan! Verder een Ducato bekeken, waarvan ze de foto's opgeleukt hadden, ga je kijken, blijkt er veel meer schade aan te zitten, dan de foto's laten zien, en dan heb ik het niet over kleine plekken... Had ik een andere mooie bus gevonden, sta je in de showroom, doet die verkoper net alsof je er niet bent. Wat een l*l. Heb me omgedraaid en ben weer weggegaan... De bus zag er wel heel goed uit...

Dit is inmiddels de 4e bus die ik koop, maar het is wel veranderd met "vroeger". Ze vragen rustig meer dan 5000 ex. voor een bus vol deuken en roest, als er Mercedes of Volkswagen op staat, ben ik dan gek, of zijn zij het!

Dat moest ik even kwijt...hahaha
I am a TimeDriver!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
11-1-2011 21:16
ideedeluxe...

je zou toch denken, nu kun je juist wanneer je handgeld hebt en of niets in te ruilen, mooie koopjes doen??

2de hands markt kwa auto's ligt volledig op zn gat. voor zn beetje 5500-7500 euro ex heb je toch hele fraaie bussen, vivaro, movano, master, enz.. allen representatief weinig km;s allen jonger dan 6jaar en erg goede motoren.

vivaro, traffic: oppassen met de trage 6bak. Master movano eerste lichting was ook niet je van het. Maar de nieuwere dci, tdci enz zijn toch wel erg goed, oa 2.2 en 2.5 diesels lopen erg goed.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
11-1-2011 21:28
Je kunt idd. ook best nette bussen kopen. Ik erger me alleen aan de instelling van die verkopers. Hier in de regio is de export trouwens best sterk. We wonen dicht bij de Duits grens en er lopen toch regelmatig Polen, Russen, Roemenen etc. te struinen tussen het aanbod.

Ik denk nu na over een Iveco Daily 35C73 uit 2003; 140.000 gelopen, net geen 6000 ex. L2/H2 Kan ik mooi rechtop in staan... laugh :D en kan de aanhanger thuis blijven.
I am a TimeDriver!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
11-1-2011 21:53
nadeel van een iveco..

die dingen zuipen bij het leven. Zijn gebouwd om flink gewicht mee te vervoeren, echter is hierdoor het standaard gewicht ook al aan de hoge kant, plus je betaald maximale wegenbelasting.

Heb hier zelf een Iveco bakwagen staan. Nadat ie flink onder handen is genomen dmv moter optimalisatie is het vermogen gruwelijk gestegen en het verbruik net aanvaardbaar.

Maar als je een grote bak wilt, dan is iveco wel een goede keuze. Dingen lopen ook wel enkele tonnen
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
11-1-2011 22:58

Watt-Xtra schreef:

Zijn gebouwd om flink gewicht mee te vervoeren, echter is hierdoor het standaard gewicht ook al aan de hoge kant, plus je betaald maximale wegenbelasting.
Je moet zo'n apparaat ook niet prive gaan rijden wink ;)
Vergeet niet te lachen
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
12-1-2011 00:25
Deze week bij collega een Renault Master 3.5T, 2.5DCI 100 gekregen; L2H2. Heeft 117.000 gelopen en ziet er bijzonder goed uit. Auto is van 2005 en heeft 7.500 euro gekost, bij de Renault Dealer.
Is wel kanariegeel, maargoed razz :p

Valt best mee om leuke koopjes te vinden. Deze was één van de beste koopjes, maar staan er nog een stuk of 30, + een stuk of 25 L1H1 Traffic's. Zijn teruggekomen uit faillissement.
Kijk zelf ook eens naar een dealer, hoeft niet persé duurder te zijn, dat blijkt in dit geval wel weer.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-1-2011 08:49

Watt-Xtra schreef:

vivaro, traffic: oppassen met de trage 6bak.
Huh, trage 6 bak? Ik heb ook een Vivaro met 6 bak maar die is toch vrij rap hoor (1.9 cdti, 100pk). Verder vind ik het ideaal, in de 6e versnelling maak je net 2500 toeren bij 120. Lekker stil en zuinig dus.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
12-1-2011 08:59
Er zijn ook gerust wel bedrijfswagen bedrijfjes die wel een beetje e service geven en nette auto's verkopen.

Alleen is 5000 euro dan een beetje weinig.
Want een goeie met niet veel kilometers van een beetje jongere leeftijd, wil iedereen.....
En het is meestal dan te mooi om WAAR te zijn als er eentje staat voor die prijs.
Bedenk, dat als je een beetje netjes bent op je bus, dat hij best wel lang mee kan gaan.
Zelf heb ik een nieuw gekochte VW transporter, die inmiddels zijn 10e jaar ingaat, zonder ooit een probleem mee gehad te hebben.

Hier in de omgeving zitten er meerdere busjes dealers met redelijke prijzen.
Misschien dat je een beetje op de verkeerde plaats zoekt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
12-1-2011 12:12
Ik had inderdaad al gezien, dat er in Noord Holland een aantal aardige bedrijfswagenhandelaren zitten, met een leuk aanbod. Alleen, heb ik niet zo heel erg veel zin, om heel Nederland door te moeten voor een bus, die bij aankocht toch weer verkocht of een gebakje blijkt te zijn...
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)