Forum > Algemeen Forum

Disco beurs 20 oh oh, 27! oktober 2004

(205 reacties. Pagina 16 van 21)
Moderator(s): Dré
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
27-10-2004 21:47
Net terug van de discobeurs... TJAAA.... om nou te zeggen ik heb het er super naar me zin gehad...nee! Er waren WEINIG stands en er was niet erg veel waarvan ik had JA dit is leuk, dit is nieuw... Er werd het e.e.a. verkocht en er werden wat MH´s, lichttafels en DJ Gear geshowt, maar dat was ook niet alles...
De standhouders hadden niet erg uitgepakt!

Verder: Voor wat je te zien kreeg vond ik de entree erg (té!) hoog.
EN: was het helemaal NIET druk en om half 8 kregen we ons kaartje met het nummer 185, wat dus inhield dat wij van de hele dag, bezoeker nummer 185 waren... ook niet erg veel. De discobeurs een succes?? NEE! Jammer, dat wel, was leuk geprobeerd... Als ze meer reclame hadden gemaakt was het beter gegaan denk ik.

We zijn naar huis gegaan met een paar cans met fluoriserende /kleurende bubbelvloeistof waar we al een tijdje naar opzoek waren (toch weer een toppuntje) en met een lampje voor in het FXrack.. maar die vond ik toch ook wat duur! ( 30,--) Echte leuke prijsstunters kwam je niet tegen (was ook niet de bedoeling , maar toch)

Volgend jaar weer? Als het aan mij ligt niet... shut up :X maar dat is aan Eureka...(heb je de 200 bezoekers nog gehaald? Enne, als je het nog een keer doet, toch maar een betere website en betere promotie?)...

En, wat waren jullie meningen?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
27-10-2004 22:22
Het verhaal hierboven klopt precies. Te weinig waar voor je 10 euro: ik heb vooral spulletjes gezien die in iedere discowinkel in het schap liggen.

Niks vernieuwends, geen demonstraties. Er is duidelijk te weinig aandacht besteed aan het uitdenken van het concept en aan marketing en aankleding. Misschien moet je bij het organiseren van zo'n beurs accepteren dat je eerst een paar keer verlies maakt.

Wel was de sfeer prima (relaxed, maar wat wil je met zo weinig mensen) en smaakte het broodje kroket opperbest. En nog gezellig gekletst met Tom en Reemski. Bovendien heb ik nog met de loterij een kannetje rookvloeistof gewonnen. Helaas lust mijn MDG hazer dit spul niet, dus dat zal ik binnenkort verloten onder de new-line forumbezoekers).

Een paar foto's van de beurs:
www.megashow.nl/new-line/discobeurs-1.jpg
www.megashow.nl/new-line/discobeurs-2.jpg
www.megashow.nl/new-line/discobeurs-3.jpg (de nieuwe tiesto in spé)
www.megashow.nl/new-line/discobeurs-4.jpg (laserpowaaah wink ;))
www.megashow.nl/new-line/discobeurs-5.jpg (the crowd gets wild)
www.megashow.nl/new-line/discobeurs-6.jpg (dranghekken plaatsen!)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
27-10-2004 22:27
kannetje sinas staat hier nu ook :p

verder gezellig even met Tom gebabbelt, Reemski een hand gegeven en Victor gezien :)

geloof wel dat McDonalds achteraf drukker was dan de 'beurs' ... en nog stapel papier meegenomen, dadelijk es kijken wat ertussen zit.
vaj-ta-lie-tie
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-10-2004 22:32
Hm ik hoor dat ik qua beurs zelf niet veel gemist heb, beetje bijbuurten met een paar mensen was opzich natuurlijk wel gezellig geweest, maar misschien toch maar goed dat ik de 200km er niet aan gewaagd heb razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
27-10-2004 22:49
1 x bewerkt. Laatst door Niek op 28-10-2004 09:20
Positieve punten:

1/
Redelijk breed aanbod (mede gezien het aantal standhouders). Van Stichting Zinloos Geweld, tot flightcase boeren, tot magazines, tot LED stand, tot schoonmaakmiddelen tot standaard licht- en geluidswerk.

2/
Grappige verloting, toch leuk op die manier. Jammer alleen dat niet afgesproken is dat de hele ruimte ff de muziek wilde stoppen...

3/
Voldoende parkeergelegenheid wink ;)

Minder positief:

1/
Gezien het aanbod vrij hoge entreeprijs.

2/
Door lage bezoekers- en standhoudersopkomst bleken veel stands om 18:30 uur al leeg. Misschien idee om mensen de avond uit te laten zitten...

3/
Ruimte te groot, en daarom ongezellig.

4/
Matig marketingapparaat. De bezoekers betreffen een specifieke doelgroep, maar op de site, wat fora en enkele advertentie na, heb ik nergens (dus ook niet VOOR de ingang) wat kunnen ontdekken over de discobeurs.

4/
Heb dus een namiddag vrij genomen voor een matige beurs. Misschien volgende keer toch maar op een zaterdagmiddag? Dit zal het aantal bezoekers ook zeker in de hand werken.

Kortom: het initiatief was gewaagd, mede omdat er meerdere beursen aankomen tot 2005, maar de uitvoering erg matig. 'k Ben om ongeveer 19:10 uur vertrokken, maar heb zo niemand kunnen ontdekken.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
27-10-2004 23:19
Ook net terug. Uiteraard de laatste bus gemist.. Maar gelukkig toch nog thuis gekomen, door met iemand mee te rijden.

Beurs was toch wel erg rustig. Wel even een paar cd-spelertjes e.d. uitgeprobeerd. Gellukig heb ik dan ook nog een echte moonflower gewonnen, dus mijn entree had ik er wel uit laugh :D

Verder nog even met Tom gebabbelt, en zijn krachtstroomverdeler overgenomen. Victor nog gezien (die erg voldaan wegliep met een gewonnen vat showtec rookvloeistof laugh :D ) En ik geloof nog een paar bekende gezichten van New-line gezien.
Tom, kom maar met de foto's razz :p razz :p
Door internet beperkt
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
27-10-2004 23:25
Dan heb je ik je ook nog gezien... buiten @ bus van tom :)
vaj-ta-lie-tie
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
27-10-2004 23:26
Klopt. Dat waren ik en Sebastiaan (DJ Bastisito)
Door internet beperkt
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1370
27-10-2004 23:36
Valt weinig aan toe te voegen... Was leuk om Victor weer eens te zien. Was leuk om het gezicht achter Tom eens te zien. Was behoorlijk minder dat ik Remco de hele tijd tegen kwam laugh :D (Sorry Remco). Was leuk om TDS en Kerstmanneke eens te zien.

Inderdaad volgens mij meer gezichten gezien, maar kon ze niet direct plaatsen.

Leuk gesprek gehad met de man van 5-star, en die van visualDMX. Verder leuk om weer eens gepraat te hebben met Eric van Clubsound.

Was meer een beetje oude bekenden tegenkomen en weer even gedag zeggen. Verder wel interessant. Maar duidelijk te weinig invulling gegeven aan het thema. Geen houvast voor de verwachtingen van bezoeker en standhouder.
Opzich een leuk concept, dus ik hoop dat dit niet de laatste wordt.
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
27-10-2004 23:47
Het concept was leuk, dat zeker... ik heb verder niemand gezien, en niemand mij, zo bekend ben ik hier niet met medeforummers.

Wat mij trouwens wel opviel was het grote aanbod aan sneeuw/schuim/bubbelmachines...! Doet iedereen die weg ineens?

Ik denk dat als de beurs op zaterdag wordt gehouden en het concept wat verduidelijkt wordt, er meer -veel meer - bezoekers getrokken kunnen worden. (en die prijs..maar dat had ik al gemeld).

Jammer dat er dus, nu net gelezen, een aantal standhouders al waren vertrokken toen wij kwamen!! (ook niet erg goed van de organisatie!)... maar of ik daar nu wat van heb gemist?
Verder was de beurs wel goed voor me verzameling folders, en de een demotje van een bedrijf met software voor muziek was ook niet onaardig! Tja het zou een superbeurs kunnen zijn, als mr. Eureka wat meer had geluisterd naar de reacties en tips hier en op andere fora/mensen... komt er een poging 2..?

Terug naar forum Afgesloten topic