Forum > Newbie Forum

Nieuwe OEM-cd-speler? Iets waard?

(232 reacties. Pagina 16 van 24)
Moderator(s): Dré
La FprmeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2004
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 7
16-8-2004 16:41
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 16-8-2004 19:29
Reind, ik moet toegeven dat ik nog nooit een cdj 800 onder handen heb gehad.alleen filmpjes en reviews. Toch lees ik bij de specs van de rcd dat ie meer functies heeft, dus ff heel logish, heb ik die verkozen boven de cdj 800. hij werkt lekker en ik ben er tevreden mee. waarom zou ik dan nog een uitgebreide review gaan schrijven ? ga dr zelf es mee pielen of lees de specs op internet,dan kom je er vanzelf achter hoe goed ie is ! Ik heb em gekocht zonder eerst te testen en ik heb daar geen spijt van !
Reind, kijk dan ook es naar de 900 versie dat is niet bepaald een broodtrommeltje hoor ! en ja idd ik vind zelf de 800 versie ook iets te kaal voor zn prijsklasse. Daarom ben ik maar meteen voor de 900 gegaan
Live Life like it's your last day
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-8-2004 17:07

La Fprme schreef:

Ik vind dat ie beter is dan de cdj 800 en hij geeft meer waar voor je geld. FUCK Pioneer met zn overgehypte rotzooi waar je je blauw voor betaald en koop gewoon een oem-cd speler

La Fprme schreef:

Reind, ik moet toegeven dat ik nog nooit een cdj 800 onder handen heb gehad.alleen filmpjes en reviews.
laugh :D
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
16-8-2004 18:39

La Fprme schreef:

Reind, kijk dan ook es naar de 900 versie dat is niet bepaald een broodtrommeltje hoor ! en ja idd ik vind zelf de 800 versie ook iets te kaal voor zn prijsklasse. Daarom ben ik maar meteen voor de 900 gegaan.
Neem dit niet verkeerd op, maar weet je eigenlijk wel wat Reind bedoelt met broodtrommeltje?
Hoezo kaal? Noem mij nog eens 2 cd-spelers die voor dat geld die functies neerzetten. De enige die ik mij kan indenken is de JB-systems 850, puur naar de functies kijkend dan.
Dus die andere merken zijn ook echt wel wat waard, want het is allemaal hetzelfde product, alleen met een andere naam. Ook heb ik ontdekt dat sommige knoppen op de jbsystems anders worden genoemd dan op de reloop of stanton etc.
Waarschijnlijk ook omdat ze andere functies hebben, zo heeft de JB-systems een scratchfunctie ipv samplers en is eerder vergelijkbaar met de RCD-800 ipv de 900. De American Audio heeft maar 3 CUE en wel de samplerfunctie, dus ook 3 samplerknoppen en een scratchfunctie. Misschien is het handig om het even op een rijtje te zetten.

Dit gaat over de speler zonder effecten.
De Reloop RCD-800 = Stanton S-350 = BST Cleving 200
**Buitenbeentjes**: JB-systems CD 200 (scratchfunctie ipv samplefunctie), American Audio CDI 300 (offert één HotCUE/samplerknop om er een scratch aan/uit functie onder te steken) De Omnitronic DJS-1050 heeft de 4 samplerknoppen en de scratchfunctie, het enige wat Omnitronic doet is de sampler en memoryfunctie onder dezelfde knop steken en wat de samplerknop bij andere spelers is, is bij de Omnitronic scratch aan/uit. Het jammere is dat niemand hem kan leveren.

Dan nu de speler met effecten.
Reloop RCD-900s = Stanton S-450 = Citronic CD-S6 ULTIMA = American Audio CDI 500 = BST Cleving 280 als ik er vergeten ben moet je het zeggen, hier heb ik nog geen verschilpunten opgemerkt. (ook nog niet echt naar gezocht). Het enige verschilpunt dat ik gemerkt heb is dat Stanton en Citronic een logo op de Jog drukken en de andere niet.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
16-8-2004 18:44
De "fuck Pioneer"-bewering komt nu in ieder geval wel in een iets ander daglicht te staan...

Geef mij in ieder geval maar liever een bewezen betrouwbare CDJ-800 dan wat voor Reloop, JB-systems of ander OEM-merk dan ook. Al heeft de Pio inderdaad vrij weinig functies, alles wat je echt nodig hebt zit er in ieder geval op en werkt goed en bewezen betrouwbaar.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
La FprmeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2004
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 7
16-8-2004 19:14
nouja hoe je et ook wend of keert, iedereen heeft zijn eigen persoonlijke voorkeur.

misschien ben ik iets te gauw gaan roepen van fuck pioneer,maarja het kwam recht uit mn hart. :) lol...

hierbij mn excuses als ik enkele pioneer-zweerders gekwetst heb.
ondertussen piel ik nog ff verder , want ik heb de sample functie nog niet helemaal door.
Zijn er nog anderen op dit forum die reeds een oem-cdspeler hebben aangeschaft ?

Oja een groot nadeel van de reloop vind ik dat de bijgeleverde handleiding geen shit voorsteld.Zijn gewoon 3 aanelkaar geniette a4tjes. je verwacht voor die prijzen toch een prachtig boekwerk ? (ik wel igg) :) .
Live Life like it's your last day
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-8-2004 19:24

La Fprme schreef:

hierbij mn excuses als ik enkele pioneer-zweerders gekwetst heb.
Da's toch weer net wat te cynisch voor een excuus. Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat je een apparaat afzeikt waar je zelf nog nooit mee gewerkt hebt. Als iedereen op het forum hier zo zijn mening zou geven over apparatuur, kun je het forum net zo goed opdoeken.

Maargoed, veel plezier met je OEM-speler.
La FprmeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2004
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 7
16-8-2004 19:29
Thx sylvia,

dat heet cynisme met een komische noot,als mensen op dit forum dat niet begrijpen,kun je het net zo goed meteen opdoeken.. :) achja je hebt wel gelijk ik heb nog nooit zon ding gebruikt,maar als ik de filmpjes ervan bekijk weet ik dat een oem speler meer kan voor minder geld.dat zijn gewoon harde feiten.In ieder geval bedankt voor je reactie.

Greetz
Live Life like it's your last day
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-8-2004 19:32
Topic opgeschoond (en een nieuw domein toegevoegd aan de "blocked list").
-- Pardon my French, I'm Dutch --
La FprmeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2004
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 7
16-8-2004 19:43
que ?
Live Life like it's your last day
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
16-8-2004 20:22
1 x bewerkt. Laatst door Skit op 16-8-2004 20:26

La Fprme schreef:

dat heet cynisme met een komische noot,als mensen op dit forum dat niet begrijpen,kun je het net zo goed meteen opdoeken.. :)
Typ eens cynisme in bij google, of zoek het eens op in een woordenboek. Je weet niet wat cynisme is! Dus voor je allemaal dure woorden gebruikt, weet eerst eens wat ze betekenen. Net zoals je zou zeggen: Dat is een moordenaar die tegen geweld is. Er klopt iets niet aan het plaatje
Achja je hebt wel gelijk ik heb nog nooit zon ding gebruikt,maar als ik de filmpjes ervan bekijk weet ik dat een oem speler meer kan voor minder geld.dat zijn gewoon harde feiten.In ieder geval bedankt voor je reactie.
De RCD-900s heeft meer functies, maar de vraag is hoe goed gaat hij al die functies nog kunnen doen, nadat hij 3 jaartjes mee op pad is geweest met de drive-in en in vochtige warme en rokerige omgevingen heeft gestaan. Dan spreken we elkaar nog eens.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)