Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 16 van 250)
Moderator(s): Dré
Mad-thijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-10-2003
Laatste: 3-7-2007
Berichten: 24
20-4-2004 14:57
grootste ergernis is oneerlijke concurrentie.

wat ik bijna heb gehad: ik zou bij een vriend (nou ja, vroeger mee in de klas gezeten, praten af en toe nog wel eens) wat speakers huren. op de dag zelf belt hij dat hij niet kan, en dat hij ze 's avonds zelf wel naar het feest zou rijden. Uiteindelijk is voor ons het hele feest zelfs niet doorgegaan ivm dubbele boeking (ook een grote ergernis!!!), maar ik hoorde later dus dat die 'vriend' van plan was om die lui om te praten zodat ze ZIJN drive-in (die veel groter is) het volgende feest zouden huren. We zijn nog steeds vrienden, ik heb het alleen maar van iemand gehoord en weet dus niet of het waar is, maar als het echt zo is...

tijdens feesten:
- mensen die plaatjes aanvragen bij de LJ
- mensen die pas weggaan als je plechtig beloofd het nummer echt te draaien (op de een of andere manier lukt het me niet van ze af te komen)
- stopcontacten die ver weg zitten en die al belast zijn
- te weinig ruimte krijgen terwijl je er wel om gevraagd hebt
- nieuwe lampen die kapot gaan
- water over vloeren gooien terwijl wij nog aan het opruimen zijn
- doen alsof ze je heel veel muntjes geven, maar als je goed telt blijkt het iets van 1 muntje per persoon per uur te zijn (en de glazen zijn klein)
- mensen die vragen of dát ene lichteffect aan mag
- leraren die vragen of de muziek zachter mag
- mensen die komen zeuren dat het geluid niet goed is terwijl ze zien dat jij bezig bent de oorzaak te zoeken (bassen lagen eruit)
- kleine kinderen die aan de knoppen willen zitten
- mensen die perse je cd-koffer willen kijken, en die ene keer dat je het toestaat leggen ze dan alle cd's verkeerd om of op de verkeerde plaats
- organisatoren die vragen of het nog lang duurt
- "collega's" die de scans gaan bedienen terwijl jij net de parren zo instelt dat je een mooi effect hebt met de scans op de spiegelbol
- hiphop/R&B fans die 'ZWEREN' dat iedereen dat nummer van artiest onbekende X mooi vindt

maar zoals al eerder in dit topic werd gezegd, dit zijn die paar vervelende dingen die je voor lief moet nemen, voor de rest is dit de mooiste hobby die er is laugh :D
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
20-4-2004 16:27
Mijn grootste ergenissen:

- Naar het toilet moeten als je alleen aan het draaien bent. Je moet dan een lange plaat op zien te leggen, door een kluwen mensen uit zien te raken, bij het toilet aankomen en wachten tot het jou beurt is, en dan terug door die hoop mensen uit zien te geraken, om uiteindelijk terug net op tijd aan de booth te komen. Ondertussen moet je maar hopen dat er niemand aan je platen en cd's heeft gezeten, en dat er niets is gestolen. Het is me zelfs één keer overkomen dat er een kerel mij niet meer achter de booth wou laten omdat hij niet wist dat ik DJ was...
- Dronken mensen. Af en toe grappig, meestal niet.
- Draaien met CD's die niet van mij zijn. klinkt gek, maar het draaien wordt knap lastig als de cd's onduidelijk gelabeld zijn (bijvoorbeeld: een vriend labeld al zijn cd's met één woord, zonder tracklist. zijn koffer puilt uit met cd's zoals "house","hiphop" enz..)
- organisatoren die moeilijk doen over het bedrag dat je vraagt (ik heb eens ooit voor een studentenvereniging gedraaid, 9 uur aan een stuk. Omdat ik goed bevriend was met een paar van de organisatoren, had ik hun beloofd om enkel mijn transportkosten te vragen, 10€ in totaal (ik weet het veel te weinig, maar het was al een tijdje geleden, nu vraag ik minstens het tienvoud voor zo zo een prestatie) Zelfs voor die 10€ begonnen ze moeilijk te doen)
- Mensen die je blijven vragen om platen waarvan ze zelf goed genoeg weten dat ze niet passen op het feest. Zo was ik aan het draaien op een feest waar ze me hadden gevraagd om enkel 70/80/90 muziek te draaien, het stond ook duidelijk op de affiche. een kerel vond het precies bijzonder nodig dat er wat meer death metal moest gedraaid worden. Om het kwartier kwam hij vragen waar nu die metal bleef...)
- kapotte cdspelers, cd's, draaitafels, mixers, versterkers. Beeld je in: je bent lekker op dreef, en je legt een cd op die het feest nog beter moeten maken. Opeens blijft die cd-speler hangen, of maakt geen geluid meer. Je had mijn rode kop moeten zien... De cd was pas nieuw gekocht, dus moest het wel aan de cd-speler liggen. Nadien kwam de eigenaar van de zaak mij doodleuk vertellen dat de cd-speler het soms niet deed...
Jazeker
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-4-2004 16:56

s schreef:

bij het toilet aankomen en wachten tot het jou beurt is
Ik wacht niet, ik zeg eigenlijk altijd dat ik sta te draaien en vraag of ik eerst mag. Is nooit een probleem.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
20-4-2004 17:13

s schreef:

- Draaien met CD's die niet van mij zijn. klinkt gek, maar het draaien wordt knap lastig als de cd's onduidelijk gelabeld zijn (bijvoorbeeld: een vriend labeld al zijn cd's met één woord, zonder tracklist. zijn koffer puilt uit met cd's zoals "house","hiphop" enz..)
Ik draai helemaal niet met anderman's cd's, en zo gek is dat niet. Je hebt meestal maar 2 minuten om een passend opvolgend nummer te vinden. Als je niet weet waar alles staat is 2 minuten opeens erg kort.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
20-4-2004 17:16
Inderdaad. Dan hebben we alleen nog de naadloze loop op de cd-speler...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
20-4-2004 18:10

Reemski schreef:

s schreef:

- Draaien met CD's die niet van mij zijn. klinkt gek, maar het draaien wordt knap lastig als de cd's onduidelijk gelabeld zijn (bijvoorbeeld: een vriend labeld al zijn cd's met één woord, zonder tracklist. zijn koffer puilt uit met cd's zoals "house","hiphop" enz..)
Ik draai helemaal niet met anderman's cd's, en zo gek is dat niet. Je hebt meestal maar 2 minuten om een passend opvolgend nummer te vinden. Als je niet weet waar alles staat is 2 minuten opeens erg kort.
Uiteraard probeer ik het zoveel mogelijk te vermijden om niet met mijn eigen cd's te draaien. Maar op de kleine feestjes waar het meer vrienden onder elkaar zijn, gebeurt het nogaleens dat ik aankom, en een vriend vraagt om even over te nemen.
Maar als ze mij hebben gevraagd om te draaien, pak ik altijd mijn koffers mee.
Jazeker
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
20-4-2004 19:50
wij stonden laast op een school feest te draaien,
we waren een beetje aan het "warm draaien" (we waren ook nog niet eens egt begonnen en ze was amper 10 seconden binnen deuren waren trouwens nog niet eens open ) zegt zo'n meisje dat niet ouder leek dan een jaar of 10: Jezus betalen we daar voor? ik had dus egt zin om dat meisje een knal voor der bek te geven maar heb me weten in te houden.

en het ergste was: die gasten betaalde maar 50 cent P.P he wink ;) , dus zo veel was het niet! razz :p

Maarja het is wel leuk laugh :D happy :) razz :p

GrEeEtZzZ
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
20-4-2004 20:01
50 CENT PER PERSOON PER AVOND????????????????
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
20-4-2004 20:10
Ik neem aan dat je de gasten bedoelde? Dat deze 50cent entree moesten betalen?
Maar dat is MIJN mening...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
20-4-2004 22:47
Willen jullie het verslagje van een échte ergernissenfuifachtigetoestandsnacht?
All right, daar gaat em!
Voor alle duidelijkheid: alle respect voor deze mensen, maar er is volgens mij nog heel wat werk voor de boeg sad :(

De flyer: www.disar.be/flyers/lacasa.jpg
Over het ontwerp van deze flyer ga ik maar geen commentaar geven... ze bedoelen het goed en we zijn DJ's en geen kunstcritici hé laugh :D

Rijkevorsel is voor mij zo'n 250km enkele reis, dus ik ben supervroeg vertrokken, ook al omdat ik Ken Waldek nog moest gaan oppikken in Oostende. Rond 20h30 krijg ik dan telefoon (toen was ik toch al ff op de baan) of ik zeker veel Trance zou meenemen. Nah, wordt nogal moeilijk als je al zover onderweg bent , maar ik had me voorzien en ik had zo'n 1500 vinyls mee, dus de meest uiteenlopende genres en alles behalve enkel DISAR-muziek dus, er zat zelfs Tuning-muziek tussen

Rond ongeveer 22h begin ik te naderen van Rijkevorsel (mijn set begint om 23h) en krijg ik opnieuw telefoon om te zeggen dat daar nog niemand gaat zijn. shocked 8O zo dicht bij het openingsuur en niemand zal er zijn shocked 8O. Nou ja, elke discotheek zijn eigen manier van werken, dus geen commentaar. Die gast nodigt me uit om eerst bij hem thuis te passeren waar hij me zal laten horen welke muziek hij van me verwacht. Schuift hij daar een DVD van "Black&White" voor mijn neus . Met alle respect, maar dat is me toch écht wel te commercieel vergeleken met de demo die ik opstuurde. Maar zoals ik al zei: met 1500 vinyls in je wagen kun je je in praktisch elke situatie wel verhelpen wink ;).

Rijden we vervolgens samen door naar de La Casa. De buitenkant trekt echt op niks, maar daarvoor had hij me al gewaarschuwd. Doet die gast de deur voor me open en ik moet toegeven, toffe zaak! Totaal onverwacht eigenlijk, wanneer je de buitenkant ziet. Zeker de moeite! Ik zag het al weer helemaal zitten. Plaatjes uitladen (waarom heb ik potdorie 1500 vinyls meegebracht? Dat weegt hoor!!)

Een paar minuten na 23h leg ik mijn eerste vinyl op en hier begint het tof te worden
[*] Wanneer je de linker-PU tegenhoudt met je hand, dan valt de platter gewoon stil en begint enorm heftig te trillen. Nog nooit meegemaakt! Gelukkig ging da na een half uurtje wel weer over.
[*] De rechter-PU had de neiging om te zwalpen. Niet overdreven, maar wel hard genoeg om de beslissing te nemen nuchter te blijven terwijl ik draai.
[*] De rechter-rechter-PU is niet eens aangesloten.
[*] Het mengpaneel is een Rodec blabla MK-2, je kent ze wel: zoeen waar je enkel als bodybuilder de equalizer-knoppen kunt bedienen. Nou ja, daar valt wel mee te leven natuurlijk! Maar door al die andere zaken, begon ik me aan ALLES te ergeren!
[*] De monitoring bevat enkel mid en high. Owkey, tot op heden was ik rotverwend wat monitoring betreft, maar dees vond ik toch niet goed hoor!
[*] De master stond vanaf minuut 1 volle bak, dus het volume van alles moest geregeld worden met de versterkers; die van monitoring stond in een kast onder de discobar (met deurtjes eraan laugh :D) en voor de zaal een paar meter achter me... vreemde manier van werken vind ik toch!
[*] Volgens de eigenaar hadden voorgaande DJ's niet geklaagd shocked 8O, ben ik dan zo rotverwend misschien?!? Nu ja, zwijgen en draaien dan maar!

Op een bepaald moment komt de baas naar me en vraagt om te beginnen opbouwen. Ik kijk ff rond me en zie ... euhm ... hertellen ... neje, da kan nie ... nog eens tellen ... 16 mensen (allé ja, 't kan er eentje meer of minder geweest zijn natuurlijk). Ik kijk op mijn horloge en zie dat het 01h is ... owkey, inderdaad tijd om op te bouwen dus!

Geen reactie op de muziek die men mij vroeg, dus begin ik rond kwart voor twee (of zo) een flinke schep harder te gaan (die Tuningachtige muziekskes dus) en warempel: 16 man aan het springen!! Een nieuw record voor me: de kleinste groep die ik aan het dansen kreeg . Rond kwart na twee komt de baas vragen om toch weer naar het afgesproken muziekgenre terug te keren. Met het gevolg dat alles weer stilviel. Rond half drie heb ik dan de platendraaiers doorgegeven aan Ken Waldek omdat het me écht wel te erg begon worden: ondertussen was immers iedereen al de deur uit en speelden we enkel voor personeel.

Om drie uur werd er dan een CD opgelegd en praatten we nog wat met de baas (die me wel correct uitbetaalde!). Blijkt het openingsweekend niet echt dat geweest wat ze verwachtten:
vrijdag 500 man
zaterdag 100 man
zondag telde ik er 16...

Het probleem volgens mij? Het muziekgenre die ze gekozen hebben... het ligt namelijk 100% in de lijn van Mystique die daar maar 14 km vandaan ligt (volgens mijn GPS en die weet meestal wel redelijk goed waar we zitten wink ;)). Tegen zo'n zaak kun je gewoon niet concurreren!

Nu ja, met de nodige brokken zullen ze het wel leren... alleen jammer dat ze denken door commercieler te gaan beter te zullen draaien (zou dit een besmettelijke discotheekuitbaterziekte zijn mss ).

Voor mij hoeft het ondertussen niet meer. Het muziekgenre ligt me écht wel niet meer en het is me nu écht wel 100% duidelijk geworden dat ik totaal niet meer terug wil naar de commerciële muziek!

Moesten ze ginder beslissen om me mijn ding te laten doen, dan ben ik "in the game" op voorwaarde dat ze de reclamecampagne anders aanpakken en dat ik wat geld krijg om de discobar in orde te krijgen. Maarja, als je ziet wat ze van plan zijn op vrijdagen:
www.stomper.be/
tjah, dan heb ik helemaal mijn twijfels of ze mij mijn ding gaan laten doen.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)