Forum > Geluid

Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,-

(262 reacties. Pagina 16 van 27)
Moderator(s): Dré
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
3-6-2009 23:25

yogo78 schreef:

Zeker voor een band zou ik niet gaan voor de X15HL , maar voor de X18B. Het geluid van de X18B is veel strakker, lager en rustiger en nog een bijkomend voordeel, de X18B's koppelen beter dan de X15Hl's. Als je die set een keer wil proberen, dan moet je het maar zeggen...
Ohw! Leg eens uit?

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
Yogo78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 23-8-2016
Berichten: 127
3-6-2009 23:38

pascal schreef:

Ohw! Leg eens uit?

Pascal
In den beginne (Dus toen ik de 1e set wilde kopen) heb ik diverse test uitgevoerd met X18B's en X15HL's (4 per kant)
En uit de meting bleek dat onder de 96hz de X15HL's na 7 mtr niet zo goed koppelde als de X18B's. Wat ook opviel was dat de X15HL meer fluktueerde tussen verschillende frequenties.
Als mijn post enigszins humoristisch overkomt, dan mijn excuus!
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
4-6-2009 09:31
en als je die zelfde test doet op een meter of 15/20? Dan lijkt mij de uitkomst alweer een ander verhaal.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-6-2009 13:43
Je beschikbare budget en het aantal personen op de klussen die je wilt doen is gewoon niet in verhouding!

Liveband en echt een beetje rock en roll volume voor 500 luisterende personen heb je wat meer nodig. Wij zetten dan al GAE Director neer.
Een bruiloftje met 300 man, willen we nog wel doen met een dubbel 12/1.5" en dubbel 18" per kant. Maar is het al wat steviger muziek, festival of ander optreden dan gaat er echt wel wat meer mee!

Als je echt lowbudget wilt spelen dan is het vast prima, maar verwacht geen wonderen voor dat geld. De meeste bands die voor 500 man spelen hebben voor dat geld alleen de monitoren met ampjes liggen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-6-2009 14:36

Watt-Xtra schreef:

Liveband en echt een beetje rock en roll volume voor 500 luisterende personen heb je wat meer nodig
Als je een volledig hoorngeladen setje meeneemt valt dat wel mee.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-6-2009 15:38

KVM schreef:

Watt-Xtra schreef:

Liveband en echt een beetje rock en roll volume voor 500 luisterende personen heb je wat meer nodig
Als je een volledig hoorngeladen setje meeneemt valt dat wel mee.

Martin.
DE TS spreekt over een stel x12T toppen, volgens mij toch echt niet hoorngeladen.
7000 euro is gewoon weinig geld voor dergelijke systemen, zeker als het ook nog eens nieuw moet wezen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
4-6-2009 17:52

Watt-Xtra schreef:

Ik lees mijn bericht nogmaals en zie idd dat ik een foutje heb getypet.. Ik bedoel eigenlijk 6 bassen voor een 500 man. ashamed :$ 3 stuks per kant dus.
beetje tegenstrijdig WX? Het hoeft dan ook niet kanonshard te gaan als het maar goed verstaanbaar is... niet dat ik standaard feestjes heb van 500 man... eerder 200/300

Algemeen,

Zijn de amps ook een goede keuze voor de set?
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-6-2009 18:56

remcopeters schreef:

Watt-Xtra schreef:

Ik lees mijn bericht nogmaals en zie idd dat ik een foutje heb getypet.. Ik bedoel eigenlijk 6 bassen voor een 500 man. ashamed :$ 3 stuks per kant dus.
beetje tegenstrijdig WX? Het hoeft dan ook niet kanonshard te gaan als het maar goed verstaanbaar is... niet dat ik standaard feestjes heb van 500 man... eerder 200/300

Algemeen,

Zijn de amps ook een goede keuze voor de set?
Wat is tegenstrijdig?
Jij hebt het over dap kastjes, basjes van een paar honderd euro... Ik gebruik kastjes waarvan de speaker alleen al een 600 euro kost. Ik wil niet zeggen dat dap helemaal niets is, ik kan echter wel degelijk verschil horen, merken en beargumenteren Dat een goede JBL kast echt wel een ander slag kastje is als een chinees in elkaar gedrukt dap kastje.

Ik hoef mijzelf ook verder niet te verdedigen, ieder mag zijn eigen ding doen, doe ik immers ook.
Ik geef alleen aan wat mijn bevindingen zijn, met zn 70 keer optreden met een top 40 band, 40-60 klussen per jaar met live bands denk ik dat ik aardig uit ervaring kan spreken.

Ik zie drive-in shows en beginnende bands ook regelmatig spelen met een naar mijn idee veels te kleine of goedkope low budget pa set. Zij zijn tevreden, publiek vooraan heeft schik en de uitbater de tent vol. Ik doe snel mijn oordoppen in en ga een eindje verder staan.

En ik zie regelmatig ook dat er jongens zijn die wel een te kleine set hebben, maar wel eentje van een degelijk merk, klankmatig is het allemaal netjes, misschien iets te zacht. Maar het klinkt wel.

Een stapel hout geeft wel veel lawaai... maar klinkt het ook goed?? wink ;)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-6-2009 20:13

Watt-Xtra schreef:

Jij hebt het over dap kastjes, basjes van een paar honderd euro... Ik gebruik kastjes waarvan de speaker alleen al een 600 euro kost.

Dat zegt zo weinig. (alleen dat die speaker misschien wel te duur is)
Het is ook een appels en peren vergelijk. Er bestaat ook nog zoiets als een tussenweg.
Dat een goede JBL kast echt wel een ander slag kastje is als een chinees in elkaar gedrukt dap kastje.
Jij hebt zelf toch ook geen JBL kast?

Eigenlijk geeff je zelf het antwoord al:
Ik zie drive-in shows en beginnende bands ook regelmatig spelen met een naar mijn idee veels te kleine of goedkope low budget pa set. Zij zijn tevreden, publiek vooraan heeft schik en de uitbater de tent vol.
Dan kan je toch prima draaien met een "low budget" PA?

Martin.
kvm entertainment
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
4-6-2009 20:22
1 x bewerkt. Laatst door )pieter( op 4-6-2009 20:26
Een stapel hout geeft wel veel lawaai... maar klinkt het ook goed?? wink ;)
Bedoel je met die stapel hout je zelfgeknutselde kastjes met toevallig een jbl speaker?
Ik vind het zo'n enge interpretatie van je om dap kastjes onmiddellijk als slechtklinkend te bestempelen.

Ben zelf geen DAPgebruiker en ga hier niet met merknamen gooien over wat ik niet en wel gebruik.
Maar ik wou toch nog even zeggen dat ik DAPsets de laatste jaren best wel wat heb horen presteren.
Maar goed, jij zal altijd wel wat verschil horen, dan zou je toch ook je synqjes over de haag moeten gooien vrees ik en alles op labjes, crestjes en dergelijke gaan zetten.

En voor de topicstarter vind ik de laatst aangehaalde set geen slechte set. Maar dat is mijn mening.

Mvg.
Pieter

Terug naar forum Reageer (zonder quote)