Forum > Geluid

Pioneer MEP-7000 Topic

(190 reacties. Pagina 16 van 20)
Moderator(s): Dré
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
20-1-2010 14:47
Vandaag de MEP-7000 voor het eerst uitgetest.
Ben er zeer tevreden van, vind hem overzichtelijker dan de Denon DN-HD2500.
Ook het aanmaken van een library met de pc gaat echt veel sneller dan het aanmaken van een library met de pc voor de Denon.
Enige wat me opvalt is dat de Pioneer meer plastic-achtig aanvoelt dan de Denon.
Maar das waarschijnlijk omdat ik jaren gewerkt heb met Denon dubbele cd spelers.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
6-2-2010 20:22
Vandaag een probleem vastgesteld met mijn MEP-7000:
Ik gebruik een externe HD samen met mijn MEP-7000 en alle mp3's zijn geript van eigen cd's in 320kbs.
Wanneer ik een mp3 afspeel met bijv.Deck 1 en ik laad gelijkertijd een andere mp3 in Deck 2 dan heb ik soms voor dat het geluid van Deck 1 effe wegvalt tijdens het laden van Deck 2.
Het probleem doet zich dus niet elke keer voor.
Ik heb die externe HD altijd gebruikt met mijn Denon Dn-HD2500 en heb dit probleem nooit voorgehad op de Denon.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
7-2-2010 02:29
Heb je de meest recente firmware in je MEP gezet? Zoja, probeer eens een andere USB kabel (liefst een kortere). Ik heb een tijdje een "rotte" USB kabel aan m'n externe harddisk zitten en hij deed het wel maar het werkte traaaag. Nieuwe kabel er tussen, alle problemen opgelost.

Mocht je een schijf gebruiken die niet strikt noodzakelijk een voeding nodig heeft (zoals een 2,5 inch laptop harddisk), sluit dan eens een voeding aan. Wil misschien wel eens helpen.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
7-2-2010 04:13
dat probleem ben ik ook al een keer tegen aan gelopen maar heb daar alleen last van als ik met een grote hd draai (1TB) kleine memory stiks het ik daar geen last van.
Bij de eerste firmware was dat veel erger toen had je het bijna constand is te hopen dat ze het bij een nieuwe firware er uit kunne halen zou wel fijn zijn
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
7-2-2010 04:44
De laatste firmware versie heb ik erop staan en de HD is een Lacie van 320gb die apart gevoed wordt.
De usb kabel die ik gebruik zat standard bij de HD en is zo een 30cm lang.(een andere heb ik nog niet kunnen testen).
Het is me wel opgevallen dat de mp3's trager ingeladen worden dan voordien in mijn Denon.
Ik zou eens een ander merk HD kunnen kopen, maar weet dus niet of het probleem daarmee opgelost gaat zijn.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
15-2-2010 08:13
Wat ik persoonlijk erg onhandig vind, is dat wanneer ik bijv. op artiest zoek en dan de naam van een artiest selecteer, dat dan eerst een venster open gaat van Albums.
Wanneer ik dan verder ga, dan pas krijg ik de titels te zien van de betreffende artiest.
Aan die albums tussenstap heb ik niets, want de meerderheid van mijn mp3's zijn gewoon afkomstig van single-cd's.
Het was beter geweest zoals bij de Denon, dat wanneer je een artiest selecteert, onmiddelijk daarna de titels van die artiest tevoorschijn komen.
Zodat je dan onmiddelijk een titel kan inladen.
Ook ben ik niet echt te spreken over de snelheid dat de mp3's soms ingeladen worden vanaf externe HD.(soms onmiddelijk en soms 20 sec of langer).
Soms valt dan het geluid weg van de track die dan het spelen is als de andere deck aan het inladen is.
Via usb stick werkt alles wel heel goed en snel.
Mijn HD heb ik eens opnieuw geformateerd en alle 20000 mp3's er terug opgezet en een defragmentatie uitgevoerd, maar nog steeds hetzelfde.
Vreemd wat deze HD gebruikte ik ook op mijn Denon en de laadtijd was dan zeer snel.
Ik begin stillaan spijt te krijgen dat ik deze Pioneer heb gekocht en was beter bij de Denon gebleven.
Die was volgens mij betrouwbaarder.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
15-2-2010 09:37
wat mij opvalt is dat ieder apparaat wel wat heeft (of juist niet). Als ik lees dat de speler hapert tijdens het laden van een ander deck (waar Denon last van had, Numark had/heeft het schijnt ook), deze omhandigheid over zoeken en het ontbreken van bv een hotlist (Denon) of crate (Numark) dan is dit toch wel een duur speeltje met serieuze gebreken. Je koopt zo'n apparaat juist voor de flexibiliteit zodat je dus niet meer 10 bakken met CD's hoeft mee te nemen en supersnel dat ene verzoekje kunt vinden waar je van weet dat je hem hebt (maar waar).

Als je dan beter maar 8GB sticks kunt gebruiken omdat grotere HD's haperen en zoeken eigenlijk onhandig werkt.... jammer is dat.

Ik wil eigenlijk liever een DN-HD2500 gaan gebruiken dan mijn huidige D2. Deze blinkt echt uit in gebruiksgemak maar is wat beperkter in z'n mogelijkheden. Nu las ik dat de Denon tegenwoordig een hotlist heeft en dat zoeken goed werkt, dat zijn naast betrouwbaarheid voor mij de belangrijkste voorwaarden. Ik ben me enigzins aan het verdiepen hierin, maar op de denondj forums kom ik maar halve info tegen en de gebruiksaanwijzing is nog van een oudere firmwareversie (de NL versie althans).
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
15-2-2010 10:44
Ja, met mijn Dn-Hd2500 had ik geen problemen ivm inladen van mp3's van externe HD.(geen happeringen in geluid en tracks ook heel snel ingeladen).
Met de MEP-7000 werkt ook alles heel goed vanaf usb stick, maar vanaf externe hd is het dus telkens ongeduldig wachten op het inladen van een track.
En daarbij nog het risico dat de muziek effe kan stoppen van de op dat moment spelende track.
Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen? Mijn tracks zijn allemaal geript van originele cd's in 320kbs.
Ik hoop dat dit ooit opgelost raakt door nieuwe firmware, maar vrees ervoor want de laatste firmware versie dateert al bijna van een jaar geleden dacht ik.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
15-2-2010 11:09
heb je al wel een andere externe (3,5" ?) HDD gebruikt? Om nu meteen een nieuwe te kopen is misschien overdreven, kun je er niet even een van iemand lenen. Zo bijzonder zijn ze tegenwoordig niet meer, bijna iedereen heeft er wel meerdere in huis. Zou toch ook zomaar kunnen dat je combinatie van hardware gewoon niet helemaal lekker werkt.

Hoe is de bestandstructuur? Meerdere mappen met allemaal niet teveel (>1000 tracks per map) inhoud?
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
15-2-2010 11:15
Ja, ik heb al een ander merk hd geprobeerd, maar ook hetzelfde probleem.(HD was telkens een 320gb 3,5", extern gevoed).
De structuur heb ik ook vanalles geprobeerd (eerst 2 mappen van ieder 10000mp3's, daarna 20 mappen met ieder 1000mp3's).
Kortom ik weet niet meer wat ik nog kan testen, of wat ik verkeert doe?

UPDATE: Ik heb net de mp3's verdeelt over mapjes van 500 mp3's per map en nu lijkt alles wel vlot in de laden.
Laadtijd tussen de 2 en 5 sec.
Dus waarschijnlijk waren mijn mappen van 1000 mp3's of meer te groot.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden dat het nu wel goed werkt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)