Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 16 van 35)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
16-5-2005 01:45

fracktone schreef:

Nog een tip: die nieuwe prescot celeronnetjes voor de socket 478 zijn razend snel en heel goedkoop.
Goedopis duurkoop in het geval van de celeron

Ik heb zo'n ding in mijn shuttle pc gehad en hij blijft altijd merkbaar langzamer dan een op kloksnelheid gelijkwaardige AMD of een gelijkwaardige P4 (op echt alle tereinen). Ik heb dat ding er na een week weer uit gemikt en er een P4 3,2 met een 800FSB in gemikt aangezien ik me dood ergerde aan de snelheid van dat ding. (daarvoor zat er een P4 2,6 met 800FSB in)

Celeron is BUDGET en is niets anders dan een afgekeure en terug geklokte P4 die veel te duur is. Neem dan gewoon een AMD procesor die op gelijke klok snelheid loopt, steek die centen die je over houd in de rest van je pc....

Celeron is leuk voor de typmiep, als je een beetje serieus aan het werk gaat valt een celeron snel af. Kloksnelheid is niet het enige wat telt op een procesor, cache en fsb zijn ook niet geheel onbelangrijke factoren.

Het enige probleem wat er eerder ooit was met AMD was met het programma BPM studio. Je kon afspelen e.d maar zodra je de pitch bend of pitch gebruikte kreeg je een BSOD. Alcatech had destijds de oplossing door maar je L2 cache van de processor uit te zetten (natuurlijk een ontiegelijke bout oplossing want daar koop je geen processor voor met een behoorlijk L2 cache) Overigens is dat ook alweer gefixed. Op mijn inmiddels klinisch dood verklaarde laptop werkte het iig prima (nieuwste versie)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
16-5-2005 02:07
@Reind
Blijkbaar heb je dit topic niet volledig gelezen, PCDJ red vrm only , dan is die celeron meer dan snel genoeg.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
16-5-2005 11:28
En kun je gebruikmaken van het aangerade Intel MOBO. Als PCDJ dit zelf aanraad zal daar ook wel een reden voor zijn. Snelheid moet goed zijn, ik wil niet hoeven te wachten gewoon. Maar ik kan nu zonder te wachten met een p4 1.6 Ghz PCDJ draaien met simpele processjes ernaast. Dan denk ik dat een 2.4 Ghz celeron met slechts WIN XP en PCDJ geen problemen KAN geven.
I'll take you to the KoffieShop...
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
16-5-2005 13:59

kvm schreef:

@Reind
Blijkbaar heb je dit topic niet volledig gelezen, PCDJ red vrm only , dan is die celeron meer dan snel genoeg.

Martin.
Het ging mij er om dat er werd gezegd " celeron = razendsnel en goedkoop " Dat is namelijk absoluut niet waar. Celeron is namelijk de sloomste soort processor die je kunt krijgen op de markt en niet zo'n heel klein beetje slomer ook als een op klok snelheid gelijk lopende concurent.

En je draait op zo'n pc natuurlijk geen PCDJ neem ik aan, platen database programma, een recording programma e.d Ik neem namelijk altijd op als ik een leuk feestje aan het doen ben, dus dat betekent dat er en opgenomen moet worden en tegelijkertijd afgespeeld moet worden... Dan heb je dus zeer zeker wel een stevige processor nodig om dat soepel te kunnen laten verlopen.

Powerbeat schreef:

Dan denk ik dat een 2.4 Ghz celeron met slechts WIN XP en PCDJ geen problemen KAN geven.
Daar zul je nog raar van staan te kijken. Een P4 is behoorlijk beetje sneller dan een celeron en ik denk dat als je de zooi flink benchmarked de Celeron toch behoorlijk vies tegen zal vallen ook al loopt ie qua kloksnelheid 800MHz hoger dan de P4.

Als je dan toch goedkoop uit wilt zijn neem dan gewoon een AMD sempron 2800+ met een moederbordje met een nForce chipset. (het zijn namelijk de Via chipsets die vaak gedonder geven)

Een celeron is net zoiets als een paard met 3 benen. Hij zal kunnen lopen maar daar houd het ook bij op.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Infected SoundsStandaard Lid
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
16-5-2005 14:40
Waarom wordt een Intel mobo/cpu aangeraden?
Thanx Dré !
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
16-5-2005 15:34

Reind schreef:

En je draait op zo'n pc natuurlijk geen PCDJ neem ik aan, platen database programma, een recording programma e.d Ik neem namelijk altijd op als ik een leuk feestje aan het doen ben, dus dat betekent dat er en opgenomen moet worden en tegelijkertijd afgespeeld moet worden...
Een platen database programma loopt zelfs nog prima op een pentium II, daar is dus geen paard met 4 benen voor nodig.
Nogmaals PCDJ only, dus niet mp3's afspelen en daarnaast nog een programma laten draaien om op te nemen.
Als je dan toch goedkoop uit wilt zijn neem dan gewoon een AMD sempron 2800+ met een moederbordje met een nForce chipset. (het zijn namelijk de Via chipsets die vaak gedonder geven)
AMD is GEEN favoriete keuze van PCDJ gebruikers.

Hier wordt advies gegeven op ervaring van eigen gebruik en ervaringen van gebruikers.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
16-5-2005 17:36
En ik zie de Webshops die P4 van rond de 2 tot 2.8 Ghz leveren voor een redelijke prijs niet. ashamed :$ Socket maakt me weinig uit. 478 heb ik hier en deze werkt perfect. Maar verder geen verstand van de anderen. Een 64 bits is een stuk goedkoper en WEL vergelijkbaar met zijn P4. Ik ben geneigd naar AMD om een of andere reden. Discussie please... shut up :XWegen de voordelen van Intel op tegen de Voordelen van AMD. Kwaliteit vs Snelheid zou ik bijna zeggen. Maar gek dat de snelheid dan ook met de lage prijs gaat. De 64 bits 3000+ is 119 Euro en een 3 Ghz P4 is 179 Euro. Een recordingprogramma zou misschien nog wel handig zijn ook. Echter is de benodigde schijfruimte niet inmens Reind? Waarom de intel mobo weet ik niet. Staat in de aanbevolen systeemeisen. Fracktone?
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
16-5-2005 18:48

Powerbeat schreef:

En ik zie de Webshops die P4 van rond de 2 tot 2.8 Ghz leveren voor een redelijke prijs niet. ashamed :$ Socket maakt me weinig uit. 478 heb ik hier en deze werkt perfect. Maar verder geen verstand van de anderen. Een 64 bits is een stuk goedkoper en WEL vergelijkbaar met zijn P4. Ik ben geneigd naar AMD om een of andere reden. Discussie please... shut up :XWegen de voordelen van Intel op tegen de Voordelen van AMD. Kwaliteit vs Snelheid zou ik bijna zeggen. Maar gek dat de snelheid dan ook met de lage prijs gaat. De 64 bits 3000+ is 119 Euro en een 3 Ghz P4 is 179 Euro. Een recordingprogramma zou misschien nog wel handig zijn ook. Echter is de benodigde schijfruimte niet inmens Reind? Waarom de intel mobo weet ik niet. Staat in de aanbevolen systeemeisen. Fracktone?
Een Intel bord is 'beter' omdat het samen met een Intel chipset en prcoessor op elkaar afgestemd is. Het komt immers allemaal van dezelfde tekentafel.
FracktoneStandaard Lid
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
16-5-2005 19:26
@Reind, Ik had het over de prescott celeronnetjes maar had er misschien even bij moeten melden dat ze razendsnel zijn ten opzichte van de Northwood types.

Maar goed, wat weet ik nu van PCDJ en computers?

Als je een beetje slim inkoopt kun je voor ongeveer 100 Euro klaar zijn voor een Celeron met moederbord. Doe daar nog 512MB geheugen bij en je bent nog altijd goedkoper uit dan alleen een P4.

Maar ja, je kan ook mijn vrouw adviseren om haar Opel Astratje in te ruilen voor een Mercedes SLK. Niet dat ze er wat aan heeft want ze komt toch niet verder dan de winkel.

Tuurlijk is een P4 beter als een Celeron maar heb je dat ook nodig?
Ik denk het niet, heb hier zelf (o.a) een Celeron 1.7 draaien met PCDJ FX, PCDJ Scratch, Cool Edit en de rest van de PCDJ versies draaien. Wel met een Waveterminal 192M (vanwege de 4 in en 8 uit) en kan alles tegelijk laten draaien (FX + Scratch) en dan ook zonder problemen met cooledit opnemen. Vergeet ik nog looptrax wat soms voor sampels gebruikt wordt (Via midi keyboard). Nog nooit een probleem gehad.

Ik zeg dus niet dat een Celeron beter is, maar wel dat het meer dan genoeg is.
Het is echter wel slim om op de chip-set te letten wanneer je een MB met onboard VGA neemt. Met VIA of SIS zijn wel eens problemen. Met de Intel (b.v. 845GV of 865GV)heb ik nog nooit problemen ondervonden of van gehoord.
Ik verkies overigens Windows 2000 boven XP omdat het iets minder eigenwijs is en dus beter in de hand te houden.
PowerbeatStandaard Lid
16-5-2005 19:43
Oke dan. De celeron blijft. De MOBO word intel De VGA op dat mobo maakt toch weinig uit? En WIN-2000 kan ook geen probleem zijn om te ritselen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)