Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 16 van 369)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1855
2-5-2005 12:52

Webbie schreef:

dat was toch het effect van een man, die hem niet wou versturen naar het buitenland?
Klopt. "pas d'envoi par la poste"
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
2-5-2005 14:12
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 2-5-2005 14:46
Hallo Max,

Max schreef:

Webbie schreef:

dat was toch het effect van een man, die hem niet wou versturen naar het buitenland?
Klopt. "pas d'envoi par la poste"
Volgens mij is dit al de derde of vierder keer dat hij hem aanbied, man is een beetje eigenwijs om niet te versturen. Verschillende mensen hebben het hem al gevraagd, maar nee, hij verstuurt niet. Eigenwijze knuppel....!!

Toch een leuk effect, weet iemand het merk en type van dit effect?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
2-5-2005 14:15
Het type weet ik niet, maar ik weet wel dat het een Nisel is.
GatsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 20-5-2015
Berichten: 195
2-5-2005 15:05
Hmm zker weten BOb? Hij ziet er wel anders uit dan mijn Nisel hoor. Type zou de "Thriller" moeten zijn volgens de verkoper. Nisel had alleen maar italiaanse namen toch?
Als het toch niet uitmaakt doe dan maar iets van Clay Paky
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
2-5-2005 15:42

gatso schreef:

Hmm zker weten BOb? Hij ziet er wel anders uit dan mijn Nisel hoor. Type zou de "Thriller" moeten zijn volgens de verkoper. Nisel had alleen maar italiaanse namen toch?
Zeker weten kan het natuurlijk niet, maar als ik de foto van deze ufo naast de foto van een echte Nisel leg zie ik toch zeker overeenkomsten.
Ook op https://www.lynxxx.nl/vintagelightfx staat een foto van deze Ufo, en die staat bij de categorie Nisel, mede daarom was ik ervan uitgegaan dat het een Nisel was.

Er zijn inderdaad ook verschillen te zien, zoals bijvoorbeeld de arm van de originele Nisel die wat dunner lijkt te zijn, en de kappen die de motoren afdekken die verschillen.
Deze Ufo lijkt in ieder geval gebruik te maken van hetzelfde type lamp [al zegt men hier dat hij een 400W lamp gebruikt in plaats van de gebruikelijke 250W], en ook een piramide van spiegeltjes in de schijf zelf te hebben.

Je zou dus inderdaad gelijk kunnen hebben dat het een kopie is [welke in dat geval denk ik van hetzelfde merk is als de ufo die nogal sterk op de AstroDisco III lijkt. schreef:

Maar Nisel heeft diverse Ufo's gemaakt die er allemaal anders uitzagen, dus het zou ook kunnen dat het wel een Nisel is.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
2-5-2005 16:15
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 2-5-2005 20:54
Hallo,

Clay Paky heeft gereageerd:
Dear Mr René Schrauwen,


Astrodisco-3 has been dismissed more than 10 years ago.
For this reason any reference to it is present on the website, that has born in 1997.
Additionally, there aren't any spare parts for it still available in our stock.
Astrodisco-3 was an automatic projector, very simple to use. All the instruction was printed on the mains input panel. No other instruction was prepared.

I remain at your disposal for any further technical information.

Best regards

CLAY PAKY S.p.A.
Fabiano Pina
Product Technical Assistance
e-mail: service@claypaky.it
Lijkt me duidelijk, géén reserve onderdelen sad :( .

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
2-5-2005 16:46
Dat is wel minder René... maar die je gekocht hebt (hebben...) zijn toch wel 100 % in orde?

Als je toch onderdelen nodig hebt zul je dus moeten gaan struinen naar onderdelen bij (ex-) importeurs.

Heb ooit eens contact gehad met een importeur in Nederland die nog oude onderdelen had liggen (voor Clay Paky apparatuur). Zou eens 'diep' moeten zoeken want dat is al een tijdje geleden.

De eenvoud van de astrodisco kan ook je redding wel zijn, waarschijnlijk kun je veel zelf maken (met draaibankje etc.).
MR TStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 2-4-2018
Berichten: 64
2-5-2005 19:57
Als ge der zelf wilt aan werken. Is het misschien mogelijk om de motoren rechtstreeks door middel van DMX aan te sturen zodanig dat ge de snelheid van de assen zels kunt regelen.

Op volgende site zijn zelfbouw pakketten te krijgen. Door middel van servo motoren moet dit mogelijk zijn. https://www.thewillows.nl/
don't forget --> The sky is the limit
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
2-5-2005 20:50
Hallo Jurrie,

Jurrie schreef:

Dat is wel minder René... maar die je gekocht hebt (hebben...) zijn toch wel 100 % in orde?
Ze werken allebei nog voor de 100% volgens de verkoper, alléén mist één Astro één lens en een motorkapje.
Aan een lens is wil te komen, op laten meten bij de opticiën en zoeken/bestellen (volgens Martin géén probleem).

Motorkapje word een ander verhaal, maar als hij van staal gemaakt is, maak ik hem voor Martin gewoon na van de ander (in vorig leven plaatwerker geweest, dus zou géén probleem moeten zijn.. happy :) ).

Komt allemaal goed, gewoon elkaar een beetje helpen.
Heb ooit eens contact gehad met een importeur in Nederland die nog oude onderdelen had liggen (voor Clay Paky apparatuur). Zou eens 'diep' moeten zoeken want dat is al een tijdje geleden.
Misschien inderdaad wel makkelijk voor Martin, dan kan hij er misschien nog origineel aan komen.

(Als iemand nog toevallig "Mirror Dishes" zoekt, staan in 2dehands.)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
2-5-2005 22:26
@ webbie:
Ind je het niet leuker om wat verschillende dishes te bewaren, zodat je er ook nog een seen andere "figuurtje" in kunjt doen? Of zijn niet de hele dishes uitwisselbaar?
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)