Forum > Off-Zone

Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips)

(375 reacties. Pagina 16 van 38)
Moderator(s): Dré
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
19-1-2005 16:22
inderdaad, maar als je als fotograaf rondloopt op een feest kom je vaak op plekken waar anderen niet mogen komen. en als jij op dezelfde lijn staat als die lasers kán je een beschadigde ccd oplopen.
nou weet ik niet hoe sterk de laser is van de persoon in kwestie, maar het is een puntje om in je achterhoofd te houden.
blaat.
DacideStandaard Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
19-1-2005 16:51
Daar heb je helemaal gelijk in.

Aight
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
19-1-2005 18:53
mja, je hebt uiteraard wel gelijk, maar bij dit feest gaat het om een 60mW lasertje, niet echt zwaar dus.
en de laser is uiteraard constant in beweging, dus ik neem aan dat de laser nooit lang op mn ccd kan stralen.

natuurlijk kan een ccd niet 'even zn ogen dichtdoen' als ie verblind word door een laserstraaltje, dus natuurlijk wel een beetje oppassen wink ;)
Music is what feelings sound like...
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
19-1-2005 23:06
Mooi ik heb een vraagje aan jullie.......

Wat is de beste manier om een zo'n mooi mogelijke shot van display's te verkrijgen?
Heb vandaag een statiefje gehaald zodat ik ook een keer met langere sluitertijden kan gaan werken.

En eventueel apart belichten, waar en hoe kun je dat het beste mee doen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
19-1-2005 23:58
Ik neem aan dat je gewoon een display van djgear bedoeld!?

Heb je dslr of digicompact? Ik dacht dat je een digicompact had.

Zet je camera op statief. Kies voor een lage iso stand (100 als het kan, misschien begint ie pas bij 200, kies dan 200). Waarschijnlijk moet je kiezen voor een instelling waarbij de iso waarde niet automatisch gekozen wordt. (ze gaan er dan vanuit dat je vanuit de hand schiet in een ietwat donkere omgeving, dus kiezen ze voor iso 400 of 800)

Probeer indien mogelijk een diafragma waarde van minimaal F/8 te kiezen. (je camera kijkt namelijk vanuit een schuine hoek, en je wilt immers alles scherp afbeelden)

Flitser zet je in elk geval uit (is ook niet nodig met statief en verneukt de displayshot alleen maar)
probeer de lens niet maximaal uit- of ingezoomd te hebben (max in- of uitgezoomd heeft meestal een te "soft" effect)

Vaak kan je kiezen voor metering mode (centrum/matrix/spot/integraal oid). indien je hele zoekerbeeld gevuld wordt me de display, zet je metering mode dan op spot of centrum en richt het midden van je zoeker op een donker deel van de display. Op deze manier worden de display letters/symbolen lekker fel. (langer belicht)

Zet je cam op zelfontspanner, dit voorkomt beweginsonscherpte door het indrukken van de ontspanner.

Indien je cam RAW formaat ondersteund, zet hem dan hierop, je hebt dan meer speelruimte in photoshop oid.

probeer maar eens. bovenstaande zaken zijn geen vaste regel. Probeer maar eens wat te schieten. Mogelijk lukt het zo wel.

spongebob kennende zal ie morgen of straks ook nog wel zijn visie posten.

Als er iets niet duidelijk is, dan hoor ik het wel.

succes
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
20-1-2005 00:09
Mooi ga ik daar morgen even mee aan het stoeien.

Er zitten namelijk een aantal cd spelers aan te komen voor een review ben ik bang en dan wil ik een paar mooie display shot's.
Over de pics van de 909 ben ik namelijk nog niet tevreden en dat moet dus de volgende keer beter.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
20-1-2005 00:11
als je niet al te veel instelmogelijkheden hebt.

Zorg dan in elk geval voor:

-Geen flits
-Lage iso waarde
-Zelfontspanner
-probeer lichtmeting op een donkerder deel dan de display letters te doen

Zo moet het wel lukken.
DacideStandaard Lid
20-1-2005 00:11
welke cam heb je trouwens?
Joost Standaard Lid
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
20-1-2005 01:48
Ik heb ook dringend een nieuwe camera nodig en kwam uit op de Sony Cybershot DSC-100 en dan wou ik eigenlijk de DSC-120 aanschaffen (extra accesoires).

Is dit een goede keuze of moet ik voor iets totaal anders gaan? Ik heb al stuk of wat test foto's gezien en sprak me wel aan.

Bedoeling is om foto's van drive-in shows, lichtshows, etc (=donkere ruimtes) te maken, waar moet ik dan naar kijken? Eis is wel dat hij compact is en snel.

Ik heb de ballen verstand van die dingen dus als iemand me iets verder kan helpen graag razz :p
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 21-11-2024
20-1-2005 02:01
Ik heb zelf onlangs de P100 aangeschaft. Eigenlijk nog niet echt in het donker met verlichting kunnen proberen, maar gewoon de flits-gezichtenfoto's werken uitstekend in het donker. De lichtgevoeligheid vind ikzelf behoorlijk goed (maar het blijft behelpen).

Mooiste vind ik het formaat. Hij glijd zo je broekzak in. Bij mij gaat ie dus tegenwoordig bijna altijd mee. Lekker fotootjes schieten tijdens het stappen.. geweldig.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)