Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 159 van 345)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-4-2006 19:48

yoghurt schreef:

JeroenVDV schreef:

Hm 2 DMX-lijnen, da's wel héél primitief, had ik niet eens aan gedacht laugh :D Dan zou ik voor de "handig" sowieso al een DMX-merger hebben gekocht.
Niet aan gedacht? Das de hele essentie van die tafel en buiten dat staat het nog in de shop erbij geschreven.
Tja, in deze prijsklasse is 't "bijzonder" dat zo'n tafeltje conventioneel en intelligent tegelijk kan. Over het algemeen is dat niet meer dan normaal bij een beetje lichttafel (ja, andere prijsklasse. Maar niet alles hoeft "goedkopiegoedkopie").

Zou toch wel wat zijn anders, overal 2 tafels en 2 lijnen of merger.
Dat van die merger slaat dan ook als een lul op een drumstel, waarom meer geld besteden om vervolgens 3 apparaten mee te slepen ipv 1?
Mag een tiet op een drumstel ook?

Jij zei dat je vroeger werkte met een losse conventioneel- en intelligent-tafel, toen de Lightdesk nog niet bestond. Ik had in dat geval nooit 2 lijnen getrokken maar een merger gekocht, da's wat ik bedoelde. Natuurlijk koop je nu een alles-in-1-tafel, als die voor dit geld bestaat. Los van het programmeer-ongemak en de soms toch wel beperkte mogelijkheden.
Light Image
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
23-4-2006 19:59
DMX-merge en Lightdesk 136 zijn in hetzelfde jaar uitgekomen. ( zie catelogus highlite 2002 / 2003 nog niet, 2004 wel allebei )

Om maar eens een uitstapje ontopic te maken, nieuwe ampkist en nieuwe mixercase in de maak sneaky :V, van de eerste hopelijk volgende week al foto's happy :)
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
23-4-2006 20:00

yoghurt schreef:

Afijn back to topic kisten... Volgende week nieuwe voor mij sneaky :V
Dat hoop je dan toch sneaky :V laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
23-4-2006 20:01

CyberDance schreef:

yoghurt schreef:

Afijn back to topic kisten... Volgende week nieuwe voor mij sneaky :V
Dat hoop je dan toch sneaky :V laugh :D
Ssst ga die zieke jongen helpen tikken!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-4-2006 20:01

yoghurt schreef:

DMX-merge en Lightdesk 136 zijn in hetzelfde jaar uitgekomen. ( zie catelogus highlite 2002 / 2003 nog niet, 2004 wel allebei )
Laatste offtopic-uitstapje van mij: DMX-mergers bestaan al zowat langer dan jij man laugh :D Wereldje is groter dan Highlite alléén wink ;)
Light Image
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
23-4-2006 20:05

JeroenVDV schreef:

yoghurt schreef:

DMX-merge en Lightdesk 136 zijn in hetzelfde jaar uitgekomen. ( zie catelogus highlite 2002 / 2003 nog niet, 2004 wel allebei )
Laatste offtopic-uitstapje van mij: DMX-mergers bestaan al zowat langer dan jij man laugh :D Wereldje is groter dan Highlite alléén wink ;)
Ja, mag jij mij er één aanwijzen uit 2003 die goedkoper is dan de huidige van showtec ( want die is immers al te duur als je het budgettechnisch na gaat rekenen ). Komt bij dat je alsnog loopt te slepen met meer apparaten.

Komt dus uit een op een merger die ongeveer 70 euro mag kosten. Voor toch een redelijke kwaliteit ( als je dat tafeltje er tegenover zet )
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
24-4-2006 00:35

yoghurt schreef:

De lightdesk kan immers precies hetzelfde als die eerder behandelde mingle + scanmaster.
Geen idee hoe de Mingle werkt, maar het scangedeelte van de Lightdesk is echt een fikse bak uitgebreider dan op de Scanmaster. De 1 was een regelrecht onding, de 2 en 3 waren matig. (Maar eigenlijk ook gewoon slecht) Op de Lightdesk kan er per stap een step en fade-time worden ingegeven, kunnen er meerdere chases tegelijk worden afgespeelt, en kun je de kanalen vrij patchen om maar eens wat te noemen. Allemaal dingen die een Scanmaster niet kan. Alleen voor scans al een dikke aanrader. Nadat ie geprogt is, werkt 't best aardig.

Het parrengedeelte valt tegen: fade-time is alleen vast te hangen aan de steptime, en dus niet los te bedienen. Knap waardeloos dus, want bij een fatsoenlijke steptime zit je vast aan een veel te lange fade-time. Ik had toch liever gezien dat ze een parrengedeelte hadden gemaakt zoals het in de Scenesetter werkt.

Ontopic: Komen voor mezelf nog 3 verse kistjes aan, er worden nog 4 op de lange rit staande kisten afgemaakt, komt er voor Sander een kist voor de Fat Frog en Jeroentje wilde een lief kistje voor z'n laser. Kan geregeld worden. laugh :D
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
24-4-2006 00:38

martijn schreef:

Ontopic: Komen voor mezelf nog 3 verse kistjes aan, worden er nog 4 afgemaakt,komt er voor Sander een kist voor de Fat Frog en Jeroentje wilde een lief kistje voor z'n laser. Kan geregeld worden. laugh :D
Altijd handig, die handige forumledenwink ;)
Potverdorie
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-4-2006 00:40

barbara schreef:

Altijd handig, die handige forumledenwink ;)
Zoiets had Martijn vanochtend ook, toen'ie me om 11 uur belde. Was amper thuis van 't werk, had m'n bed net een paar TE korte uurtjes gezien en hing half slapend boven m'n bureau administratie uit te zoeken. laugh :D Vroeg zich af of ik de Lightdesk kende.
Light Image
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
24-4-2006 00:42
Dat zeg ik, altijd die forumledenrazz :p

Hang regelmatig met de een en ander aan de lijnlaugh :D, de een weet dit, de ander dat...geniaal!
Potverdorie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)