Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 15 van 250)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
10-4-2004 20:33
Er bestaat nochtans zo'n spelleke hoor!
Pingpong noemen ze het:
Elk om zijn beurt een plaat opleggen (of twee platen bij een dubbelspel) maar in tegenstelling tot een normale set met twee mag je bij je pingpongpartner spelen met alles wat je maar tegenkomt... zo kan je collega plots midden in je mix beginnen scratchen of tonen wegdraaien, enzoverder...
Het eerste half uur blijft iedereen braafjes maar eenmaal je op dreef komt wordt het zaaaalig! Je krijgt gewoon een perfecte combinatie van draaistijlen en als je dat een paar keer samen gedaan hebt kun je fenomenaal lange, opzwepende sets in elkaar breien!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
EppieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 11
13-4-2004 23:33
Erg leuk om dit is door te lezen. Zal ook mijn ergenissen ff posten.

Volle zalen terwijl je wil afbreken, tijdens patje.
Dronken lui rond mengtafel terwijl je liever even op het podium wil gaan werken.
Hardnekkige DJ's die erg creatief uitsturen en dat vooral blijven doen...

Verder niet echt ergenissen waarvan je nou echt slecht van word...

Drummers moet je gewoon ff lief toespreken :P
Zelfde voor DJ's, doet vaak wonderen.
En drinken + eten moet je gewoon goed regelen, of de rekening doorsturen.
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
14-4-2004 21:14
Bij mijn 1ste feestje en tot nu toe ook het enige, waren er altijd vervelende kinderen (8à9 jaar) die altijd naar mijn microfoon grepen ,op zich niet zo erg, maar dan begon er eentje mee te dansen en te springen, dus BAM mengpaneel + microfoon op de grond , er was niets aan maar toch shocked 8O
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
14-4-2004 21:34

Tom. V schreef:

Bij mijn 1ste feestje en tot nu toe ook het enige, waren er altijd vervelende kinderen (8à9 jaar) die altijd naar mijn microfoon grepen ,op zich niet zo erg, maar dan begon er eentje mee te dansen en te springen, dus BAM mengpaneel + microfoon op de grond , er was niets aan maar toch shocked 8O
Kunnen ze bij jou zomaar overal bij dan? En staat je mengpaneel dat niet stevig? shocked 8O
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
14-4-2004 23:57

Tom. V schreef:

Bij mijn 1ste feestje en tot nu toe ook het enige, waren er altijd vervelende kinderen (8à9 jaar) die altijd naar mijn microfoon grepen ,op zich niet zo erg, maar dan begon er eentje mee te dansen en te springen, dus BAM mengpaneel + microfoon op de grond , er was niets aan maar toch shocked 8O
Van fouten leer je he, soms zijn die lesjes idd hardleers wink ;)

Altijd zorgen dat je kabels OF niet in bereik zijn van het publiek OF goed afgeschermd zijn dmv gaffa en/of kabelmatten.

Groeten Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
15-4-2004 00:45
"Mag ik je gaffertape even lenen?",

ja hoor, voor 5 euro per meter wink ;)
...
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
15-4-2004 09:09
je moet weten, de tafel die ik gekregen heb was maar zo groot als een salontafeltje (maar wel iets hoger) , dus ik alles op dat salontafeltje leggen, versterker , dj-set,schakelpaneel,laptop enz..... Ik had mijn 2cd-spelers naast elkaar gezet en mijn mengpaneel op de rand van de tafel. Die kindjes waren al zo zot van die microfoon dus heb ik ze er even mee laten spelen. Maar dan pakt er eentje die microfoon (zonder het te vragen) en ging er in zingen en mee dansen, voor dat ik iets kon zeggen was ze al verder weggegaan met de microfoon dan de draad lang was. Dus boenk mengpaneel op de grond, ze hadden daar wel een dik taijt liggen , ik denk dat dat de val heeft gebroken. Maar ik heb dat kind wel eens (beleeft) goed aangepakt. Daarna verdween de microfoon in de doos....
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DJ Dave-QStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-4-2003
Laatste: 13-11-2006
Berichten: 75
17-4-2004 16:55
laatst stond ik op een hardstyle party lekker te draaien (vinyl) en had me platentas
schuin achter me neergezet in een hoekje in de de dj booth.
aan de zijkanten van de booth zat glas en aan de buitenkant onder aan de booth liep
een vrij brede stevige stang. ik stond op n gegeven moment een plaatje in te mixen,
en toen ik klaar was nam ik de uitgemixte plaat van de platter, draai me om, en zie
daar een of andere idioot die op die stang was gaan staan en leuk over de glasrand
in mijn platentas stond te graaien (hij wilde dr net een vinyltje uit tillen).
die heb ik toch een stomp tegen z'n kop gegeven laugh :D

kan ik echt niet hebben als mensen ongevraagd aan mijn lieve plaatjes zitten angry

meteen maar even me platentas op een veiligere (maar lastigere) plek neergezet.
Music is the answer! GEAR: 2x Gemini PT-2400 + Concorde Pro's, Dateq XTC, Pioneer HDJ-1000
DJ Dave-QStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-4-2003
Laatste: 13-11-2006
Berichten: 75
18-4-2004 03:57

Tom schreef:

Je reaktie is begrijpelijk, maar gewoon even vriendelijk vragen of hij dat niet wil doen is beter, en veiliger.

Jij zou het ook niet fijn vinden als je na je werk buiten bij je auto komt en ze staan je met 5 man op te wachten.
dat is natuurlijk wel zo maar dit ventje stond al een hele tijd een beetje voor de
booth te wankelen (straal bezopen) en stootte het ene na het andere biertje/drankje
om terwijl ie zichzelf ook nog vol schonk.
het was ook meer een schrik-reactie want ik zag hem al een vinyltje uit me tas trekken
en als ik niet snel zou reageren was ie er misschien vandoor met een van mijn
plaatjes! (voordat ik es de booth uit ben en mezelf door de mensenmassa gesleurd heb
is die vent al lang en breed ervandoor)

- da zijn MIJN plaat'n! -
Music is the answer! GEAR: 2x Gemini PT-2400 + Concorde Pro's, Dateq XTC, Pioneer HDJ-1000
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
18-4-2004 21:37
Edit Mod: Topic opgeschoond
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)