Forum > Off-Zone

Wat voor werk doe je in de vakantie?

(170 reacties. Pagina 14 van 18)
Moderator(s): Dré
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
30-7-2009 22:24

Douwe schreef:

\
Natuurlijk ik het belangrijk dat er regels zijn, maar een leeftijdsgrens zegt niets, een grote 15 jarige is veel sterker dan een iel gebouwde 18 jarige. En een kleintje moet je niet onderschatten.
Het verschil is dat een 15 jarige nog moet groeien en een 18 jarige in veel gevallen uitgegroeid is. En een 15 jarige, ook al is deze groot en fors gebouwd moet toch uitkijken met zware lasten tillen.
Meh me lêpke!!!
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
30-7-2009 22:39
Ik werd op mijn vijftiende in de slijterij van de supermarkt geparkeerd. Was ook nogal dubieus, en volkomen kansloos du moment dat mensen met een complete menukaart aankwamen, vergezeld van het verzoek de wijnen erbij te adviseren). In diezelfde vakantieperiode mocht ik daarna de aangekoekte oven van de slagerij gaan schoonschrapen. Dag later ben ik maar weer gewoon gaan bollen pellen.

Jaar erna heb ik aan de lopende band zilveruitjes uitgesorteerd. Ik meurde er 's avonds zo hard naar dat mijn ouders acuut via mijn pa een baantje in de kopieertoko van de toenmalige PTT hebben geregeld.

Mijn huidige zomerbaan is stukken beter razz :p .
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
30-7-2009 22:43
Het heeft mij absoluut geen kwaad gedaan, ik zie er niet breed uit maar een gewicht rond de 65kg is geen probleem.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat, een beetje fysieke arbeid helemaal niet zo slecht is, voor een een opgroeiend lichaam?
DE kistjes citrusfruit (12,5kg) stonden tot 1,80m gestapeld, het heeft me de eerste dagen wat spierpijn opgeleverd, meer niet.

Zou het kunnen zijn dat, fysieke arbeid helemaal niet slecht voor je is?

Ik denk van niet, we zijn er namelijk al vanaf het het begin, van de mensheid mee bezig!
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
WarfaceStandaard Lid
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
30-7-2009 22:52
Uiteraard is een beetje fysieke inspanning niet verkeerd voor een lichaam in de groei.
Ik handbal zelf vrij intensief en op redelijk niveau en heb dus ook verschillende krachtschema`s van onze fysio gehad. Ook op jongere leeftijd. En juist op die leeftijd is goede begeleiding van zeer groot belang. Er zijn verschillende oefeningen die op jonge leeftijd worden afgeraden.

Ik kan me dus voorstellen dat er ook fysieke werkzaamheden zijn die af te raden zijn voor jeugdige. Maar dat spreekt voor zich denk ik. Dus het is ook maar goed dat er een arbo dienst is.
Meh me lêpke!!!
PatrickspanStandaard Lid
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 24-3-2011
31-7-2009 15:29
ik heb nu een ander baantje gevonden, het verdiend 3 euro per uur happy :) ben er heel blij mee, heb daar vandaag voor het eerst gewerkt, ik moest machines schilderen..was eigenlijk veel beter dan in een hete kas staan razz :p
Berghs eventsStandaard Lid
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
31-7-2009 16:16
Eerst was het mijn vakantiewerk maar sinds 1 juli heb ik een jaarcontract (omdat ik klaar was met mijn opleiding):
Het programmeren/instellen/maken van werkstukken (metaal) op de volgende soorten cnc machines (computergestuurde machines).
*5-assige freesbanken
*draaibanken met aangedreven gereedschappen
*lasersnijmachine
*zetbank

Bovenstaande machines zijn ook erg handig als ik iets gemaakt moet hebben voor bij mijn drive-in show laugh :D
PatrickspanStandaard Lid
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 24-3-2011
31-7-2009 16:34

berghs events schreef:

Eerst was het mijn vakantiewerk maar sinds 1 juli heb ik een jaarcontract (omdat ik klaar was met mijn opleiding):
Het programmeren/instellen/maken van werkstukken (metaal) op de volgende soorten cnc machines (computergestuurde machines).
*5-assige freesbanken
*lasersnijmachine
*zetbank

Bovenstaande machines zijn ook erg handig als ik iets gemaakt moet hebben voor bij mijn drive-in show laugh :D
is dat metaal wat ze gebruiken niet te zwaar dan?
Berghs eventsStandaard Lid
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
31-7-2009 16:52

patrickspan schreef:

berghs events schreef:

*5-assige freesbanken
*lasersnijmachine
*zetbank

is dat metaal wat ze gebruiken niet te zwaar dan?
Als ik dingen maak zijn het dingen die niet standaard tekoop zijn zoals een inbouwplaat voor een touchscreen in een 19inch case (zulke dingen maak ik meestel uit rvs plaat van 1.5 of 2mm dik).
Veder heb ik een aantal rekken gemaakt voor het transport van spullen (vergelijkbaar met de metaracks voor parlampen).
Als het mogelijk is maak ik dingen uit aluminium/kunstof en dan weegt het lang niet zoveel.
HugoovStandaard Lid
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
2-8-2009 20:38
Ik ben dr net weer!

Heb een maand lang bij mn Oom&Tante in Zuid Frankrijk gewerkt (camping/bar/restaurant).
Erg afwisselend en leuk werk.. (denk aan onderhoud zwembad, feesten voorbereiden + zelf draaien daar.. maar ook schoonmaken en bier drinken.. happy :))
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
PietjeStandaard Lid
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
2-8-2009 20:42

Hugoov schreef:

bier drinken.. happy :))
Iets zeg me toch dat dat de meest aangename werkzaamheden zijn geweest...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)