Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 14 van 46)
Moderator(s): Dré
FredericbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2008
Laatste: 7-10-2010
Berichten: 12
9-10-2008 15:30
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 9-10-2008 20:01
Dit zit er zeker in:
klik
Edit Mod: Sylvia: link gemaakt. Zie Forum Help.
VerheyenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-5-2008
Laatste: 18-2-2014
Berichten: 35
9-10-2008 15:56
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 9-10-2008 20:01
Dit zal er zeker in zitten maar beveiligt tegen over-en onderspanning.
Leg jij even uit waar het stukje stabilisatie zit?

greezt

Bert
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
9-10-2008 15:57

fredericb schreef:

Bij digitale aparatuur, moet je altijd zorgen voor een stabiele nettoevoer. Dus zeker nooit digitale versterkers, mengtafels enz rechtstreeks op een aggregaat aansluiten. Ook niet op de zelfde kring waar theaterspots aangesloten zijn.
Nou... Lab.Gruppen gebruikt bijvoorbeeld ook schakelvoedingen in hun eindtrappen. En die zijn zeker NIET gevoelig voor dingen zoals frequentieschommelingen en spanningsschommelingen (sterker nog, tot ca. 190V blijven ze hun maximale output geven).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
All-roundsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2006
Laatste: 11-8-2009
Berichten: 19
9-10-2008 21:50
als ik deze type er in aan zou treffen zou ik geneens de app. aansluiten
schakeld zelf weer in lekker handig
leuk als je alles actief gefilterd hebt
heb je de spanning terug heb je geen mid en hoog CD's meer met de inschakel puls

p.s.
we dwalen aardig af van het onderwerp SynQ 3K6

fredericb schreef:

Dit zit er zeker in:
klik
Edit Mod: Sylvia: link gemaakt. Zie Forum Help.
All-roundsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2006
Laatste: 11-8-2009
Berichten: 19
9-10-2008 22:06
onderwerp
de Synq 2K2 en 3K6

ik heb ook een aantal andere fora gelezen
en daar komen ze toch niet zo heel positief uit de bus

er schort nog al wat aan de beveiligingen naar het schijnd
vermogen : max 2 sec. full-power
limmiter -
X-talk / overspraak a en b kanaal ruim aanwezig -
zekering die er veelvuldig uitvliegt -
etc. etc.

voorlopig jammer
ik had er al plannen voor
bron o.a . J&H forum PA

m.v.g.
Luke
================
nog steeds heel blij met mijn labjes , PV's en mijn 3/4 ton aan ad's
maar ja het gewicht he
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
9-10-2008 22:49
Aantal dingen daar ook gelezen. Toch zijn er ook een aantal punten waarbij nader onderzoek wel eens interessant zou (kunnen) zijn en wellicht een ander beeld op de zaak werpen. Ook ben ik benieuwd in hoeverre sommige tekortkomingen structureel zijn danwel specifiek voor dat (in dat geval dus niet goed functionerende) exemplaar. Maar die conclusie hebben ze daar volgens mij ook getrokken.

Zekering die eerder ploft dan currentlimiter:
- Wellicht jammer dat de boel niet compleet foolproof is. Aan de andere kant, _wellicht_ heeft de aard van het signaal nogal invloed. Een continue sinus is niet bepaald realistisch. En een zekering kiezen zal voor de ontwerper ook een afweging geweest zijn. Voor het opgegeven vermogen geldt de kanttekening over het ingangssignaal ook.

Filterverschijnselen op uitgang:
- Wat doen ze bij verschillende belastingen? (8 Ohm, 4 Ohm, 2 Ohm) Ik zie mensen niet snel voor me dat mensen zo'n versterker aan 2 Ohm op hoogdrivers zetten, boeit het dan dat hij in dat frequentiegebied bij die impedantie lichtelijk afvalt? Zie ook het in het topic genoemde pdfje met de vergelijking van 3 andere amps.

Bovenstaande is niet om de test af te kraken en te twijfelen aan het nut van de resultaten. Maar kritisch zijn op wat resultaten precies betekenen en wat eventuele kanttekeningen zijn lijkt mij ook een onderdeel van de test. (of dat nou voorgaande aan de meting is of erna)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
10-10-2008 09:19
Heren, houden we ook even in de gaten wat deze kastjes kosten? Ik heb het idee dat er hier iets teveel wordt verwacht van een versterkertje van een paar honderd euro.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
10-10-2008 10:10

René Eppink schreef:

Zekering die eerder ploft dan currentlimiter:
- Wellicht jammer dat de boel niet compleet foolproof is. Aan de andere kant, _wellicht_ heeft de aard van het signaal nogal invloed. Een continue sinus is niet bepaald realistisch. En een zekering kiezen zal voor de ontwerper ook een afweging geweest zijn. Voor het opgegeven vermogen geldt de kanttekening over het ingangssignaal ook.
Je kunt met zo'n testsignaal inderdaad weinig zeggen over z'n output bij muzieksignalen (zelfs zwaar gefilterde sub signalen hebben minimaal een ca. 3dB hogere crest factor dan een continue sinus). MAAR... De versterker moet natuurlijk wel zo opgezet EN beveiligd zijn dat hij niet stuk gaat bij dit soort stimuli. Hij mag van mij prima in de protect springen bij zo'n signaal MAAR bij het wegnemen van dit stoute signaal (wellicht zelfs na reset door uit en weer aanzetten) moet hij weer vrolijk verder spelen (en niet overleden zijn).
Filterverschijnselen op uitgang:
- Wat doen ze bij verschillende belastingen? (8 Ohm, 4 Ohm, 2 Ohm) Ik zie mensen niet snel voor me dat mensen zo'n versterker aan 2 Ohm op hoogdrivers zetten, boeit het dan dat hij in dat frequentiegebied bij die impedantie lichtelijk afvalt?
f3 punt moet toch wel, bij elke last die overeenkomt met wat de fabrikant aangeeft als werkgebied, ver buiten het hoorbare gebied liggen. Immers zelfs bij een f3 op 40kHz is het effect (met name qua fase) in het hoorbare gebied reeds meetbaar (en mogelijk ook waarneembaar). Waar ligt het f3 punt bij 4 Ohm last?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
11-10-2008 16:12

Dré schreef:

René Eppink schreef:

Zekering die eerder ploft dan currentlimiter:
- Wellicht jammer dat de boel niet compleet foolproof is. Aan de andere kant, _wellicht_ heeft de aard van het signaal nogal invloed. Een continue sinus is niet bepaald realistisch. En een zekering kiezen zal voor de ontwerper ook een afweging geweest zijn. Voor het opgegeven vermogen geldt de kanttekening over het ingangssignaal ook.
Je kunt met zo'n testsignaal inderdaad weinig zeggen over z'n output bij muzieksignalen (zelfs zwaar gefilterde sub signalen hebben minimaal een ca. 3dB hogere crest factor dan een continue sinus). MAAR... De versterker moet natuurlijk wel zo opgezet EN beveiligd zijn dat hij niet stuk gaat bij dit soort stimuli. Hij mag van mij prima in de protect springen bij zo'n signaal MAAR bij het wegnemen van dit stoute signaal (wellicht zelfs na reset door uit en weer aanzetten) moet hij weer vrolijk verder spelen (en niet overleden zijn).
Heb je natuurlijk gelijk in. Nu ik het terug lees vind ik het zelf ook een beetje crappy beweringen shut up :X. Wat ik erbij in mijn achterhoofd had is omwille van mensen die dit wellicht niet direct uit de resultaten pikken te willen stellen dat dit gebrek bij normaal gebruik niet naar voren komt (doet niks af aan het feit dat het een gebrek is). Dat kan bij mensen tot een andere conclusie leiden. Uiteindelijk is de sinusvollastmeting dus ook wel een waardevolle meting gebleken, itt. wat ik eerder misschien ongewild insinueerde.

Dré schreef:

Filterverschijnselen op uitgang:
- Wat doen ze bij verschillende belastingen? (8 Ohm, 4 Ohm, 2 Ohm) Ik zie mensen niet snel voor me dat mensen zo'n versterker aan 2 Ohm op hoogdrivers zetten, boeit het dan dat hij in dat frequentiegebied bij die impedantie lichtelijk afvalt?
f3 punt moet toch wel, bij elke last die overeenkomt met wat de fabrikant aangeeft als werkgebied, ver buiten het hoorbare gebied liggen. Immers zelfs bij een f3 op 40kHz is het effect (met name qua fase) in het hoorbare gebied reeds meetbaar (en mogelijk ook waarneembaar). Waar ligt het f3 punt bij 4 Ohm last?
Ik heb een testrapportje opgevraagd. Transfermeting is uitgevoerd bij 3,5 Ohm (Ohmse belasting). f3 punt valt niet binnen de meetbereik, maar als ik de grafiek zo op het oog doortrek schat ik iets boven de 30KHz.
All-roundsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2006
Laatste: 11-8-2009
Berichten: 19
16-10-2008 20:30
en hoe zou je dan de signalen van een synt*@@esy^@#ser willen omschrijven
geen continu signaal ??
zo'n lekkere grond toon tussen de 35 & 50 Hz die het hele nr aanhoud

en dan de pieken van de basgit . en de base drum er overheen
denk dat het ampje zo'n test dan ook niet overleeft
mits je het genoeg headroom kan geven

maar iedereen weet dat je voor 99% v/d gevallen als eerste in het laag tekort heb

voor een disco show etc. zal je hem denk niet gauw uitroken dit is meest al redelijk vlak getrokken
maar Live ????

en zoals eerder geschreven
wat kan je verwachten van een amp van +- € 600,-
ok
het moet uiteraard wel heel blijven
ik denk dat dat toch in het ontwerp v/d beveiliging zit , en niet aan de amp zelf ligt

we zagen ze al helemaal zitten voor de monitor groepen ook voor de synt*@@esy^@#ser
maar helaas toch nog maar even met de zware [las]bakken verder

wij wachten het nog even af hoe ze zich verder houden op de markt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)