Forum > Licht

Welke DMX sturing?

(231 reacties. Pagina 14 van 24)
Moderator(s): Dré
MasterblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2005
Laatste: 8-2-2006
Berichten: 2
5-12-2005 20:33
Nou als meneer martin niet meer wil dat we zijn programma gebruiken voor leuk thuisgebruik zodat we later misschien wel hele goede LJ's worden met zijn programma's dan stoppen we daar toch mee?

Iemand anders nog leuke ideen van goed werkende dmx programma's die zonder al te veel moeite ook nog eens goed werkt met veel goedkope interfaces zoals die van enttec of dmx4all?
is het zo gek als jeje huisverlichting op dmx hebt?
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
5-12-2005 20:36
Dus een programma waar ontzettend veel tijd en geld in gestoken door Martin moet maar gratis voor iedereen verkrijgbaar zijn? Logische gedachtengang, sorry...
MasterblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2005
Laatste: 8-2-2006
Berichten: 2
6-12-2005 00:14
nee maar de meeste mensen die het op deze manier gebruiken hebben er meestal het geld er niet voor (zoals ik) en zouden het ook nooit kopen maar daarentegen als ik later voor iemand anders werk en ik kan al met een soortgelijk programma overweg dan is dat wel een reden dat ik mijn werkgever adviseer om zo'n programma aan te schaffen.
Ongetwijfeld zijn er mensen die het voor hun drive-inn show gebruiken maar die zouden eerder een martin freaky kopen als light jockey en als deze man groot zou worden met dit programma dan zou deze man dit programma ook kopen om irritaties zoals die steeds terrug komende foutmelden kwijt te zijn.
Maar goed dit word een oneindige discussie aangezien hier twee duidelijke statements zijn waar iedereen zijn eigen gelijk in heeft zitten
is het zo gek als jeje huisverlichting op dmx hebt?
Peter VanhoveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 12-4-2022
Berichten: 24
6-12-2005 10:07

masterblaster schreef:

Iemand anders nog leuke ideen van goed werkende dmx programma's die zonder al te veel moeite ook nog eens goed werkt met veel goedkope interfaces zoals die van enttec of dmx4all?
Al wel duizend keer vermeld, Chamsys MagicqPC werkt met Enttec open USB dongles, maar niet met dmx4all. In de nieuwe versie zal het ook met de USB PRO dongle werken (beta 1.2.4.10 werkt nu al perfect).

Het programma is volledig gratis, geen geklooi met dll's, kan veel meer dan LJ, maar is iets moeilijker aan te leren en heeft geen visualisatie. Zo moeilijk is het nu ook weer niet, mijn 10 jarige dochter kon op 5 minuten tijd al programma's intikken op de echte tafel.

De PC software werkt identiek aan de tafels dus zijn alle programma's volledig uitwisselbaar tussen beide.

Voor ik het vergeet, de laatste versie 1.2.4.7 heeft een probleempje met het aansturen van de enttec dongle, dit is reeds opgelost in de nieuwe betaversie 1.2.4.10 die momenteel getest word. Voorlopig dus de voorgaande versie 1.2.3.0 downloaden of even geduld hebben tot de nieuwe versie er (binnenkort) aankomt.
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
6-12-2005 23:46

jerre2 schreef:

Wat ik wel weet is dat ik 9 kansen van de 10, als de nieuwe stabiele versie van de 3 uit is, deze wel officieel zal aanschaffen. Maar wat ik nog altijd niet begrijp is dat de makers van lj het ontwikkelen van lj faders wel aanmoedigd terwijl dat dit toch ook tegen hun eigen winkel is (zie lf fingers)?!? Dus dit laat me zo'n beetje twijfelen over waar ze hun lijn gelegd hebben over wat wel kan en niet.
De sourcecode (via windows messages)om DMX-waarden aan LJ door te geven is vrijgegeven. Een ieder mag dus een applicatie schrijven die DMX waardes doorgeeft aan LJ. Dat Marcus aan zijn software nu een stuk hardware knoopt (die Behringerbak) doet in principe niets ter zake, dat mag gewoon. Ook het koppelen van LJ aan seriele- en midi-apparatuur is toegestaan, de mogelijkheden hiervoor zijn verwerkt in het programma, of de code om dit te doen is vrijgegeven.

Nb: Die fingers is veels te duur, ik hoop dat men daar bij Martin nu ook over uit is. Ik zelf zou nooit 1200 euro uitgeven voor 12 faders, 20 drukknoppen en een serieel poortje, terwijl je hetzelfde kunt bereiken met een kleine DMX-tafel.
LJ zelf vind ik dat geld wel waard, maar voor een uitbreiding is het wat te gortig.
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 184
7-12-2005 19:35
heeft iemand de DMX4all dongle geprobeerd met DasLight?
Lampie erbij??
Peter VanhoveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 12-4-2022
Berichten: 24
7-12-2005 20:22

DJ/LJ Savidge schreef:

heeft iemand de DMX4all dongle geprobeerd met DasLight?
Daar gaan we dus weer sad :(
GschottertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-12-2005
Laatste: 22-8-2006
Berichten: 2
7-12-2005 23:08

Green Magic schreef:

Nb: Die fingers is veels te duur, ik hoop dat men daar bij Martin nu ook over uit is. Ik zelf zou nooit 1200 euro uitgeven voor 12 faders, 20 drukknoppen en een serieel poortje, terwijl je hetzelfde kunt bereiken met een kleine DMX-tafel.
LJ zelf vind ik dat geld wel waard, maar voor een uitbreiding is het wat te gortig.
Beste Green Magic,

Ooit wel eens gewerkt met "Fingers"?
Kijk eens met LJ wat je allemaal kan toewijzen aan de "Fingers"
Ik heb meerdere shows gedaan met LJ i.c.m. Fingers en ben zeer tevreden.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-12-2005 23:49

gschottert schreef:

Ooit wel eens gewerkt met "Fingers"?
Kijk eens met LJ wat je allemaal kan toewijzen aan de "Fingers"
Dat is goed mogelijk, maar Martin zelf wijst natuurlijk niet voor niets naar een goedkopere oplossing. (deels maakt ook dat de software populair)
Uiteraard voor zolang de software het nog ondersteund.

De vraag is natuurlijk wel of dat in de toekomst ook nog kan, misschien is dat met de nieuwste software en hardware ook afgelopen.

Waarom men andere units gebruikt i.p.v. de fingers lijkt mij duidelijk. Behalve dat er "pro" users zijn bestaan er ook nog "hobby" klanten.

Martin.
kvm entertainment
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
8-12-2005 00:14

gschottert schreef:

Green Magic schreef:

Nb: Die fingers is veels te duur, ik hoop dat men daar bij Martin nu ook over uit is. Ik zelf zou nooit 1200 euro uitgeven voor 12 faders, 20 drukknoppen en een serieel poortje, terwijl je hetzelfde kunt bereiken met een kleine DMX-tafel.
LJ zelf vind ik dat geld wel waard, maar voor een uitbreiding is het wat te gortig.
Beste Green Magic,

Ooit wel eens gewerkt met "Fingers"?
Kijk eens met LJ wat je allemaal kan toewijzen aan de "Fingers"
Ik heb meerdere shows gedaan met LJ i.c.m. Fingers en ben zeer tevreden.
Heb je er er ook wel eens een gewone DMX-tafel van 200 euro op aangesloten? Ik wel, en daar kan ik bijna hetzelfde mee als met fingers. Verder een touchscreen (zeg 300-400 euro) met LJ-manager voor de knopjes. Ben ik voor minder dan de helft klaar, en kan het in principe meer. Want met een DMX-tafel kan ik kleine shows draaien, en met een touchscreen kan ik nagenoeg alle software bedienen.
(neemt niet weg dat Fingers een nuttige uitbreiding kan zijn, maar voor mij telt het kostenplaatje ook mee, dan maar geen martin logo op m'n schuivenbak)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)