Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 136 van 219)Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 17-12-2009 12:44 |
YourLiVe schreef: Tja, het is altijd geluk hebben natuurlijk... Over Vivaro's lees ik regelmatig dat de koppeling bij 100.000 km kapot gaat, maar ik heb er inmiddels al zo'n 135.000 km op staan zonder enig probleem... | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
DjpStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-7-2004 Laatste: 31-8-2016 Berichten: 382 | 17-12-2009 16:55 |
big bang schreef: YourLiVe schreef: Tja, het is altijd geluk hebben natuurlijk... Over Vivaro's lees ik regelmatig dat de koppeling bij 100.000 km kapot gaat, maar ik heb er inmiddels al zo'n 135.000 km op staan zonder enig probleem... | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 28-3-2010 17:56 |
Even een kickje... Heb gisteren net mijn oude aanhanger verkocht; vond de afmetingen niet bijster briljant, dus er komt een nieuwe. De oude was een wat oudere equipe fabrieksaanhanger, geremde tandemasser, 250x130x140, moest hevig gebruik maken van de trekkende auto om alles te vervoeren. Als je zelf 2 meter lang bent loop je 's nachts nog wel wat te vloeken om alles er weer in te krijgen zonder je eigen hoofd 10x te stoten. Er komt dus een nieuwe. Als het even kan een 180cm hoog model, maar ik ben bang, dat ik die niet de opslag in krijg, omdat de deur niet hoog genoeg is. De trekkende auto is in dit geval een VW Caddy TDI (nieuw model). Nu ik toch op zoek ga naar een nieuwe, kan ik ook direct kiezen voor een klep ipv deuren! Alleen zit ik zelf nog wel eens te dubben over het formaat. Nu gebied de eerlijkheid te zeggen, dat de grotere show veel minder vaak op stap gaat dan de kleinere, dus ik kom voor 75% van de gevallen wel met 7m3 toe. Moet er meer mee, dan staat er bij het bedrijf naast ons een Renault Master L3H2 zonder reclame klaar, die we tegen uiterst geringe kosten kunnen 'lenen'. Daar ga je geen eigen bus voor kopen. Moet hem voor gebruik wel vaak even uitmesten, maar dat deert niet. Ideaal, want daar kan ik namelijk rechtop instaan! Het enige voordeel dat ik haal uit mijn lengte is bij het opbouwen van de lichtshow. Ik kan overal mooi bij, terwijl mijn collega altijd overal op een trapje moet staan, wegens zijn 1 meter 75...hahaha | |
I am a TimeDriver! | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 28-3-2010 21:57 |
Aan welke verder maten zit je nog te denken als je aan 180 hoog denkt? Heb er zelf hier een staan van LxBxH 300x150x180. geremd totaal 2000kg. en heb daar laatst een traffic voor gekocht als trekkend voertuig. Deze mag dan ook de 2000kg geremd trekken. iets wat ik me toch wel afvraag voor een caddy. Waar je ook wel rekening mee moet houden (als je wat verder weg gaat) is de hoogte van de aanhanger, met een binnemaat van 180 hoog kom je totaal rond de 230 uit. een heel stuk hoger dan de gemiddelde auto(caddy) hierdoor heb je een behoorlijk groot plat windvangend vlak. voorheen stond er bij mij een volvo V40 1,9 turbo diesel voor, maar 90 km/h vond hij toch echt al niet leuk. Even een tip om over na te denken. Maar waarom niet een kleinere maat aanhanger waar 75% van de tijd alles in kan. En als je meer mee moet nemen die bus die je kan lenen/huren? Lijkt mij de meest gemakkelijke/veilige manier van vervoeren. | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 29-3-2010 08:22 |
Eigenlijk heb je precies mijn gedachten verwoord... De Caddy mag 1500kg geremd trekken. Dat betekent, dat ik een 2000kg aanhanger moet laten terugkeuren naar 1500kg, wat op zich niet zo'n probleem is. Bij een eigen gewicht van 600kg houd je dan nog 900kg gewicht over. Dat moet toch wel genoeg zijn. Eventueel kan het ook een enkelasser zijn, mits hij een beetje formaat heeft en natuurlijk nog wat laadvermogen ter beschikking heeft (voldoende aslast). Het model van 1.80m gaat er niet komen, omdat ik die de opslag niet in krijg. Daar zit namelijk een standaard garagedeur in met een hoogte van 2.10m. Ik ga dus uitkijken naar een model van 3.00 bij 1.50 bij 1.50., met een maximaal beladen gewicht van ongeveer een 1500kg. Voor het zware werk gaat idd de Master op pad. | |
I am a TimeDriver! | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 29-3-2010 08:34 |
de deur is 2.10, de aanhanger 1.80 waarom gaat dat precies niet passen? | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
RoderickStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2005 Laatste: 29-9-2014 Berichten: 164 | 29-3-2010 09:13 |
Als je bak 1.80 is komt daar nog een wielhoogte bij van ongeveer 40cm. | |
Robustsound | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 29-3-2010 09:20 |
ah ok, ik dacht including. sorry | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 29-3-2010 11:55 |
Ik heb nu sinds een week eindelijk een eigen aanhanger! Hetzelfde type zoals hierboven al een keer genoemd: - maten: 300 x 150 x 180 (l x b x h) - Oprijklep (ik kan nu al niet meer zonder ) - extra toplichtjes, binnenverlichting, achteruitrijlicht enz. - bindsysteem met 4 stuks verstelbare tussenstangen. In combinatie met het bindsysteem is de aanhanger echt ideaal te laden! Voor het idee zoals het gebruikt gaat worden: kistjes gaan mooi gelijkvloers erin (desnoods 2 hoog indien nodig), trussen op de tussenstangen van het bindsysteem en par balken (en andere lampen) aan de tussenstangen. Ik ben blij.. Groeten, Thomas | |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... | |
Dj krissieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2006 Laatste: 11-11-2024 Berichten: 387 | 29-3-2010 11:59 |
Mercedes Bakwagen met laadklep. Verdomd handig zo'n laadklep, vaak is de auto alleen een beetje leeg geladen omdat de ruimte groot is, in tegen stelling tot een vol getrapte personen auto. | |