Ergenissen on stage/ tijdens het draaien
(2492 reacties. Pagina 134 van 250)Moderator(s): Dré
DjspikyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2006 Laatste: 28-10-2024 Berichten: 413 | 24-11-2008 19:34 |
Decibel Drive-in schreef: Die twee het lekker laten uitvechten met de opdrachtgever. Want nu kun jij wel steeds je volume aanpassen, maar dat gaat ook als hinderlijk worden ervaren. Beiden doorsturen naar de opdrachtgever en die dan laten beslissen wat er moet gebeuren.Edit: het idee van Malle Pietje vind ik dan wel weer een mooi idee. Ik bedacht me achteraf dat ik dat ook beter had kunnen doen. Maar ik wil toch van de wat meer ervaren mensen horen wat zij hadden gedaan. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 9491 | 24-11-2008 19:49 |
dit is nu precies wat het hele vak van DJ maakt: aanvoelen van de sfeer, en timen van de muziek en het volume. Highway to hell is nu niet bepaald een nummer wat iedereen kan waarderen, en als je het dan ook nog kanlhard out of the blue gaat opzetten, tja dan kan je reakties verwachten. Kijk, als je nu op een motorclub draait, is zo'n nummer prima, maar op een receptie,.....zal je toch echt wat voorzichtiger moeten zijn. En dan moet je ook niet vergeten dat jij in een redelijk Katholiek gebied werkt | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 24-11-2008 19:51 |
Dan ga ik niet door m'n mic schreeuwen dat ze naar de opdrachtgever moeten gaan. Nee, dat ik ook maar niet doen, staat zeer dom, en heel onprofiffesion ...onprof ...onprefesi, uuuh amateuristisch | |
Alles komt goed.... | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 24-11-2008 20:19 |
Tom schreef: En dan moet je ook niet vergeten dat jij in een redelijk Katholiek gebied werkt | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
DjspikyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2006 Laatste: 28-10-2024 Berichten: 413 | 24-11-2008 20:24 |
Malle Pietje schreef: Nee, dat ik ook maar niet doen, staat zeer dom, en heel onprofiffesion ...onprof ...onprefesi, uuuh amateuristischTom schreef: dit is nu precies wat het hele vak van DJ maakt:aanvoelen van de sfeer, en timen van de muziek en het volume. Maar eigenlijk ging het me meer om hoe jullie het "volumeprobleem" opgelost zouden hebben. Dus wie jullie zijn zin zouden geven zeg maar, omdat het allebei geen opdrachtgevers zijn. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 24-11-2008 21:42 |
Ik deed altijd precies wat Malle Pietje voorstelde. Als de sfeer er niet naar is om urenlang te beuken (en de muziek bovendien pislelijk is zoals ACDC), dan even één liedje knallen om de mensen die er de ganse avond al om zeuren tevreden te stellen en daarna weer terug richting normaal volume. Oh, en de opdrachtegever heeft altijd gelijk, evenals de uitbater zodra zijn vergunning in gevaar komt. | |
VieroStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-11-2004 Laatste: 12-10-2024 Berichten: 431 | 24-11-2008 21:47 |
Sylvia schreef: Ik deed altijd precies wat Malle Pietje voorstelde.Als de sfeer er niet naar is om urenlang te beuken (en de muziek bovendien pislelijk is zoals ACDC), dan even één liedje knallen om de mensen die er de ganse avond al om zeuren tevreden te stellen en daarna weer terug richting normaal volume. Oh, en de opdrachtegever heeft altijd gelijk, evenals de uitbater zodra zijn vergunning in gevaar komt. pislelijk is subjectief ;) | |
Fun is serious business! | |
DjspikyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2006 Laatste: 28-10-2024 Berichten: 413 | 24-11-2008 22:13 |
Sylvia schreef: Ik deed altijd precies wat Malle Pietje voorstelde.Als de sfeer er niet naar is om urenlang te beuken (en de muziek bovendien pislelijk is zoals ACDC), dan even één liedje knallen om de mensen die er de ganse avond al om zeuren tevreden te stellen en daarna weer terug richting normaal volume. Oh, en de opdrachtegever heeft altijd gelijk, evenals de uitbater zodra zijn vergunning in gevaar komt. Uiteraard. Ik zal ook altijd de aanwijzigingen van de opdrachtgever opvolgen. Maar om de opdrachtgever continu lastig te vallen met dit soort kleine dingen zie ik ook niet echt zitten. Bij grotere problemen o.i.d. zal ik altijd de opdrachtgever erbij halen. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 24-11-2008 22:48 |
Muziekvolume is geen klein ding. Bepaalde opdrachtgevers hebben een érg strak beeld van wanneer er hoe hard gedraaid mag worden (soms zelfs zo erg dat ik daar vriendelijk wat flexibiliteit in kletste, omdat het anders geen doen was als dj). Anderen laten je maar waaien en dan handel je gewoon naar eigen goeddunken. Waarbij ik ook mensen die "iets anders" willen dan het gros best even tevreden wil stellen, maar net zo goed een "neen" verkoop als ik het echt niet vind kunnen. Meteen duidelijk zijn in wat je wel en wat je niet voor mensen gaat doen voorkomt een hoop boomerang-zeurkousen. Doe je als dj wazig om iets wat je eigenlijk niet wilt, dan blijven ze komen. | |
DjspikyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2006 Laatste: 28-10-2024 Berichten: 413 | 24-11-2008 22:59 |
Sylvia schreef: Muziekvolume is geen klein ding.Bepaalde opdrachtgevers hebben een érg strak beeld van wanneer er hoe hard gedraaid mag worden (soms zelfs zo erg dat ik daar vriendelijk wat flexibiliteit in kletste, omdat het anders geen doen was als dj). Anderen laten je maar waaien en dan handel je gewoon naar eigen goeddunken. Waarbij ik ook mensen die "iets anders" willen dan het gros best even tevreden wil stellen, maar net zo goed een "neen" verkoop als ik het echt niet vind kunnen. Meteen duidelijk zijn in wat je wel en wat je niet voor ze gaat doen, voorkomt een hoop boomerang-zeurkousen. | |