Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 133 van 345)
Moderator(s): Dré
DJFretAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2005
Laatste: 18-1-2006
Berichten: 30
28-12-2005 19:33
ja maar ik heb er al een stel gekocht en wil dus graag weten of het met 1 kan want anders moet de de gaten anders zagen en er een paar bijhalen. Proberen is zo lastig, dan hou je anders een lelijk gat over.
heb nog nix
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
28-12-2005 22:16
Stopscharnier is minder stevig, beetje formaat deksel, beetje doordrukken, en je scharnier ligt van je kist sneaky :V shut up :X
Of 1 stopschotel volstaat is afhankelijk van formaat/breedte van je deksel.
Kistjes vanaf een centimeter of 60 breed krijgen bij mij 2 stopschotels.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
12-1-2006 13:38
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 12-1-2006 15:12
Beste mensen,
Wie kan mij wat meer vertellen over het bouwen van een binnencase?
Ik heb namelijk een dubbele CD-speler (Dap 900D) een een ecler MAC70V welke samen in een slantcase achtig geval moeten komen. Nu vind ik persoonlijk de slantcases lelijk (open achterkant), en om bepaalde andere redenen niet helemaal geschikt voor mijn toepassingen. (Waaronder een toekomstig meubel-achtig iets). Vandaar dat ik heb besloten met een binnen/buiten case systeem te gaan werken. Gewoon een zwarte binnencase zonder deksel en dat soort ongein, wel twee zwarte inbouw handvaten om hem ook zonder deksel fatsoenlijk te kunnen tillen, en een connector paneel aan de achterkant (onderaan). De buiten case is dan het probleem niet. Stolpcasje bouwen met aan de binnenkant van de stolp 2 latjes met schuim om de binnencase 100% zeker op zijn plaas te houden.
Ook het bouwen van de binnen case an sich is geen probleem. Gewoon netjes tekenen en presies zagen. Waar het mij om gaat is vooral de afwerking van de binnencase. Als voorbeeldje van het systeem heb ik het DJ stolpje van Cyberdance genomen:
[img]https://img295.imageshack.us/img295/9086/stolpjecyberdjset2aw.th.jpg[img]
- Hoe zorg ik dat de case één mooi zwart geheel wordt? Dus dat er op de houtranden niet de laagjes van de multiplex lelijk doorsteken etc. (Ik denk dat ik de randen af moet werken met een kanten frees. Wel eens met zo'n ding gewerkt, maar moet eens kijken waar ik m vandaan tover)
- Welke verf kan ik het beste gebruiken en welke houtsoort? (Geen MDF, DJ Set is het hart van je drive in / evenement/feest, en moet dus goed beschermd worden.)
- Een andere optie is stofferen. Hier heb ik echter 0, niks geen ervaringen mee. Iemand anders wel?
- Nog wat dingen die ik nu vergeten ben... wink ;)

Stiekum hoop ik ook een beetje dat Cyberdance dit topic leest, aangezien hij meer ervaring heeft met het bouwen van binnencases en Ik zijn kistje enig sinds als voorbeeld heb gebruikt.

Edit: wat typfoutjes...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-1-2006 14:06
Een slant-case heeft geen open achterkant, maar een luikje en kan je dus keurig afwerken. Da's in ieder geval de snelste en goedkoopste oplossing.

Wat jij wil kan natuurlijk ook. De binnenkist kan je inderdaad netjes afwerken door de kanten met een frees te lijf te gaan. Speciaal voor dat soort klussen (en ook wielplaten etc.) heb ik vorig jaar een bovenfrees gekocht (een Bosch, maar er zijn ook goedkopere). Daarna met een rollertje zwarte verf (zijdeglans) aanbrengen en het ziet er super uit. De ideale houtsoort is wat mij betreft berken multiplex: sterk en licht.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
12-1-2006 14:46
Ik bedoel ook niet helemaal open, alleen het bovenste stukje wel, door het schuine boven gedeelte. zie ook deze foto. Dit zou eventueel nog wel op te lossen zijn met een plankje, maar er zijn meer redenen voor mij om niet voor en slantcase te gaan. Een andere reden is dat ik graag de CD-speler unit Achter de mixer heb, maar met de kleine hoek van de slantcase is er dan niets meer op het schermpje te lezen. Toch bedankt wink ;). Wat betreft het aanscaffen van een frees, dat gaat een beetje ver een mijn geval, maar die dingen zullen ook vast wel te huren zijn of met een beetje mazzel kan ik er zelfs ergens eentje lenen.

Verder vraag ik me af of verf stootvast genoeg zal zijn? goed, hij word dan wel in eencase vervoerd etc, maar ik heb geen zin na elke 5 klussen dat ding opnieuw te moeten schilderen ;). Het lijkt mij in ieder geval een stuk makkelijker dan stofferen.
(ow, en verven zal ik even mn pa lief voor moeten aankijken ofzo, aangezien ik NOGAL allergisch ben voor het conserveringsmiddel dat tegnwoorig en vrijwel elk verfblik wordt gebruikt :S )
It's time to play the music, It's time to light the lights..
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
12-1-2006 14:49
De kassamodellen van Cyber hebben ook een deurtje aan de achterzijde. Tom was druk vandaag geloof ik, dus dat is even wachten.

Ik heb wel ooit een ontwerp laten maken voor een kassamodel, waarin alles duidelijk beschreven stond.. Maar dat word zoeken.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
12-1-2006 14:52
Hinderd niet zo, heb geen haast met de kist, komende 2 weken eerst even tentamens en dan zien we wel weer wink ;). OW en als je die terug zou kunnen vinden zou dat super zijn! En wat betreft dat deurtje: Dan laat ik dat deurtje toch gewoon weg ? laugh :D (Heb liever een connector paneeltje)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
12-1-2006 17:17
ik heb zelf laatst ook een case gemaakt voor mijn cd-speler & mixer, maar ik heb juist wel met een deurtje gemaakt, waarom? ik bouw straks eerst de mixer en alles erin en daarna maak ik alle kabels e.d. vast en anders kan ik er niet meer bij en zo kan ik nog makkelijk in de kast komen. Stel dat bijvoorbeeld een stroom kabel door kanteling van een case (ik noem maar wat) de stroom kabel is losgeraakt (zal wel nooit gebeuren maar stel ;-), dan kun je in jouw geval er niet makkelijk bij, maar dit is natuurlijk ieder voor zich, wat men fijn vind wink ;)

ps, hier een foto van achter kant van case
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
12-1-2006 17:49
Ok, bedankt voor de foto. No offence, maar ik hoop die van mij toch iets beter af te werken. En wat betreft die losse kabel, dat is dan een kweste van 4 scroefjes losdraaien waar het mengpaneem mee vast zit. Een versterkerrack geen je toch ook geen luikje om diezelfde reden?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
12-1-2006 17:59
Had je niet beter ander hout kunnen gebruiken?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)