Forum > Newbie Forum

vervelend publiek?

(132 reacties. Pagina 13 van 14)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
22-12-2004 19:02
De top40 is (in mijn ogen) ook meer een top 40 met 'luister' muziek... muziek waar dus graag naar geluisterd word.
Ik vind het best lekker om naar wat slow RnB, rap, rock oid te luisteren... maar om dit op een feestje te draaien... sommige nummers zijn wel geschikt, sommige totaal niet! En dan heb je natuurlijk ook nog die overgehypte nummers zoals de tokkies en idols zut enzo... dat komt er bij mij helemaal niet in laugh :D
Music is what feelings sound like...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
22-12-2004 20:28
De top40 is tegenwoordig een afspiegeling van platen die veel geplugged worden, platen die gehyped worden, platen die veel airplay hebben (en recent zijn) en platen die gekocht worden door mensen zonder verstand van downloaden (want persoonlijk heb ik geen vriend of kennis meer die regelmatig een ceedeetje koopt).
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
22-12-2004 20:35

Reemski schreef:

Want persoonlijk heb ik geen vriend of kennis meer die regelmatig een ceedeetje koopt.
Dat valt in mijn omgeving nog mee, maar het gaat wel altijd om albums, geen singles.

Charts krijgen altijd nog wel mijn aandacht, maar dat is meer beroepsmatig dan interesse. Want tussen de goede/leuke nummers door erger ik me gewoon dood aan alle regelrechte TROEP dat er tussen zit.

Vooral de heren 'bekwame producers/juryleden' van programma's als Popstars & Idols weten tenenkrommende muziekproducties de wereld in te slingeren. Alleen al bij de gedachte aan de mismaakte zenuwachtige k*tbelletjes en andere geheel misplaatse geluiden die fluitsma & van tijn onder de singles van Boris hebben gestopt; AAAAH

(zo dát moest er hoognodig eens uit wink ;))

En dan zijn er nog van die dingen als De Tokkies. Ik heb het nummer nog niet gehoord, het programma nog nooit gezien, en ik poog dat zo te houden. Doe mij Ozzy Osbourne maar.
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
22-12-2004 20:54

massive schreef:

En dan zijn er nog van die dingen als De Tokkies. Ik heb het nummer nog niet gehoord, het programma nog nooit gezien, en ik poog dat zo te houden. Doe mij Ozzy Osbourne maar.
Nou, die plaat beukt anders wel zeker razz :p ! Bij ons in de kroeg wordt hij ook gedraaid en dan gaat iedereen uit zijn dak, maar dat zal meer met de alcohol te maken hebben wink ;) .
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
22-12-2004 21:57

john_voof schreef:

massive schreef:

En dan zijn er nog van die dingen als De Tokkies. Ik heb het nummer nog niet gehoord, het programma nog nooit gezien, en ik poog dat zo te houden. Doe mij Ozzy Osbourne maar.
Nou, die plaat beukt anders wel zeker razz :p ! Bij ons in de kroeg wordt hij ook gedraaid en dan gaat iedereen uit zijn dak, maar dat zal meer met de alcohol te maken hebben wink ;) .
Óf met het niveau van de bezoekers

Sorry, moest ff wink ;)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
22-12-2004 23:35

Dacide schreef:

Óf met het niveau van de bezoekers

Sorry, moest ff wink ;)
Maar dat klopt echt niet...
Heb van de week op drie feesten gedraaid,
Politie,
hoofdkantoor van grote scholengemeenschap (200 bollebozen),
en een beursgenoteerde multinational,
allemaal gingen ze op de Tokkies......
Ding is gewoon een verschijnsel, waait vanzelf over, maar je kan er niet omheen,
net zoals Frans Bouwer laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
23-12-2004 10:59

Reemski schreef:

De top40 is tegenwoordig een afspiegeling van platen die veel geplugged worden, platen die gehyped worden, platen die veel airplay hebben (en recent zijn) en platen die gekocht worden door mensen zonder verstand van downloaden (want persoonlijk heb ik geen vriend of kennis meer die regelmatig een ceedeetje koopt).
Het gaat nog VEEL erger. De lijsten houden rekening met pre-orders van platenwinkels. Die bestellingen worden gedaan en geteld (maar soms niet uitgeleverd) OF worden gedaan, geleverd en gaan via de achterdeur weer terug naar de platenmaatschappij. Ondertussen is de "sales volume" wel goed, dus plaat in de Top-40, terwijl geen hond het nummer thuis heeft liggen...

Met de sales volumes van CDS/CDM discjes hoef je tegenwoordig maar een paar duizend te verkopen om in de lijsten te komen (en da's een eitje voor een geslepen pre-order regelaar...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
23-12-2004 11:09
en dat klopt als een bus,
hoe verklaar je anders dat een nummer als "zij gelooft in mij"
in één week op nr. 1 komt, en nog niet eens te krijgen is.

Dit verschijnsel zien we toch wel minstens 1x per jaar.
De aller eerste keer dat de top 40 daarmee door de mand viel:
was bij het nummer "Barreta's theme" van SDJ

Nummer had veel airplay gehad, vraag ontstond, en plaat werd gedistribueerd op een zaterdag, (en das ook uniek). Stond dus al vanaf donderdag op nr. 1 in de top 40shocked 8O
Leuke annectdote:
Ik werkte toen bij een platenzaak en moest ze hoogstpersoonlijk van mijn baas op de brommer bij het distributieadres in Amsterdam ophalen.
300 singles. Boxje buiten de winkel in de van Wou straat gehangen met kontinue het nummer aan, en in twee uur alle 300 uitverkocht. Das nog eens een run laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
23-12-2004 14:41
Wat een nostalgie happy :)

Maar wat betekent airplay? Dat het op radio wordt gedraaid?
Thanx Dré !
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
23-12-2004 15:04
yup.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)