Forum > Algemeen Forum

Goede/slechte DJ's??

(134 reacties. Pagina 13 van 14)
Moderator(s): Dré
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
7-2-2004 16:42

sylvia schreef:

Ik heb ze wel eens geprobeerd in te werken, die ik-ben-een-hele-goeie-dj-en-ga-nu-het-publiek-opvoeden-want-die-hebben-geen-smaak-figuren. Hopeloos als het beginners zijn. Binnen 10 minuten meestal de vloer leeg, blijvend.
De booth is dan zeker ook na 10 iets minder vol ? happy :)
Mixtechniek is niet eens zo belangrijk. Je kan wel heel goed kunnen mixen , maar als je de verkeerde platen meeneemt wordt het niks. Zolang je maar een beetje fatsoenlijk kan mixen is er niks aan de hand.

sylvia schreef:

Nieuwe en/of onbekende platen pluggen is een kunst op zich, waarbij het neerkijken op de smaak van je eigen publiek wel de domste attitude is die je kunt aannemen sad :( .
Ik koop zelf altijd wat hitjes die in een set van mij passen.Daardoor dek jezelf in en kan je toch je eigen ding doen en het publiek vermaken. Zij hebben lol en ik heb lol happy :)
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
10-2-2004 04:14
Mixen is vooral leuk om te doen en heel leuk als je er het publiek mee kan pakken of teasen. Maar ik heb heel erg het gevoel dat beatmixen ooit ontstaan is omdat alleen plaatjes draaien wat saai is voor de DJ en niet voor het publiek.
Beste voorbeeld: sta op een jaren 80 avond en hem een paar prachtige unieke mixjes. Komt er iemand klagen dat ik de platen niet uitdraai. (haalde ze zo'n 40 seconden voor het eind weg).
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
10-2-2004 04:16
Denk zelfs dat dit ook voor club DJ's geldt. Hoe vaak hoor ik niet: wauw wat een goeie mix vanuit het publiek als er maar heel duidelijk 1 plaatje opligt. Het zal de meeste een rotzorg zijn, als ze maar lekker kunnen dansen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
10-2-2004 10:29

Elcee schreef:

. Komt er iemand klagen dat ik de platen niet uitdraai. (haalde ze zo'n 40 seconden voor het eind weg).
Ha ha, ik maak het nog veel bonter hoor.
Als ik tijdens zo'n back to the XX avond veel verzoekjes heb liggen,
ga ik ze verschrikkelijk inkorten, ze komen allemaal voorbij, maar soms alleen intro één coumplet, refrein, en hup in de mix met de volgende.

Het voordeel is dat zo'n avond lekker vaart krijgt, en niemand kan zeggen dat zijn plaat niet voorbij is ge komen, maar ook niemand zich lang hoeft te irriteren aan een verkeerd nummer.
Ander voordeel hiervan is dat je (als het dansbare nummers zijn) een dansvloer er lekker snel propvol mee kunt krijgen, want iedereen gaat op "zijn" nummer dansen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
13-2-2004 13:44
De expertise van mensen is ook heel erg van het feest zelf afhankelijk,
Als ik b.v. wel een op een techno feest draai, komen er voornamelijk grote techno fans die (meestal) wel redelijk verstand van de muziek hebben, vind ik altijd wel leuk
Maar er zijn ook zat mensen die de muziek geen bal interesseerd, laat staan het mixen.
Het grappigste vind ik nog dat de bekende dj's soms echt zwaar geboycot worden als ze een keer een foutje gemaakt hebben, de mensen die eigenlijk geen bal verstand van draaien hebben maken de dj woordelijk af. het blijft een leuk wereldje.. wink ;)
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
14-2-2004 10:55
Denk zelfs dat dit ook voor club DJ's geldt. Hoe vaak hoor ik niet: wauw wat een goeie mix vanuit het publiek als er maar heel duidelijk 1 plaatje opligt. Het zal de meeste een rotzorg zijn, als ze maar lekker kunnen dansen.
Andersom hoor je ook wel eens, dus dat mensen bijvoorbeeld niet horen dat er een 2e plaat wordt ingemixt.
JoepjebaarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2003
Laatste: 26-4-2004
Berichten: 13
16-2-2004 17:33
dat is toch juist goed lekkere soepele overgang
dj = persoon die bij de radio of disco plaatjes aankondigt
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
18-2-2004 08:55
Kent iemand Shooters in Boxmeer? Dat is een kroeg, elke vrijdag stamp en stamp vol, laatst helemaal verbouwd. Nieuwe lichtshow (alleen maar Mac's) eindelijk goed geluid. Alleen de Dj's zijn hetzelfde gebleven. En een paar van die gasten die zou ik als liefst eens een keer een schop onder hun hol willen geven. Dat ze daar durven te staan. Een van hun kan het dus gewoon echt niet, probeert hij te mixen maar het gaat iedere keer mis (zelfs bij de simpelste house deuntjes) Ik zou dan zeggen mix dan niet en misschien is het wel beter om gewoon te stoppen...
Erg frustrerend die gast!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-2-2004 09:11
Baggerdj's staan ergens omdat de eigenaar ze daar LAAT staan, dus die zou je er eigenlijk op aan moeten kijken.
DjBjornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
Berichten: 47
18-2-2004 17:34
Het blijft toch meestal een ons kent ons wereldje.. Bij mij in de stad is t iig wel zo, een vriendengroepje van ongeveer 8 personen is Dj of speelt met de lichten. Wil je daar tussenkomen moet je ze wel kennen. Je kan nog zo goed zijn, als je niet eens een keer mag proefdraaien wordt t wel erg lastig sad :(
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)