Forum > Geluid

Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,-

(262 reacties. Pagina 13 van 27)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
24-3-2009 21:54
Als je in een tent staat, de situatie die je zelf schetst,
Dan staan je toppen uit elkaar, een flink eind meestal, dan kun je ze nog wel naar binnen richten, maar daarmee pak je toch niet de hele tent, daarvoor heb je dan infills nodig,
Dat stuk dat je tussen je speakers voor het podium hebt, wat dan nog even "dood" is met je hoog...
If it ain't Dutch it ain't much...
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
24-3-2009 22:18
Oh zo.. Dan valt de variline ook al buiten budget ;) kan me die 3e en 4e top nog niet veroorloven.. sad :(
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
25-3-2009 00:08
Ideetje!

Iemand ervaring met de 61.18 Subwoofer van DB? Hier zit een B&C woofer in, 600w ClassH 130db Max. Wat als je deze 3 per kant wegzet (180cm hoog en 80cm breed) met 2x een DVX12 naast elkaar erboven op. Je kan het erg mooi stacken en topjes kan je nog eens laten vliegen! Dus totaal 6 bassen en 4 toppen, zit rond de €10.000,-

Maar kunnen die bassen de dvx12 wel bijbenen?
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
25-3-2009 00:16

remcopeters schreef:

Oh zo.. Dan valt de variline ook al buiten budget ;) kan me die 3e en 4e top nog niet veroorloven.. sad :(
Je zegt het zelf, NOG niet... En wat niet is kan nog komen denk ik dan ;) Het is trouwens echt wel mogelijk om een paar D-Lites als fill te gebruiken, mocht je die nodig hebben... Prima te doen!
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
25-3-2009 00:49
oké ;) Vond die variline toppen ook echt lekker klinken! Zo'n groot podium doe ik btw ook nog niet hoor wink ;) Tegen de tijd dat ik die heb..
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
25-3-2009 10:23

remcopeters schreef:

Zo'n groot podium doe ik btw ook nog niet hoor wink ;)
Ooh, dan is het nog helemaal niet ter sprake..
Dan kun je ook gewoon met de variline uit de voeten..

Je kunt.. wel een D-lite topje gebruiken als infill, maar ik heb tot nu toe wel de ervaring dat ik hoor dat er een verschil is als je van het gebied van je infill afloopt naar je FOH set..
Zou mooi zijn als je dat op deze manier wist te verhelpen..

Dan is de varilite een goede keus imo..
Dynacord staat ook voor bandjes hé.. ze hebben niet echt iets van DJachtig spul ofzo.
Je kunt het ervoor wel gebruiken, maar ze houden zich meer bezig met de PA achtige toestanden.. ( kun je ook duidelijk zien aan de mixers, ze hebben niet echt een DJ mixer behalve de MP7.. en dat vind ik persoonlijk een beetje een grensgeval laugh :D .)
If it ain't Dutch it ain't much...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-3-2009 11:30

Daniel-sound schreef:

oh, dan is het nog helemaal niet ter sprake..
Dan kun je ook gewoon met de variline uit de voeten..

Je kunt.. wel een D-lite topje gebruiken als infill, maar ik heb tot nu toe wel de ervaring dat ik hoor dat er een verschil is als je van het gebied van je infill afloopt naar je FOH set..
Zou mooi zijn als je dat op deze manier wist te verhelpen..

Dan is de varilite een goede keus imo..
Dynacord staat ook voor bandjes hé.. ze hebben niet echt iets van DJachtig spul ofzo.
Je kunt het ervoor wel gebruiken, maar ze houden zich meer bezig met de PA achtige toestanden..
Wat een L*L verhaal. Waarom zou een merk alleen voor een bepaalde klantengroep gaan? Een Pa moet net zo goed klinken met een cd als met een band. Dat er verschillen zit in weergave op bepaalde freq. gebieden, logisch... maar dat een merk voor een doelgroep staat... bullsh*t! Hetzelfde dat Funktion One zich alleen op dance zou richten!! ook onzin.

Hetzelfde geldt voor je infill verhaal! Die infill is er alleen om je dood-gebied op te vullen. Dat je verschil zult horen.... het is geen Front Pa op dat moment maar een opvulling om een egalere spreiding van je geluid te verkrijgen.
Hetzelfde doe je met een Delay setje. Dat er iets verschil zit in geluid, logisch.. dat je exact dezelfde speakers of speakerserie moet neerzetten, ONZIN.

TS: je budget gaat nu al met 50% omhoog?? immers je hebt het al over setjes van 10.000-12.000 euro
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
25-3-2009 13:14
Met Dynacord zou ik toch opletten .
Is in de eerste plaats zeer duur, speakerkasten zijn wel OK.
Een collega van mij heeft problemen met zijn mengtafel en zijn H-eindtrappen in combinatie met de variline .
Nou ehhh, gans dit P.A.tje kost heeeel veel centjes maar is echt fragile ( Frans voor breekbaar sneaky :V )
Ik vind dynacord waardevast ( 2 de hands ) maar daar houd het ook mee op .
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
25-3-2009 14:24

Daniel-sound schreef:

Dynacord staat ook voor bandjes hé.. ze hebben niet echt iets van DJachtig spul ofzo.
Je kunt het ervoor wel gebruiken, maar ze houden zich meer bezig met de PA achtige toestanden.. ( kun je ook duidelijk zien aan de mixers, ze hebben niet echt een DJ mixer behalve de MP7.. en dat vind ik persoonlijk een beetje een grensgeval laugh :D .)
Beetje onzin hé... De M1 vind ik persoonlijk een van de beste DJ mengtafels die er zijn. Ik heb er altijd veel geniet van gehad, en ook heel veel positieve ervaringen door anderen. Hier zie je ze niet zo vaak, en het is geen effectentafel, maar in Duitsland bijvoorbeeld kwam (en kom) je ze tegen in bijna iedere deftige grote discotheek. Qua luidsprekersystemen is er eigenlijk ook keuze genoeg voor de DJ-markt, zowel mobiel (D-Lite, XA2 enz.) als vaste setup (Alpha). Wat betreft CD-spelers en dergelijke geef ik je natuurlijk 100 procent gelijk.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
25-3-2009 14:47
1 x bewerkt. Laatst door Daniel-sound op 25-3-2009 14:56

Watt-Xtra schreef:

Wat een L*L verhaal. Waarom zou een merk alleen voor een bepaalde klantengroep gaan? Een Pa moet net zo goed klinken met een cd als met een band. Dat er verschillen zit in weergave op bepaalde freq. gebieden, logisch... maar dat een merk voor een doelgroep staat... bullsh*t! Hetzelfde dat Funktion One zich alleen op dance zou richten!! ook onzin.
Dus op een HK audio torentje doe jij net zo graag een bandje als op een EAW setje?
HK audio heeft zich meer gericht op de DJ's..
Hetzelfde geldt voor je infill verhaal! Die infill is er alleen om je dood-gebied op te vullen. Dat je verschil zult horen.... het is geen Front Pa op dat moment maar een opvulling om een egalere spreiding van je geluid te verkrijgen.
Hetzelfde doe je met een Delay setje. Dat er iets verschil zit in geluid, logisch.. dat je exact dezelfde speakers of speakerserie moet neerzetten, ONZIN.
Het moet niet, ik zou het zo doen.. het hoeft niet perse dezelfde serie te zijn, als de klank maar hetzelfde is..
hetzelfde als jij met je JBL toren een stel DAP mc's zou gebruiken als infills.. dat hoor je ook..
Misschien is het wat overdreven, maar zo denk ik er wel over..
Als je geluid daar dan namelijk niet hetzelfde is als in de rest van de zaal ( waar jij meestal toch staat te mixen )
heb je daar al helemaal geen garantie van geluid..
Je hebt daar zoieso al de geluiden van de band... en dan ook nog andere infills?

Akkoord, het is misschien wat overdreven, maar wel het makkelijkste wat je kunt doen..

Nog even een editje:
TS: je budget gaat nu al met 50% omhoog?? immers je hebt het al over setjes van 10.000-12.000 euro
Misschien is er dan nu ook de mogelijkheid naar andere setjes te kijken? Of blijft het budget 7 000?
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)