Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 13 van 289)
Moderator(s): Dré
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
5-8-2003 05:51
Ik draai niet als drive-in. Als freelance DJ vraag ik normaal € 30,00 per uur. Met eigen materiaal zoals cd spelers zit ik op € 50,00 per uur.
Onderhandelen kan men altijd proberen, maar lukt niet vaak.:)
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
5-8-2003 12:34
gupy, dus jij regelt alleen de muziek en niet de lichten?
das wel relaxed (vind ik wink ;))
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
ZzzzzzzzzzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2003
Laatste: 31-3-2011
Berichten: 45
5-8-2003 14:00
Nog een handige tip bij het "onderhandelen" over de prijs:

Stel jij zegt dat gaat je 200 euro kosten en de tegenpartij zegt "ow das goedkoop!"
dan kan je er altijd nog bij zeggen "ja daar komt nog wel btw bij"

en weer 19% winst ;)
blaat het niet dan schaapt het niet
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
5-8-2003 15:14
1 x bewerkt. Laatst door Gupy op 6-8-2003 10:28

GiJs schreef:

gupy, dus jij regelt alleen de muziek en niet de lichten?
das wel relaxed (vind ik wink ;))
Ja eigenlijk wel, komt ook wel eens voor dat er gast DJ's zijn, dan doe ik wel het licht, en hou ik de zaak een beetje in de gaten...uiteraard voor dezelfde prijs.

Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet zoveel vraag per uur, maar dit komt omdat ik als resident draai. Bij andere optredens gaat het vaak via boekingsburo's en die vragen wel meer.
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
5-8-2003 18:11

Gupy schreef:

Ja eigenlijk wel, komt ook wel eens voor dat er gast DJ's zijn, dan doe ik wel het ligt, en hou ik de zaak een beetje in de gaten...uiteraard voor dezelfde prijs.
maar je hebt dus wel verlichting, alleen die gebruik je maar soms?
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
5-8-2003 18:15

zzzzzzzzzzzz schreef:

Nog een handige tip bij het "onderhandelen" over de prijs:
wij onderhandelen nooit over de prijs, wij doen offerte, en prijs is prijs. Wil je goedkoper, dan word het ook minder.
We adviseren ook regelmatig aan klanten dat ze ergens anders maar moeten verder zoeken. We willen een bepaalde kwaliteit garanderen, en daar hangt een prijskaartje aan.
Stel jij zegt dat gaat je 200 euro kosten en de tegenpartij zegt "ow das goedkoop!"
dan kan je er altijd nog bij zeggen "ja daar komt nog wel btw bij"
Die je dan wel netjes aan de belastingen moet afdragen!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
5-8-2003 19:35
Dat is waar. Als ze bij ons komen voor een feest voor 100 man, dan betekend dat dus de grote show. Daar hangt dus ook een prijskaartje aan. Wij zullen dan ook NOOIT met de kleine show daar gaan staan voor die 100 man, want dan zet je gewoon jezelf voor lul. Je krijgt dan wel je geld, maar je reputatie (voor zover je die hebt) zinkt dieper en dieper...

Je moet het heel simpel zien: Zij willen kwaliteit en ze gaan er dus vanuit dat jullie dat kunnen. En kwaliteit kost geld. Kortom, zij betalen en jij zorgt voor de kwaliteit. En willen ze dat niet betalen, dan zullen ze opzoek moeten naar minder kwaliteit.
Volgende keer Peter!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
5-8-2003 22:25

Peter schreef:

Dat is waar. Als ze bij ons komen voor een feest voor 100 man, dan betekend dat dus de grote show. Daar hangt dus ook een prijskaartje aan. Wij zullen dan ook NOOIT met de kleine show daar gaan staan voor die 100 man, want dan zet je gewoon jezelf voor lul. Je krijgt dan wel je geld, maar je reputatie (voor zover je die hebt) zinkt dieper en dieper...

Je moet het heel simpel zien: Zij willen kwaliteit en ze gaan er dus vanuit dat jullie dat kunnen. En kwaliteit kost geld. Kortom, zij betalen en jij zorgt voor de kwaliteit. En willen ze dat niet betalen, dan zullen ze opzoek moeten naar minder kwaliteit.
Dat vind ik dus niet slim.

Indien een klant iets wil, kan ie het krijgen. Natuurlijk adviseren we over het inzetten van discoshows en de bijbehorende prijzen, maar eigenwijze klanten kunnen krijgen wat zij willen (ook al is het geen passende discoshow voor een dergelijk feest).

Zo hebben we weleens met meerdere scans, veel parren en 6 mtr. truss op een kleine 50e verjaardag gestaan, waarbij we bijna meer ruimte innamen dan de gasten en de bar bij elkaar laugh :D

Ook hebben we weleens een feestje meegemaakt voor 150 mensen waarbij de organisator onbetwist onze kleine show wilde; om dat hij geen grotere disco wilde. We hebben gesproken over het inzetten van een grotere geluidsinstallatie, maar nee...

Klanten tijdens het feest natuurlijk zeuren over het e.e.a., maar heb simpelweg uitgelegd dat DIT datgene was wat de organisator hebben wilde. Uiteindelijk wel complimenten gekregen over de muziek en disco; en de organisator waarschijnlijk klachten.

Uit ervaring kan ik dan ook zeggen dat je nooit de "beter wetende" jongen uit moet gaan hangen. Tot op een bepaalde hoogte adviseren hoort erbij, boven deze drempel is alles op eigen risico.
ZzzzzzzzzzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2003
Laatste: 31-3-2011
Berichten: 45
5-8-2003 22:39
1 x bewerkt. Laatst door Zzzzzzzzzzzz op 5-8-2003 22:48

Tom schreef:

Die je dan wel netjes aan de belastingen moet afdragen!
feit blijft dat je dan voor de avond 19% meer krijgt. je krijgt dus 238 i.p.v. 200

en dat daarvan dan 19% afgedragen moet worden is logisch...

en het is ook meer een tip voor de "beginnende" drive-in die nog niet precies weet hoeveel hij ongeveer wil vragen. Natuurlijk kan je deze truuk als grote drive in minder moeilijk toepassen om dat dan idd alles officieel via een offerte gaat.
Maar als iemand je op een verjaardag aanspreekt en vraagt wat kost het nou om jouw drive in voor mijn feestje te huren zou je het kunnen proberen.

en heel eerlijk tegenover je klanten is het ook niet...
blaat het niet dan schaapt het niet
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
5-8-2003 22:42

zzzzzzzzzzzz schreef:

en dat daarvan dan 19% afgedragen moet worden is logisch...
jij werkt dus wit?
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)