Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 126 van 250)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-8-2008 13:19
tja kan het ook niet helpen.

ik ga er vanavond, zometeen op letten sta namelijk met dezelfde set als gister op een ander podium
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
14-8-2008 13:37
een raar werkende sturing,
weet je zeker dat je stroom in orde was?
was er een ag?
was je nul in orde?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-8-2008 13:49
weet je zeker dat je stroom in orde was? Ja, hebben we na gemeten
was er een ag? Nee, kwam uit de grond (zo'n luik ding)
was je nul in orde?Ja, is ook na gemeten zo ver als ik weet.

voor nu tot ziens, en tot vanacht dat post ik mijn bevindingen vandaag hoop dat er geen misterieze dingen gebueren :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
15-8-2008 13:07
1 x bewerkt. Laatst door Malle Pietje op 16-8-2008 10:52
Heb ooit ook een scanmaster 1 (of 2 ?) gehad.
Stroom (vast, 220v)vloog er een keer af, en het was gelijk gedaan met het tafeltje; display gaf onleesbare dingen weer (en soms helemaal niets) en verder was er niets meer mee te beginnen.
Gelijk retour leverancier gegaan en een ander tafeltje gekocht. (was 2dagen daarvoor aangeschaft)
Waarschijnlijk iets met spanning (piekje ofzo?) waar dat ding niet tegen kon.
Met de showtec 12/24-tafeltjes nooit geen problemen gehad trouwens.

Nu staat er een Elation 136 te wachten op me, kijken hoe dat gaat.
Hier komen 4 T4's op, 8 SCX 600's en 4 Destroyers.
Alles komt goed....
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
15-8-2008 16:22
het licht zeker aan de tafel.
gister zelfde belichting gebruikt maar met de SGM tafel
nergens geen problemen of wat dan ook.

de scanmaster word ingeruild voor showmaster aldus de baas, ben benieuwd hoe lang dat duurt :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
17-8-2008 22:38

watje schreef:

het licht zeker aan de tafel.
gister zelfde belichting gebruikt maar met de SGM tafel
nergens geen problemen of wat dan ook.
Een leuk bedachte "DUS" maar het hoeft helaas niet de juiste "DUS" te zijn.

Geval is namelijk dat kabelfouten ervoor kunnen zorgen dat de ene tafel (zeg de laag impedant uitsturende tafel met voldoende zwaai op de DMX bus) probleemloos de bus aanstuurt terwijl de andere tafel (zeg de 110 Ohm uit tafel met bijvoorbeeld een lagere zwaai die echter nog steeds binnen de DMX specs valt) de bus niet goed aan kan sturen.

Daarnaast is er nog de mogelijkheid dat je last hebt van een aardlus (jawel, ook bij DMX kun je daarop getrakteerd worden; de "lampies" (vriendelijker woord voor "lichtnicht") waren jaloers op deze feature en hebben er dus voor gezorgd dat ook zij deze feature kregen). En waar je bij geluid nog getrakteerd wordt op een duidelijk hoorbaar symptoom bij een aardlus ben je in het geval van DMX vaak "totally in the dark" (soms letterlijk).

Bij wazige problemen: Altijd alle kabels nalopen (en je er van vergewissen dat het ECHT DMX kabels zijn...), terminator controleren (per, phase reversers controleren etc. etc. etc. En ook het plaatsen van een DMX isolator/booster kan wel eens helpen (soms omdat deze wellicht wel een laagohomige uitgang heeft OF een grotere zwaai), soms om de aardlus open te breken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
17-8-2008 23:02

Dré schreef:

Een leuk bedachte "DUS" maar het hoeft helaas niet de juiste "DUS" te zijn.

Daarnaast is er nog de mogelijkheid dat je last hebt van een aardlus.
En waar je bij geluid nog getrakteerd wordt op een duidelijk hoorbaar symptoom bij een aardlus ben je in het geval van DMX vaak "totally in the dark" (soms letterlijk).

Bij wazige problemen: Altijd alle kabels nalopen (en je er van vergewissen dat het ECHT DMX kabels zijn...), terminator controleren (per, phase reversers controleren etc. etc. etc. En ook het plaatsen van een DMX isolator/booster kan wel eens helpen (soms omdat deze wellicht wel een laagohomige uitgang heeft OF een grotere zwaai), soms om de aardlus open te breken.
dat het dmx kabels zijn dat is zeker, we hebben speciale blauwe kabels voor dmx en zwarte voor geluid. echter werken ook deze zwarte op dmx. maar dat ter zeide.

total dark was het dus niet, het was juist totally bright. weet niet of dat ook mogelijk is?

de kabels zijn het probleem niet aangezien ik op de volgende klus precies dezelfde kabels heb gebruikt en dezelfde terminator (net nagemeten is in orde) dus lijkt me sterk als dat het probleem was.

oook gister nacht met dezelfde kabels gewerkt en weer geen problemen. was met de sgm tafel. dit keer echter wel met wat heads er tussen.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-8-2008 09:27

watje schreef:

de kabels zijn het probleem niet aangezien ik op de volgende klus precies dezelfde kabels heb gebruikt en dezelfde terminator (net nagemeten is in orde) dus lijkt me sterk als dat het probleem was.
Heb je Dre's tekst wel gelezen? Kan WEL aan de kabels liggen.
Light Image
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
9-9-2008 22:08
Zag dit topic en moest ineens ergens aan denken, zal ook vast wel genoemd zijn...

Laatst moeten draaien en bijna hele avond 2 mannekes gehad die constant naar ons aan et staren waren zo van 'wij zijn ook dj', op afstandje proberen te kijken wat je hebt, proberen op te vangen wat voor muziek je draait (door vlak voor de speakers te staan... goed bezig joh) en uiteindelijk met vage smoes even achter komen kijken wat er in meubel hangt.
Verder geen woord gezegd...

Kom dan langs, stel je ff voor en maak gezellig babbeltje, gebeurt wel meer.
Beetje praten over hoe en wat, waar ander draait, wat voor materiaal enz enz. is ook gewoon leuk.
vaj-ta-lie-tie
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
9-9-2008 23:05
ach tja, hoe zou ik het noemen?
je durft misschien niet zo goed? ik zou het wel durven, doe het regelmatig.. maar ik denk dat er genoeg zijn die dit niet durven.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)