Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 12 van 345)
Moderator(s): Dré
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
6-2-2004 07:40
Mischien een rare vraag hoor maar met wat voor schroefjes zet je het chassisdeel vast in de connector?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
6-2-2004 13:12

Wesley vd H schreef:

Mischien een rare vraag hoor maar met wat voor schroefjes zet je het chassisdeel vast in de connector?
Bedoel je niet in de 19" plaat???

M3 schroefjes of, lekkerder en sneller, 3mm popnagels (8mm lang). In dit geval natuurlijk normale popnagels. Bij chassisdelen met een kunststof behuizing (powercon, speakon) een ringetje achter het chassisdeel leggen zodat de popnagel zich in de ring vasttrekt en niet in de behuizing. Gebruik hier 11mm lange popnagels.

Bij schroefjes monteer je meestal van voor af (met schroefjes met verzonken kop). Dus het chassisdeel OP de frontplaat. Bij popnagels kun je er voor kiezen het op de "mooie" manier te doen (dus het chassisdeel achter de frontplaat).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
6-2-2004 13:15
Ik heb het nu een paar keer gedaan met boutjes, en dan de connector aan de achterkant ertegen aan.
Bij mijn powercon krijg je dan het probleem dat de connector aan de kabel net langs de bovenkant van het boutje schuurt. Niet echt wereldschokkend, maar het is toch net een beetje slordig.
Voordeel is wel dat e.e.a. weer makkelijk los kan.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-2-2004 22:47
zo, ik heb een tijdje stilgelegen, maar t werd weer tijd voor een update.

op groups.msn.com/Fotosvandoormijgebouwdeflightcases staan de foto's. (stuk of 20 toegevoegd)

aan de case van de scans is nog niks gedaan. vanaf de laatste update tot nu dan. daar is verder dus weinig over te vertellen.

de case van de rookdoos heeft me behoorlijk wat werk gekost, omdat het sluitprofiel niet zomaar paste. toen ik de case hab gebouwd, had ik geen rekening gehouden met een sluitprofiel, dus de 'ophangbrug' (waar de roker aan hangt) zit strak tegen de binnenkant aan. daardoor kan de flap van het sluitprofiel daar niet zitten. (duh) daarom heb ik eerst met de slijptol een stuk van de dwarskant (dus over de lengte) doorgeslepen, en met een ijzerzaag hem in de breedte ingezaagd. het laatste restje wegvijlen, en klaar is Karel. maarja, dat kost best wat tijd als je zo 4 stukken moet doen. (links en recht, boven en onder) verder is daar ook niks anders aan veranderd.

aan de case voor de dubbele cd-speler is echter wel wat meer gedaan. de sluitprofielen zitten er rondom op, en de vlindersloten zijn ingebouwd. ook zit er netjes een inbouwhandvat in.(zie ook het fotoboek) nadeel is wel dat de schotel niet zo diep is, waardoor het handvat er niet helemaal in terug valt. blijft ie TOCH een stukje uitsteken. zo veel zelfs, dat als er bolhoeken op zitten, het handvat toch de grond kan raken. de vlinders erop zetten was trouwens ook een heel geklooi. omdat ik gewoon van mezelf eiste dat het niet uitmaakt hoe je de deksel erop zet. de vlinders moeten dus allebei op elkaar passen. maar uiteindelijk is het toch gelukt.

ook ben ik zaterdag weer naar de dixoboer geweest om wat onderdelen te halen. ik had namelijk toch maar besloten ook de cases van de show en scanmaster op te kanppen. daar hoeven alleen vlinders op, en een sluitprofieltje. is best te doen kwa kosten. een inbouwhandvat gaat niet lukken, omdat de schotel ervan te groot is, en de bak te ondiep. wel wil ik een 'echt' connectorpanel in beide cases zetten, dat is toch wat netter. de overige ruimte die er dan aan de voorkant overblijft vul ik op met gehard schuim. (tip van Sylvia) zover ben ik alleen nog niet, omdat er ook nog 3 andere cases staan die afgemaakt willen worden. gelukkig dat de krokusvakantie eraan komt...

tot slot, ben ik wel benieuwd wat jullie er van vinden, tot nu toe. ik post zowieso ook het eindresultaat van deze dingen, maar dat zal pas eind deze maand zijn.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
11-2-2004 11:18
Nog even een klein vraagje.
Morgen begin ik met de bouw van mijn case.
Ik gebruik daarvoor 12mm betonplex (9mm niet gevonden)
de vraag is nu hoe dik en hou lang moeten mijn klink nagels zijn.
ik heb gelezen dat Tom voor 9mm dik hout klinknagels gebruikt van 4mm dik en 12mm lang.
Welke gebruik ik nu het beste?
Ik heb er gekocht van 4mm dik en 14mm lang is dit goed
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
11-2-2004 12:48
Pas je wel op dat het moeilijk is (zoniet onmogelijk) om profielen voor 12mm hout te vinden.
Dance the night away!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
11-2-2004 13:42
als je een meubel voor thuis gaat maken, hoe dik moe tje het hout dan nemen?

heb het dan over iets als dit:

people.zeelandnet.nl/sjaakvermue/meubel3.jpg

ja die heb ik gebouwd met 12 mm hout maar ik vind dit eigenlijk een beetje erg dik, dus wil ik weten welke houtdikte ik voor een thuis meubel beter had kunnen gebruiken..

PS als het hier niet thuis hoort zeg het dan even, dan maak ik een topic want met de search heb ik niks gevonden
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
11-2-2004 14:00
Ik ben nu bezig met hetzelfde idee meubel (minder rond), maar ik gebruik voor de bovenkant 22mm MDF, en voor de zijkanten 8 mm MDF.
Ik kies voor 22mm omdat ik geen "bodem" maak waar de apparatuur op staat, maar ik hang deze met beugels en draadeind aan de onderkant van het bovenblad.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
11-2-2004 14:08
bij mij zit er vanonder dus wel een bodem in en staat de hardware dus bovenop en dus niet verzonken, maar zoals gupy zegt je kan het ook hangen (al snap ik niet helemaal hoe)

edit na nog eens lezen wel ;)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
11-2-2004 15:18
geen feedback op mijn kistjes?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)