Forum > Algemeen Forum

Goede/slechte DJ's??

(134 reacties. Pagina 12 van 14)
Moderator(s): Dré
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
4-2-2004 12:47
Hij draait alleen maar met cd's: is met platen draaien een kwaliteitskeurmerk dan???
97% van het publiek (laat me raden jij bent 3%) heeft geen verstand van muziek.

lijkt me een prima DJ!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-2-2004 13:05
Ik volg je niet, wie is 'hij'?
En vraag je nu of een dj beter of slechter is wanneer hij met platen of cd's draait? Volgens mij wordt 'platen' vaak gebruikt als verzamelterm voor beide, dus doet er niet toe in deze discussie.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
4-2-2004 13:10

Zixner schreef:

Ik woon in de achterhoek en kom soms in de achterhoek Arena, mooie tent. Alleen de Dj.. tja.. Ik ben ook een Slaapkamerdj, maar ik kan dat ook echt beter! Die kerel gebruikt ook alleen maar cd´s. Maar volgens mij kun je als discotheek eigenaar gewoon een paar dj´s in dienst hebben. Elke week weer ff wat anders, en zo hebben de dj´s er ook meer plezier in. Je probeert de andere dj te "overtreffen.." Zo krijg je geweldige avonden denk ik.. Maar de meeste Dj´s hebben volgens mij geen idee van een set opbouwen. En ook nog Commercieel als de t*fus! Daar kan ik me zo aan ergeren. Als een Dj nou ook nog niet-bekende nummers zou draaien is de avond al heel wat verassender! Maar aangezien 97% van het publiek geen verstand heeft van muziek, en ik een slaapkamer-dj ben moet ik niet zo veel zeuren. Maar ik zit er wel over na te denken om te vragen of ik 2 uurtjes (beter!) mag draaien.....
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-2-2004 13:40

sylvia schreef:

Ik volg je niet, wie is 'hij'?
"Hij" is de DJ van de Arena waar Zixner het over had.

sylvia schreef:

En vraag je nu of een dj beter of slechter is wanneer hij met platen of cd's draait? Volgens mij wordt 'platen' vaak gebruikt als verzamelterm voor beide, dus doet er niet toe in deze discussie.
De dj van de Arena draait volgens Zixner alleen cd's. Waarom dat zo erg is weet ik niet, maar wat ik uit Zixners post opmaak is dat die dj -onder andere omdat hij alleen met cd's werkt- te commercieel draait. En dus niet goed. Tja...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
4-2-2004 14:15

sylvia schreef:

Ik volg je niet, wie is 'hij'?
En vraag je nu of een dj beter of slechter is wanneer hij met platen of cd's draait? Volgens mij wordt 'platen' vaak gebruikt als verzamelterm voor beide, dus doet er niet toe in deze discussie.
Ach, met zulke discussies vaak wel hoor. Heb vroeger vaak gehoor "tsss, je hebt niet eens draaitafels staan" en me vervolgens afdoen als zijnde prutser. Toch hoor ik die gasten naderhand nooit meer... Tegenwoordig ook niet meer hoor. Maar dat heeft wellicht iets te maken met de complete installatie.
DjBjornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
Berichten: 47
4-2-2004 17:51
Ik kan er wel een beetje inkomen... in je kamer is t allemaal zo makkelijk. Ik draai zelf niet in een vaste tent, wel geregeld voor een drive-in. Leuk, maak je thuis die vette mix.. probeer dat nog maar eens voor 500 man met een andere cd speler!! Dan wordt t al een stuk lastiger. Maar goed, nogmaals, ik kan de reacties wel een btje begrijpen. Bij ons in de stad (nou ja, dorp laugh :D ) draait in de grootste tent (700 man) ook een DJ. Nou die gozer is echt suf (in alle opzichten), je krijgt dan al snel dat andere 'dj's' gaan zeggen, ik ben beter bla bla bla...
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
4-2-2004 18:42
alle jonge dj's-op uitzonderingen daar-weten en kunnen het altijd beter,hun stijl,muziekkeuze is altijd het best.
zij krijgen de tent wel vol etc etc
maar wat al die guppies vergeten is dat de horeca-ondernemer(bijv. discotheek)nachten/weken/maanden wakker ligt..wat moet of kan ik doen.
uiteindelijk vind die ondernemer een voor hem/haar geschikte weg voor het bedrijf.honderden dj's heeft hij/zij al gezien en gesproken-uitdruking uit de horeca;er zijn meer dj's dan kerken,hoeveel wil je er?-
tenslotte blijft er 1(of meerdere) over waar de ondernemer mee kan werken en begrijpt wat de doelstelling is van het bedrijf.
Dit is uit eigen ervaring(strandbedrijf en Danceclub)
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-2-2004 23:42
Of een DJ met CD's of Vinyl (of van mijn part met mp3's) draait zal me een rooie rotzorg wezen (en hetzelfde geldt voor 99% van het publiek). Feest is feest en saai is saai. Iemand die afgeeft op de drager die de DJ gebruikt heeft het in mijn ogen nog niet helemaal gesnapt.

Sommige DJ's hebben het idee dat ze het publiek op moeten voeden... Wordt dan maar leraar. Publiek wil namelijk vermaakt worden EN daarbij zul je je eigen smaak, als resident club DJ, (helaas) ondergeschikt moeten maken aan de smaak van het vaste publiek. Kun je dat niet dan moet je OF mazzel hebben in een tent te draaien waarbij de smaak overeenkomt met je eigen smaak OF je zult nooit verder komen dan de slaapkamer.

Wat WEL mogelijk is is je eigen smaak heel voorzichtig verpakken tussen de nummers die het publiek VERWACHT te horen. Dus niet je wil opleggen of het idee hebben dat je het publiek op moet voeden MAAR ze af en toe bij de hand nemen naar nieuwe gronden (en daarna weer rap terug naar het vertrouwde stekkie) is zeker mogelijk, mits gedaan op een goede manier.

Het idee van meerdere residents in een club is een HEEL goed idee. Veel discotheken passen deze methode ook toe. En inderdaad... Het werkt competitie (gezonde competitie hopelijk) in de hand waardoor je niet inslaapt in je werk (en reken maar dat je, als je de enige resident bent in een club waar bijna nooit externe DJ's draaien, na verloop van tijd inslaapt (of je van ellende vol laat lopen (...)).

En als je al ergens resident wordt dan is het eigenlijk wel aan te raden niet langer dan een jaar te blijven hangen (daarna wordt je meestal een drinkende jukebox).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-2-2004 23:58

Dré schreef:

Wat WEL mogelijk is is je eigen smaak heel voorzichtig verpakken tussen de nummers die het publiek VERWACHT te horen. Dus niet je wil opleggen of het idee hebben dat je het publiek op moet voeden MAAR ze af en toe bij de hand nemen naar nieuwe gronden (en daarna weer rap terug naar het vertrouwde stekkie) is zeker mogelijk, mits gedaan op een goede manier.
Pluggen dus.

Ik heb jaren gedraaid in een goed lopende soortement van underground tent (250 bezoekers per avond) alwaar 'vernieuwend' draaien standaard beleid was. Dus iedereen platenzaken afstruinen, je laten adviseren, heel veel voorbeluisteren, een gokje nemen, eens per 2 weken met alle 8 de dj's bij elkaar gaan zitten en proberen elkaar over te halen om eveneens de plaat die jij graag wilt pluggen erdoor te jassen. Goed inpakken met respect voor je eigen publiek is het devies, en als je dit avond na avond doet, wil er nog wel eens wat moois uit voortkomen.

Jammer is wel dat dit soort gelegenheden steeds vaker in de financiële problemen komt (helemaal nu de id-regelingen worden afgeschaft en de meeste jongeren hun neus optrekken voor vrijwilligerswerk). Wat overblijft zijn de commerciële toko's met geld, waar de financiële belangen groot zijn en dus de bereidheid tot het nemen van risico's omgekeerd evenredig klein.

Wat ik maar wil zeggen, is dat een slaapkamerprutser zonder respect voor publiek nergens een kans maakt, maar dj's met de serieuze ambitie om op een leuke manier vernieuwend bezig te zijn helaas ook steeds minder de ruimte krijgen.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
7-2-2004 14:27
Zijn hier nog mensen bekend in uitgaans leven in R'dam???? Ik was laatst in een tent genaamd 'Le Bateau'. Kvond echt supertent, voornamelijk club/house werd er gedraaid. Twas alleen beetje aan de prijzige kant, maar voor een goeie wat exclusievere tent ben ik zeker bereid om meer te betalen. Is de muziek beroerd, dan heb ik ook een beroerde avond, was dit verreweg van. Kwamen alleen beetje op verkeerde moment binnen, was net 2 min. open, we waren ook hele avond met z'n 2-en. Ja wat wil je op een doordeweekse woensdag avond laugh :D Beetje met dj zitten lullen, je moet wat.

Verder Brothers in Bunnik, wel ok. Wat goedkoper, kheb het er alleen wel snel gezien.

Iemand nog tips???

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -

Terug naar forum Reageer (zonder quote)