Forum > PC related Forum

draaien mbv laptop?

(196 reacties. Pagina 12 van 20)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
15-5-2005 11:37

DJ Inspiration schreef:

Maar natuurlijk blijft het "handmatig" mixen met cdspelers of tt's het fijnste want mixen met een PC kan iedereen wink ;)
Hieruit krijg ik de indruk dat je het zelf met een pc niet kan/niet beter dan anderen. Zegt meer over jou dan over anderen. En spreek voor jezelf met iedereen... sneaky :V
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-5-2005 11:44

DJ Inspiration schreef:

Ik vindt dat uit deze lijst Traktor DJ Studio het beste is (ook het meest professionele van de reeks volgens mij).
Volgens mij? Mag ik dan aannemen dat je alle programma's uitgebreid heb getest?
Maar natuurlijk blijft het "handmatig" mixen met cdspelers of tt's het fijnste want mixen met een PC kan iedereen wink ;)
Dan wil ik jou wel eens live zien mixen met de pc.
Dat kan dus niet iedereen. Alleen een luie DJ die hem op automix zet, en dat is natuurlijk niet de bedoeling bij een "pro" dj programma.

Martin.
kvm entertainment
JariStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2005
Laatste: 19-7-2006
Berichten: 6
23-8-2005 13:14
Iemand ervaring met externe geluidskaart van een bepaald merk?Wil er een aanschaffen voor aan de laptop te hangen maar zie niet veel reacties op bepaalde merken.Dank voor eventuele reacties.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
23-8-2005 15:12

Jari schreef:

Iemand ervaring met externe geluidskaart van een bepaald merk?Wil er een aanschaffen voor aan de laptop te hangen maar zie niet veel reacties op bepaalde merken.Dank voor eventuele reacties.
Wat voor soort kaart zoek je, een stereo kaartje, of een met meer uitgangen? Moet er een line in opzitten? Met welk programma wil je hem gaan gebruiken?
Geef even wat meer info waarvoor je hem precies wilt gaan gebruiken. Daarnaast is er al vaker op het forum wat over externe kaarten gezegd. Zelf heb ik al vaker iets over de mp3+ van creative geschreven.
Lost in Music
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
23-8-2005 15:27

DJ Inspiration schreef:

Maar natuurlijk blijft het "handmatig" mixen met cdspelers of tt's het fijnste want mixen met een PC kan iedereen wink ;)
Ook ik wil hier even op inhaken. Gebruik zelf Tracktor al 1.5 jaar, en nog steeds maak ik redelijk vaak grote fouten tijdens het inmixen. Ik maak altijd gebruik van de auto-bpm meter, maar ook deze zit er vaak naast, waardoor je, als je inmixt, geen gelijke nummers krijgt. En ik verzeker je, goed mixen op de computer is helemaal nog niet zo eenvoudig. Groot voordeel van Tracktor is dat je voor ieder klein dingetje je eigen hotkey kan creëren, of dat bij BMP studio ook zo is weet ik niet.
De laatste doet het licht uit
SyceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2003
Laatste: 11-9-2007
Berichten: 29
23-8-2005 16:40

martijn0012 schreef:

DJ Inspiration schreef:

Maar natuurlijk blijft het "handmatig" mixen met cdspelers of tt's het fijnste want mixen met een PC kan iedereen wink ;)
Ook ik wil hier even op inhaken. Gebruik zelf Tracktor al 1.5 jaar, en nog steeds maak ik redelijk vaak grote fouten tijdens het inmixen. Ik maak altijd gebruik van de auto-bpm meter, maar ook deze zit er vaak naast, waardoor je, als je inmixt, geen gelijke nummers krijgt.
Je kunt niet voor niets gebruik maken van Beatmarkers in Traktor... zoek maar eens op de site van Native Instruments naar "Beatgrid".
JariStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2005
Laatste: 19-7-2006
Berichten: 6
23-8-2005 18:54
Op dit moment gebruik ik voor het draaien van muziek,na repetitie van ons koor,American audio dubbele cd-speler met Yamaha mengpaneel.Als vervanging wil ik met laptop gaan draaien en harddisk 80 Gb gebruiken.Het Virtual DJ gebruik ik nu op proef en dat werkt voor mijn geval goed.Alleen wat kan ik het beste als geluidskaart aanschaffen.
Gr.J.
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
24-8-2005 18:23
ik heb vroeger wel met de pc gedraait echter vind ik met echte knopjes werken veel makkelijker
[offtopic] marko ik krijg nog geld van jou angry
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
24-8-2005 18:24
Daarom heb ik dus gekozen voor PCDJ+DAC3 dat hele zelfde gevoel maar geen cd-koffers en lekker makkelijk met effecten werken.
I'll take you to the KoffieShop...
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
24-8-2005 18:26
heb inderdaad wel eens zo'n apparaatje zien staan voor virtual dj, 250 euro ofso, maar aangezien ik toch al nauwelijks draai en het tegenwoordig ook alleen nog maar licht is blij dat ik het niet gekocht heb laugh :D
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril

Terug naar forum Reageer (zonder quote)