Forum > Geluid

Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)

(509 reacties. Pagina 12 van 51)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
3-2-2008 23:39
Geen zin om de speakers helemaal te gaan 'ontleden'.. Pas als er meer hout dan stof te zien is wil ik het overwegen, en zelfs dan misschien toch gewoon bekleden.. razz :p
GorgarkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 1-4-2009
Berichten: 3
4-2-2008 13:31
Bij mij komen ze ook ieder jaar met carnaval, omdat je door het jaar heen fatsoenlijk geluid verhuurd.
Heb dit jaar extra oude speakerkasten opgekocht op mp voor weinig geld, en hier een deel oude speakers in gepropt, zodat het goed hard gaat, maar beschadigingen niet zo erg zijn.
4 x antieke Peavey CS800's erop en knallen maar.
Als er dan iets kapot gaat is het zo erg niet.
Ik heb spul meegegeven in de optochten van Stein en Geleen, en tot nog toe is alles heel gebleven.

(PS. Kevin, de DAP MDJ15's welke ik een paar weken geleden bij je heb opgepikt zijn ook met de optocht meegeweest)
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
4-2-2008 13:39

Melo-G schreef:

Dit jaar schadevrij, enkel een processor die in de thermische beveiliging schoot.

//edit: Edie waarom gooi je er geen Warnex coating op ipv stof?
Hoe krijg je een processor in de thermal-protection? Op een kachel gezet ofzo ashamed :$? Is mij in ieder geval nog nooit gelukt...
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
4-2-2008 14:06
@Arjan, waar reed die wagen mee dan? Hier namelijk 1 wagen met KF750 stack, 1 wagen met GAE Director set, ging best wel onbenullig hier. Onze set kon er ook nog wel redelijk tegen aan.
Echter van een andere wagen krijg ik morgen waarschijnlijk een mengpaneel terug wat volgens mij een glaasje bier teveel gezien heeft wink ;) . Morgen maar eens even kijken en dan gaat de rekening er naartoe.
Verder tot nu toe nog alles goed. Vandaag word laatste optocht in Duitsland gereden.
Nu ook via de .eu te bereiken.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
4-2-2008 16:48

gorgarke schreef:

Bij mij komen ze ook ieder jaar met carnaval, omdat je door het jaar heen fatsoenlijk geluid verhuurd.
Heb dit jaar extra oude speakerkasten opgekocht op mp voor weinig geld, en hier een deel oude speakers in gepropt, zodat het goed hard gaat, maar beschadigingen niet zo erg zijn.
4 x antieke Peavey CS800's erop en knallen maar.
Als er dan iets kapot gaat is het zo erg niet.
Ik heb spul meegegeven in de optochten van Stein en Geleen, en tot nog toe is alles heel gebleven.

(PS. Kevin, de DAP MDJ15's welke ik een paar weken geleden bij je heb opgepikt zijn ook met de optocht meegeweest)
Mooi zo, hebben die ook nog iets gehad deze carnaval. Ik ben zelf niet zo technisch, maar wel blij dat andere mensen er ook nog plezier van kunnen hebben wink ;)
EDIT:
Wat was het probleem van de MDJ15 en de andere speakers ?
Freelance diensten & LED Design
GorgarkeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 1-4-2009
Berichten: 3
4-2-2008 17:03
@Kevin, De MDJ's hadden de middentoonpiëzo's en de basspeaker eruit liggen.
Middentoon piëzo's vervangen door echte driver incl. filter. (filter zit orgineel niet in goedkope DAP)
Basspeakers waren de alu spreekspoelhouders van losgeslagen, spoelen zelf echter nog goed maar aansluitdraden losgescheurd.
Deze opnieuw gecentreerd en vastgezet met polymeerkit en daarna aansluitdraden hersteld.

Van de skytech-jes de piëzo tweeters vervangen door echte hoog drivers en filter ingebouwd.
Van ééntje nog de basspeaker vervangen, Andere zat al een andere basspeaker in. Klinken nu beter als nieuw.

Deze worden nu weer gebruikt voor verhuur waar ik weet dat men niet zo voorzichtig is met de spullen zoals carnaval, examenfeestjes enz.

Grote Jaytec box staat hier nog ongebruikt, wordt onderdelendonor of sloop want ook hier zijn de piëzotweeters van ontploft.

Waren het er twee geweest had ik ze nog opgeknapt.
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
4-2-2008 17:28
Bij mij is tot zover de tussenstand 1 defecte driverack 260. En ik hoop ook wel dat het hierbij blijft.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 9476
4-2-2008 19:08
weer een slachtoffer van slechte stroomvoorziening?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
4-2-2008 19:15
Ja helaas wel, Maar de huurder doet gelukkig niet moeielijk en wil het gewoon vergoeden. Maar nu maar hopen dat ze in de tussentijd niet nog meer kapot krijgen. Want er staat nog tot en met dinsdag geluid bij hun op de wagen.
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
4-2-2008 19:50

Ruud_schepers schreef:

@Arjan, waar reed die wagen mee dan? Hier namelijk 1 wagen met KF750 stack, 1 wagen met GAE Director set, ging best wel onbenullig hier. Onze set kon er ook nog wel redelijk tegen aan.
Echter van een andere wagen krijg ik morgen waarschijnlijk een mengpaneel terug wat volgens mij een glaasje bier teveel gezien heeft wink ;) . Morgen maar eens even kijken en dan gaat de rekening er naartoe.
Verder tot nu toe nog alles goed. Vandaag word laatste optocht in Duitsland gereden.
hoi ruud heb je toevallig in neede mee gedaan dan?waar daar stond inderdaad een directorsetje op een wagen en op een andere een kf750 setje(4 basjes 4 toppen, dus twee per kant), deze zijn overgens niet door ons geleverd maar denk door ms producties(Goor), was vroeger megasound)Stond achter beide sets denk ik een rackje met 4x fp6400, volgens mij deed die wagen waar wij het op hebben gezet in Weerslo mee, maar dit weet ik niet eens zeker, wat voorn setje hadden julli er op staan dan CV soms??Director was in deze optocht de baas (maarja daar stonden ook de meeste kasten van op 8 bassen 4 toppen, al kwam de kf750 set aardig mee, toch geeft dit een hele andere geluids beleving(veel meer sub en minder kick terwijl die GAE kasten heel onbenullig kicken)EAW klinkt een stuk rustiger/precieser, groeten arjan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)