Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 12 van 80)
Moderator(s): Dré
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
9-11-2003 01:28
Mijn slechtste ervaring.

Zo'n half jaar geleden werd ik door via via via mensen gevraagd mee te willen helpen met hun bruiloft. Ze wouden na hun trouwerij een groot feest voor ongeveer 150 man geven in een paarde stal. Geluid en muziek zou iemand anders regelen en ze vroegen mij of ik licht wou regelen. Ik vind bruiloften altijd al eng omdat dan echt alles perfect moet gaan, maar omdat ik ze kende en alles super LOW budget moest, heb ik het maar gedaan. Nadat ik die zaal gezien had, heb ik maar 16 parren gehuurd en zelf had ik nog wat effecten, bol enz.

Ok nu beginnen de rampen. De dag moest ik eerst de spullen ophalen van het verhuurbedrijf. Ramp 1) Op de trug weg van verhuurbedrijf zitten we bijna een uur voor een brug waar een ongeluk op gebeurd was. Net 10 auto's voor ons. En het tijdschema was al zo krap. Maar oke, zoiets kan gebeuren. Daar snel uitgeladen alles opgehangen stekkers erin en Ramp 2) GEEN STROOM! Ik had duidelijk de keer dat ik daar was gekeken naar stroomaansluitingen en in de stal zat een 3X16 ampère krachtstroom. Maar die bleek niet echt meer te werken. Ik dus als een gek naar die boer gerend maar die snapte er ook niks van. De stal er naast had ook zo'n mooie krachtstroom aansluiting maar die deed het ook al niet. Ik werd steeds banger maar gelukkig was er nog een stal met werkende aansluiting. Ramp 3) Die stal lag zo'n 100 M verderop. En er was geen 100 M krachtstroom kabel. Ik weer naar de boer en die zei dat hij wel wat kon regelen. Hij is een paar collega boerderijen langs gegaan en na zo'n half uur had ik eindelijk 100M krachtstroomkabel. Dus ik plug alles in, MAAR NEE HOOR nog steeds geen stroom. Ik een voor een de kabels testen, bleken 2 kabels kabelbreuk te hebben angry . De eerste feestgangers kwamen toen al terug van trouwerij en gingen eten. Ik snel het licht in 16 Ampère groepje gedaan. Maar dan konden niet alle parren aan. Ramp 4) Toen de mensen klaar waren met eten zette de cateraar effe 6 koffieapparaten tegelijk aan resultaat: POEF. Ik dus als een gek op en neer rennen
en die stop vervangen (gelukkig heb ik altijd reserve stoppen mee). Oke maar ik had nog steeds geen stroom genoeg. Toen heb ik maar 2 lijnen gelecht van 3X2,5 kwadraat kabels. Daar heb ik zelf vrij veel van en ook de boer had nog wat liggen. Uiteindelijk werkte het allemaal. Alleen moest ik de hele avond oplette dat ik niet die full-on toets aanraakte want dat zouden de stoppen niet overleven. Dacht ik eindelijk beetje rust te hebben maar nee hoor Ramp 5) De 'dj' bleek een vriend te zijn van de bruidegom. Deze draaide echter met zijn Aple waar hij gewoon zijn liedjes selecteerde en achter alkaar afspeelde met een vaag programma. Verder had hij dit duidelijk nog nooit eerder gedaan want muziekkeuze was niet echt goed. En omdat het een vriend van de bruidegom was zat hij aardig door te zuipen. Gevolg: ik kon gaan draaien want hij kon helemaal niks. Dat vondt ik opzich niet zo erg maar had er gewoon niet op gerekent. Zijn we al klaar NEE Ramp 6) Door de onwijs lange lengtes van de draaden zakte de spanning onwijs in. Gevolg was dat ten eerste de Aple in de "protect" ging met de melding voltage below 200 V shocked 8O en uitviel. Gelukkig bleef licht en geluid gewoon doen. Ook mijn cdj-20 bleven het gelukkig doen maar door de 'iets' lagere spanning deed hij over het inlezen van een cd stukken langer. Helemaal mooi was dat je aan de hand van het lcd-scherm van de Cdj-20 kon zien hoe de beat ging. Wanneer namelijk een beat was zakte de spanning nog verder in en werd het lcd schermpje donkerder laugh :D sad :( laugh :D .

Maar we hebben het gehaald. Alles is tot het eind blijven werken en het is nog leuk feest geworden ook. Bruid en bruidegom waren erg tevreden en ook veel andere mensen kwamen speciaal naar me toe om me te bedanken. Ik vond het zelf ook leuk om keertje een bruiloft te draaien. Maar 20X dat erf overrennen met kabels doen we volgende keer toch echt anders wink ;) (silent detail. Er was een T-4 geluidsset van K&S waar ik sindsdien verliefd op ben. Wat een geluid!!!)
correct me if I'm wrong...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
9-11-2003 06:27
Nog een slechte ervaring:

Schoolfeestje gedraaid. Na afloop de vrachtwagen ingeladen, en die moest achteruit een smal, aardedonker weggetje af, vlak langs de school. De jongen die mee was met draaien stapt uit om te kijken of het goed gaat. Omdat hij "kom maar!" roept laat ik de wagen langzaam achteruit rijden. Hij staat weer te gebaren dat het goed gaat, dus ik geef nog een beetje gas, en....KRAAAKS! De regenpijp van de school afgereden.

Fijn, dat soort gasten... sad :(
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
9-11-2003 11:14
Bij Smit en Almere lieten ze me stukken vrachtwagen zien! O dit is een spatbord toen daar, en hier die band toen we daar waren, ow kijk nog een stuk laadklep en een spiegel toen bij dat ongeluk op de....
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
9-11-2003 14:09
Ik rijd de vrachtwagen altijd achteruit in bij het bouwen (dan ist nog licht), en dan kan je 'snachts er vooruit uit razz :p . Maar feit is dat het soms rommelen is met die smalle weggetjes ja sad :(
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
9-11-2003 14:42
hmm vrachtwagens... t lijkt een heel vak apart.

men broer heeft een klein vrachtwagentje waarmee hij ons bijna altijd wegbracht/brengt. en achter op dat ding zitten enorme schijnwerpers die hij aanzet bij het indraaien. (iig als het donker is) en anders zet ie hem ook overdag al achteruit neer.
ShowrentalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2003
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 64
9-11-2003 15:05
Nou, hou je vast.

een tijdje terug hadden moesten we de presentatie (licht, beeld & geluid) van het nieuwe model van Donkervoort (www.donkervoort.nl) doen.
we hadden 2 zalen. eerste helft in de ene 2e helft in de ander.
nou eerste helft ging goed. toen even 10 minuten pauze en op naar de volgende zaal.

De directeur (en autobouwer) ging een praatje houden over het nieuwe model. en.....
POF!
Licht uit, geluid uit, beeld uit.
vreemd, 10 seconden later ging het weer aan (maarja als er 800 man staat te kijken lijken het eerder 10 minuten). goed, we gingen verder met in ons achterhoofd dat het klapstuk (het op laten komen van het nieuwe model ondersteunt door keiharde muziek, strobo's, flitsende scans en rook) nog moest komen...

en ja hoor...

'Dames en heren, bij deze presenteert Donkervoort Automobielen haar nieuwe model!'
Hopatee, oorverdovende muziek, oogverblindend licht, dit 1 minuut lang en dan.
POF!
Weer alles uit.

gelukkig pakte het publiek het leuk op en barste uit in een oorverdovend applaus en gejuich. als het een geplande blackout was :D:D

we weten nog steeds niet hoe het is gekomen, maar de klant ook niet dus ik heb er geen moeite mee. ze waren dik tevreden

voor foto's : www.show-rental.nl
dat weet ik nog niet zo graag
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
9-11-2003 15:22
een hele tijd geleden deed ik met Jop een Playback show voor een man of 100 ...

We waren laat (i.v.m. eten) we waren er om 18.30 en het begon om 19.00 ik ben zo'n gestressed type dus snel wat opgebouwd, zag er natuurlijk weer eens lekker amateuritsch uit ...

begon de playback show, jop zet nummer op, zeg ik tegen hem 'he, das het verkeerde nummer' (ik kende dat nummer niet goed) dus hij zet het opeens af ... zet ie hem opnieuw aan, dat was dus een lompe fout
lekker stil in de zaal

even later wat gespeeld met scans (af en toe domme fout gedaan en die stralen vol in het publiek d'er ogen laten schijnen)

na een korte pauze moesten we een liedje van Elvis doen dus ik stamp die cd in mijn dubbele cd-speler geeft ie een error aan, ik snel die cd eruit gehaald schoongemaakt geeft die weer error aan ... hebben we later de labtop gepakt waar dit numemr opstond, deed die het ook niet (was een labttop uit het jaar blok) dus wij ff denken hadden we een draagbare radio gevonden maar het probleem was dat hier geen aux uitgang op zat dus hebben we heel dit lied afgespeeld door het nummer op de portable radio aftespelen en microfoon ervoor te houden happy :)

Volgende probleem was dat ik mijn JB-systems Mx 6 hier 1 dag had dus ik zet hem neer, en ik was gewend dat Gain op de helft moest en ik zet de Master op en staat vol in de clip van de Dynacord sl 1200, ik de amp verder open gedraait en master verder terug, nog steeds vol in rood dus hebben we eigenlijk de hele avond op een veel te laag volumen gedraait

halverewege de avond zet ik een kist effecten achter het podium neer om op te ruimen, zitten er een stel van die uitsloverige groep 7'ers aan mijn spullen, ik ernaar toe om te zeggen of ze dit niet wilde doen, waarna ik een grote mond terug kreeg, haha, ik was woedend dus wilde eigenlijk iets terug zeggen, maar ben uiteindelijk terug naar de bediening gelopen ...

zo als je leest veel te veel fouten gemaakt deze avond, zal wel komen omdat het mijn tweede 'feestje' pas was
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
9-11-2003 15:41
Veel problemen verdwijnen door hier meer ervaring mee op te doen. Een ding zou ik wel in mijn oren knopen. Laat zijn omdat je nog moet eten, is geen absoluut geen excuus. Dan eet je maar eerder, of spreek je later af. Vaak genoeg dat wij na het bouwen even langs de snackbar hobbelen, of om 17.00 uur al eten, of onderweg op een broodje kauwen. Comes with the job.

Er zijn namelijk nog zoveel andere oorzaken voor te laat komen of te laat klaar zijn: weg kwijt, pech onderweg, mengtafel blijkt op lokatie kapot, krachtstroomaansluiting is niet in orde, enzovoort, enzovoort, dat je moet zorgen dat je altijd HEEL ruim op tijd weggaat.
Het moet wel leuk blijven...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
9-11-2003 15:47
tsjah
ik was om 16.30 klaar met school
toen naar Oirschot gereden om Jop op te halen
toen naar Tilburg terug gereden
spullen naar beneden hesjouwd
ff snel broodje op

Time Flighs
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
9-11-2003 16:48

Max schreef:

Volgende probleem was dat ik mijn JB-systems Mx 6 hier 1 dag had dus ik zet hem neer, en ik was gewend dat Gain op de helft moest en ik zet de Master op en staat vol in de clip van de Dynacord sl 1200, ik de amp verder open gedraait en master verder terug, nog steeds vol in rood dus hebben we eigenlijk de hele avond op een veel te laag volumen gedraait
Dit klinkt niet alsof je op een te laag volume hebt gedraaid, als je amp vol in de clip staat. Eerder integendeel. Dus: ???
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)