Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 118 van 219)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
26-5-2009 12:14

ideedeluxe schreef:

Reemski schreef:

Volgens mij zijn dit een aantal reacties onder het motto "ik heb een trage bak dus verzin ik redenen om dit te rechtvaardigen".
een zwaar gemotoriseerd exemplaar een stuk duurder is.
Klopt. Dat zei ik inderdaad ook in mijn bericht, dat de belangrijkste reden een minder snel model te kiezen (en natuurlijk 100% terecht) de financiele is. Daarom heb ik geen personenauto naast mijn bus, omdat ik dat gewoon te duur (en zonde) vindt. En dan is het lekker een iets sneller model te hebben. De bus zal natuurlijk nooit helemaal rijden als een personenauto (maar voor het rijplezier staat er dan weer een motor in de schuur wink ;) )
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-5-2009 14:35
Ik heb eerder ook alleen maar trage bakken gehad. Ford transit, niet vooruit te branden, T4 Pick-up, die gave Gele met die megabrede banden... maar altijd een aanhanger achter gemoeten. Leeg was het wel een plezier. laugh :D

Maar om alle ergenissen te voorkomen heb ik dus wel gekozen voor een busje met net wat meer.. wink ;) Mede door chippen nog wat meer. En ik heb er geen moment spijt van. Chippen bespaart trouwens ook nog eens zn 8-12% verbruik, mits je normaal rijdt.

Tevens heb ik gekozen om bijna alle opties die de Master heeft er ook bij te nemen. Het is allemaal net even meer af, en je hebt er uit eindelijk gewoon een hoop plezier / dan wel gemak van. Airco in de zomer is soms best wel lekker, de ramen electrisch omlaag is toch prettiger dan je rot te moeten draaien, electrische spiegels is erg makkelijk bij het achteruit rijden met een aanhanger.

Ik ben nu bezig met een Iveco bakwagen, ding is beresterk maar ook niet vooruit te branden, er is al geinformeerd om deze ook te chippen, dan zal het meteen een stuk prettiger rijden zijn.

(echt rijplezier: doe ik met de cabrio.. ding gaat gewoon 200 km/h! Binnen 8sec. naar de 100, maar het dakje open, zon op je bol en lekker door 60km zones tuffen is helemaal goed. laugh :D )
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 292
26-5-2009 22:56
Dat chippen wil ik ook laten doen, maar bij welke omstandigheden is die brandstofbesparing gemeten? Vol geladen of leeg, stadsverkeer of snelweg, normale snelheid of letterlijk plankgas? Zou zich bij mij gaan om Mercedes Sprinter en Mercedes Elegance E220
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
26-5-2009 23:05

Douwe schreef:

Ronny B schreef:

Dit alleen dan niet vol appartauur maar met vakantie spullen zal ik ook gaan ervaren als ik met met corsa naar oosterijk ga rijden deze zomer, hij zal wel boven komen maar naar mijn verwachten toch wel trug zakken in snelheid. ook al ligt er een 1.6 gsi in. en is dat redelijk voor zo'n klein autotje. maar dat gaan we over een paar maanden ervaren haha
Een Corsa 1.6 gsi is niet gemaakt om spullen mee te nemen.
Ik hoop voor je dat je auto dat haalt. Je kunt die bergjes makkelijk nemen, ongeladen.
niet gemaakt om spullen mee te nemen...
en als het gewicht aan spullen minder is dan gewicht van twee volwassen achterin?
of wil je zeggen dat die auto ook niet gemaakt is om mensen te vervoeren?

en ik weet dat deze auto niet echt geschikt is om drive-in spullen mee te vervoeren.
Toch gebeurt het hier nog wel eens, draaisetje + 2 topkasten + statieven + ampje, gaan er dan ook precies in.
Moet er meer mee? dan komt papa's auto en hang ik daar de aanhanger achter.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
26-5-2009 23:09

MG schreef:

Dat chippen wil ik ook laten doen, maar bij welke omstandigheden is die brandstofbesparing gemeten? Vol geladen of leeg, stadsverkeer of snelweg, normale snelheid of letterlijk plankgas? Zou zich bij mij gaan om Mercedes Sprinter en Mercedes Elegance E220
Gaat er vanaf hangen, waar je op wilt chippen. Aangezien bijn alles electronisch geregeld is, kun je bijna alles aan de motor aanpassen, op de daadwerkelijke 'hardeware' na.

Alles op het gebied van inspuiting, ontsteking, timing, min/max druk enz kan worden aangepast.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
26-5-2009 23:32

Ronny B schreef:

niet gemaakt om spullen mee te nemen...
en als het gewicht aan spullen minder is dan gewicht van twee volwassen achterin?
Maar is dat daadwerkelijk wat je mee gaat nemen, Nederlanders staan er om bekend, om voorbereid op reis te gaan. (dwz teveel zooi laugh :D )
of wil je zeggen dat die auto ook niet gemaakt is om mensen te vervoeren?
Natuurlijk kun je 4 mensen (relatief) veilig meenemen maar lading ligt meestal verder naar de achterkant van het voertuig.
Aangezien je voorwiel aandrijving hebt, in combinatie met een naar achterligggend zwaartepunt, denk ik dat je een helling van 8% onderschat.
en ik weet dat deze auto niet echt geschikt is om drive-in spullen mee te vervoeren.
Toch gebeurt het hier nog wel eens, draaisetje + 2 topkasten + statieven + ampje, gaan er dan ook precies in.
Moet er meer mee? dan komt papa's auto en hang ik daar de aanhanger achter.
En natuurlijk gaat dat goed in ons lekker vlakke landje, heb je ooit in de Alpen gereden?
Zelf ben ik nu 5 keer met een vrachtwagen door de Alpen gereden, elke keer vielen de kleine, overbeladen auto's op door hun slecht stuurgedrag op steile stukken.

Het is absoluut geen peroonlijke aanval, eerder een waarschuwing, zelf ga ik niet de bergen in met een voertuig onder de 2,5 meter wielbasis. Mijn Volvo 940 2.3TI Polar voldoet uitstekend. Na een aantal bijna ongelukken in kleine auto's, heb ik een hekel aan die karts met een dak.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
27-5-2009 00:12

Douwe schreef:

Mijn Volvo 940 2.3TI Polar voldoet uitstekend. Na een aantal bijna ongelukken in kleine auto's, heb ik een hekel aan die karts met een dak.
Ja, allememachies man! Vergeleken met een Polar is bijna elke normale nederlandse personenauto een kart.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
27-5-2009 01:21
Ik zit vaak oververmoeid in m'n auto, als chauffeur breng je de vrachtwagen terug naar de zaak.

Wat heel veel optrachtgevers vergeten is, dat de chauffeur ook nog naar huis moet.
Ik voel me niet veilig in een kleine auto, en dus is een Polar een voor mij verstandige keus.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
27-5-2009 08:35
Ook jaren met een grote Volvo 740 Estate gereden/meegereden. Nu helaas ingeruild voor een Peugeot 307SW.
Zijn allebei gewoon privé-autos niets met de verhuur te maken ofzo maar misschien biedt dit stof tot nadenken.
Ik was er ook aardig van onder de indruk.

Mvg.
Pieter
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
27-5-2009 18:50
Zonde van die Volvo, zijn heerlijke wagens om mee te rijden happy :). Alleen dat traditionele Volvo gekraak gaat op gegeven moment irriteren.

Personenwagens zijn meestal verre van ideaal om spullen mee te vervoeren. Ondanks dat je in zo'n 940 veel kwijt kan, blijft het behelpen.
Ging laatst even mixsetje ophalen in de C2 van mijn vriendin, rijd ook heerlijk als een kart door de bochtige straten van dit dorp maar met het inladen was na 3 kissies de kofferbak al vol shut up :X .

Als er spulletjes bij komen kijken, dan blijft sowieso een busje handig. Ben dan ook nog steeds blij met mijn VW transporter.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)