Ergenissen on stage/ tijdens het draaien
(2492 reacties. Pagina 116 van 250)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 10-11-2024 Berichten: 9491 | 17-6-2008 00:04 |
Wat je ook van te voren afspreekt, er zal vrijwel altijd iemand met een "verassing' aankomen | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 9-11-2024 Berichten: 13473 | 17-6-2008 00:27 |
Is inderdaad ook een optie (gewoon de fik erin)... Verassing -> In de as leggen. Verrassing -> Iets onverwachts. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 10-11-2024 Berichten: 9491 | 17-6-2008 11:51 |
ashes to ashes, dust to dust | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 17-6-2008 12:36 |
joepurlings schreef: Dat klopt, maar bij een (zilveren) bruidspaar, wie is dan de opdrachtgever? De man of de vrouw?De meeste opdrachtgevers vinden het allang best als hun gasten zich vermaken, maar helaas zijn er ook uitzonderingen die alleen de muziek willen horen die zij leuk vinden. En inderdaad, het is hun feest. Ik hou altijd een beetje in de gaten of de opdrachtgever (en zeker de bruid) zich vermaken. Als dat niet het geval lijkt te zijn loop ik er even naartoe om te vragen of alles nog naar wens is. In dit geval was het waarschijnlijk prima geweest als je gewoon regelmatig een paar country nummertjes had gedraaid. Voor wat betreft de stroomvoorziening mag je inderdaad al heel blij zijn als er 1 vrije groep is. Krachtstroom of meer dan 1 vrije groep kom ik zelden tegen. In de meeste gevallen heeft het personeel zelfs geen idee of het een vrije groep betreft. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
ACStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-2-2007 Laatste: 12-1-2011 Berichten: 95 | 17-6-2008 15:36 |
Ik erger me rot aan verhuurbedrijven die te laat komen (te vroeg is niet erg) Natuurlijk ook onvoldoende stroom op locatie (is wat aan te doen) Laag budget voor sommige shows.. | |
Omdat het kan | |
AlleznetStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-7-2005 Laatste: 24-5-2012 Berichten: 793 | 18-6-2008 11:21 |
Heb sinds gisteren me grote ergenis verholpen omdat ik nogal een tekort had aan lange XLR-en en speakon kabels. Ook nog een zooi verloopkabletjes en plugjes besteld zodat ik nou gewoon sneller uit de voeten kan in een wat grotere ruimte | |
Bier, Billen, Borsten en Beats! | |
SjampiejoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-6-2007 Laatste: 26-6-2009 Berichten: 119 | 18-6-2008 12:38 |
Met stip op nummer 1: Stroom! Al meerdere keren meegemaakt dat er koelkasten, ovens, magnetrons, frituurpannen enz worden aangesloten op onze groep(en). Ook een aantal keren meegemaakt dater met moeite gezocht moest worden naar een leeg groepje (terwijl dat vooraf toch echt anders besproken was..).. Of nog zo'n leuke, ongeaarde stopcontacten.. bij alles wat je aanraakt gedurende de avond krijg je een lekker tikkie Op nummer 2: Sjouwen, sjouwen, sjouwen... inladen, uitladen, 400 meter lopen met je spullen naar de draaiplek.. opbouwen, afbouwen, 400 meter teruglopen naar de bus.. inladen, uitladen.. vooral als je meerdere opdrachten per week/maand hebt ga je lichte apparatuur prefereren Nummer 3: Mensen die op het hoogtepunt van de avond nummers aanvragen die totaal niet kunnen! (Op dat moment..) (Of juist bij een nette bruiloft Happy Hardcore... ) Nummer 4: Mensen die je bij elk nieuw nummer die je opzet aankijken met een goed of afkeurende blik en vervolgens besluiten of ze blijven dansen of de dansvloer verlaten. Nummer 5: Te grote zaal en te weinig mensen, of verkeerde indeling bar/dansvloer/drive-in (hoe vaak komt het niet voor dat de drive-in ergens in een hoekje geplaatst wordt het verste weg van de bar op het meest ongezellige plekje.. goh, gek he dat de mensen minder snel gaan dansen??) Nummer 6: Verlichting die niet uit kan in de zaal (een te lichte zaal is echt sfeerverlagend) Nummer 7: Rookmelders, brandalarm.. Nummer 8: mensen die 4x hetzelfde nummer aanvragen op een avond (ondanks je het nummer elke keer draait).. Of mensen die hetzelfde nummer aanvragen die net een minuut geleden is afgelopen. Nummer 9: Bier (drank) gooiende mensen.. Nummer 10: Geen goede in/uitlaadmogelijkheden ter plaatse Zo, dit was mijn lijstje.. | |
PimmoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-7-2007 Laatste: 1-3-2022 Berichten: 424 | 18-6-2008 15:38 |
sjampiejo schreef: Met stip op nummer 1: Stroom!Al meerdere keren meegemaakt dat er koelkasten, ovens, magnetrons, frituurpannen enz worden aangesloten op onze groep(en). Ook een aantal keren meegemaakt dater met moeite gezocht moest worden naar een leeg groepje (terwijl dat vooraf toch echt anders besproken was..).. Of nog zo'n leuke, ongeaarde stopcontacten.. bij alles wat je aanraakt gedurende de avond krijg je een lekker tikkie Op nummer 2: Sjouwen, sjouwen, sjouwen... inladen, uitladen, 400 meter lopen met je spullen naar de draaiplek.. opbouwen, afbouwen, 400 meter teruglopen naar de bus.. inladen, uitladen.. vooral als je meerdere opdrachten per week/maand hebt ga je lichte apparatuur prefereren Nummer 3: Mensen die op het hoogtepunt van de avond nummers aanvragen die totaal niet kunnen! (Op dat moment..) (Of juist bij een nette bruiloft Happy Hardcore... ) Nummer 4: Mensen die je bij elk nieuw nummer die je opzet aankijken met een goed of afkeurende blik en vervolgens besluiten of ze blijven dansen of de dansvloer verlaten. Nummer 5: Te grote zaal en te weinig mensen, of verkeerde indeling bar/dansvloer/drive-in (hoe vaak komt het niet voor dat de drive-in ergens in een hoekje geplaatst wordt het verste weg van de bar op het meest ongezellige plekje.. goh, gek he dat de mensen minder snel gaan dansen??) Nummer 6: Verlichting die niet uit kan in de zaal (een te lichte zaal is echt sfeerverlagend) Nummer 7: Rookmelders, brandalarm.. Nummer 8: mensen die 4x hetzelfde nummer aanvragen op een avond (ondanks je het nummer elke keer draait).. Of mensen die hetzelfde nummer aanvragen die net een minuut geleden is afgelopen. Nummer 9: Bier (drank) gooiende mensen.. Nummer 10: Geen goede in/uitlaadmogelijkheden ter plaatse Zo, dit was mijn lijstje.. | |
dus... | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 18-6-2008 15:59 |
sjampiejo schreef: Of nog zo'n leuke, ongeaarde stopcontacten.. bij alles wat je aanraakt gedurende de avond krijg je een lekker tikkieSchokjes van een zwevende aarde: irritant Schokjes van microfoon die via de bekabeling en een defect apparaat direct aan de 230V hangt: hopelijk kun je 't navertellen | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 18-6-2008 16:06 |
Stroom probleem ook een paar keer gehad, je kan er denk ik niet al teveel aan doen; als je je apparatuur niet inprikt, je show opruimt en vertrekt zal de klant ook niet zo blij zijn, dan maar af en toe wat schokjes | |