Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 111 van 250)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
21-4-2008 18:54

YourLiVe schreef:

Ik ken dit type niet, maar goedkopere mengtafeltjes willen nog wel eens "lekken" waardoor er dus toch signaal doorkomt terwijl het kanaal in kwestie gewoon dicht staat.
Dit tafeltje is/was nederlands fabrikaat, kwaliteit van 't ding is echt dik in orde. Er staat alleen het Behringer logo op maar het inwendige van de tafel is dik voor elkaar.
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-4-2008 19:46

Melo-G schreef:

Dit tafeltje is/was nederlands fabrikaat
Niet helemaal juist, het is Nederlands ontwerp (en software ook dacht ik). Denk maar niet dat Behringer een product voor die prijs op de markt kan zetten zonder het in de eigen fabriek te hebben gemaakt (en nee, die staat niet in Duitsland of Nederland). wink ;)
het inwendige van de tafel is dik voor elkaar.
Absoluut, vooral de software!
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-4-2008 04:35
Niet on stage maar tegenover de stage.. Voor de 2e keer dat ik bij deze klant gezeik heb met een Pearl 2004 die rare kuren vertoond (shape-files niet goed willen inladen, showdisks niet netjes wegschrijven maar WEL kunnen verifien, af en toe even een "hanger", etc.).

Kom er net achter dat het een Chinese kopie is, ze worden inmiddels in Nederland gebruikt dus (MET een Avolites-merkje erop, echter GEEN avolites-shift-knop maar gewoon de opdruk "SHIFT". Moederbord is uiteraard vrzien van een andere merknaam en op de flightcase zat nog een stukje adressticker waarbij "From" toch echt omschreef dat hij uit Ghanzou kwam...................)

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. Leverancier van 't inhuurspul doet natuurlijk alsof z'n neus bloedt en heeft 'm altijd als Pearl 2004 verhuurd (met bijbehorende prijs).
Light Image
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 349
28-4-2008 23:46

JeroenVDV schreef:

Niet on stage maar tegenover de stage.. Voor de 2e keer dat ik bij deze klant gezeik heb met een Pearl 2004 die rare kuren vertoond (shape-files niet goed willen inladen, showdisks niet netjes wegschrijven maar WEL kunnen verifien, af en toe even een "hanger", etc.).

Kom er net achter dat het een Chinese kopie is, ze worden inmiddels in Nederland gebruikt dus (MET een Avolites-merkje erop, echter GEEN avolites-shift-knop maar gewoon de opdruk "SHIFT". Moederbord is uiteraard vrzien van een andere merknaam en op de flightcase zat nog een stukje adressticker waarbij "From" toch echt omschreef dat hij uit Ghanzou kwam...................)

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. Leverancier van 't inhuurspul doet natuurlijk alsof z'n neus bloedt en heeft 'm altijd als Pearl 2004 verhuurd (met bijbehorende prijs).
Hé daar ben ik van de zomer ook nog geweest! Als ik dat geweten had, had ik er ook meteen een paar kunnen inkopen wink ;)
Ook hier kan úw reclame staan!
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
28-4-2008 23:56
Kun je nu toch ook gewoon laugh :D
Twitter mee met @andycobbennl
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-5-2008 07:35
daar is "Het Internet" voor ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
12-5-2008 17:13
Gister ook weer goed geamuseerd op een feestje laugh :D

Ik erger me aan:

-Niet meewerkende/afstandelijke/minderwaardig doende uitbaters/managers
-HET lampje
-Smalle losplaatsen ergens achteraan het pand waar je de auto niet gekeerd krijgt en dan vooral zonder licht: lees dat er dikke modder ligt met een groot afstapje naar trappen.
-Mensen die niet aan de kant willen gaan.

angry angry angry
Twitter mee met @andycobbennl
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
12-5-2008 17:29
Het kan altijd erger. Vannacht een klusje in Duitsland gedaan, hardcore feestje.

- Bij aankomst staan er 7 roadies klaar die je helpen met uitladen en opbouwen.
- Het (fatsoenlijke) eten was er in overvloed en wonderbaarlijk genoeg niet voor onze rekening.
- De stroomtoevoer was zoals het hoorde.
- De roadies die je hielpen met bouwen, draaiden de shows en hielpen daarna zonder zeuren mee met breken en inladen.

Wat een vervelende klussen zitten er soms tussen..
Vergeet niet te lachen
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
12-5-2008 18:35
Ik heb laatst precies hetzelfde probleem gehad als Renevanh (wat hij op de vorige pagina uit had gelegd). Ik moest draaien met mijn drive-in show, alles zover aangesloten. Alleen de PC moest ik nog even inprikken op mijn mixer (gaat via een connectorpaneel). Ik had de fader dicht, de gain dicht en nog kwam er signaal door (ongeveer 3dB minder dan als ik de fader open zette).

Ik kon dus de muziek op mijn pc niet voorbeluisteren (en bijna al mijn muziek staat op die pc). Uiteindelijk wel een erg gezellig feestje weten neer te zetten (alleen het kon beter qua muziek).

@Rene (of anderen), had jij het probleem nog weten te achterhalen (of weet iemand een oplossing, zelf denk ik een soldeerfout in mijn connectorpaneel (nog niet nagekeken)).
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
12-5-2008 18:37
Over vervelende klussen gesproken:
Band stuurt rider met o.a. 36 kanalen mixer verdeelt naar 12 mixen onstage. Uiteindelijk in kunnen korten naar 32/8. Ze willen graag beginnen met lossen van hun backline (drums, de rest via DI) om 2 uur in de middag(PA e.d. staat al klaar). Na een half uurtje staat alles onstage en spelen er muziekanten wat deuntjes, soundcheck duurde nog geen 10 minuten. Men wilde graag overal zo veel mogelijk Kick/Trigger en de drummer een beetje gitaar, de rest hoorde ze wel via FOH razz :p . Uiteindelijk het meeste werk gehad aan de support-act met 4 kanaaltjes monitor over 3 mixjes. angry 5 uur klaar, 8 uur show, dus lekker buiten kunnen zitten happy :) 12 uur klaar, 1 uur trailer dicht, nieuw record.
Volgende dag weer een show met dikke rider en een hoop wensen. Uiteindelijk enkel 1 vocal versterkt en men was helemaal tevreden! Daarna nog een aantal DJ's die netjes 0-dB handhaafden omdat ze het anders te hard vonden (stonden voor de PA).

Maar gelukkig zijn er ook nog leuke shows!
Zo zijn er geregeld cubaanse, mexicaanse salsa,merengue,enz bands die geen rider sturen of een onleesbare met een contactpersoon die geen Nederlands of Engels spreekt. Dan wordt het spannend! Op de dag zelf blijkt het 15-20 man te zijn met de meest uiteenlopende instrumenten (qua volume) en deze moeten natuurlijk allaal uitversterkt worden inclusief een persoonlijke monitor-mix (podium is 8x10). Het is al krap, laat staan met 24 kastjes erbij, gelukkig hebben we er niet zoveel en wordt het allemaal wat kleinschaliger. Vervolgens ga je soundchecken en met veel moeite lukt het om een rijstbuis(ken de naam niet) boven de cowbell en een stel trompetten uit te versterken. Helaas lopen ze tijdens de show rond en op de plek van de rijsbuis klinkt nu opeens een cowbell, snoeihard sad :( Zelfde gebeuren met trompetisten die opeens door een willekeurige zangmicrofoon staan te spelen. angry Gelukkig hebben we de limiters nog......

Als dit soort dingen elkaar regelmatig afwisselen is het eigenlijk best een leuk vak!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)