Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 11 van 19)
Moderator(s): Dré
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
27-4-2004 17:01
Pioneer: crossfader is ruk.
: High Eq klinkt niet fijn.
:bij oversturing is het geluid helemaal rampzalig(moet je ook niet doen , maar het gebeurt op elk feest weer)

was laats bij de opbouw van een klein feestje waar uiteindelijk bij het soundchecken de pioneer toch werd vervangen door een XTC, die jongen van het PA verhuurbedrijf kotste er ongeveer op.

Feit is dat het wel een leuk pielbakkie is , en dat het allemaal best lekker draait(vind ikzelf dan), maar het geluid is gewoon niet oke voor die prijsklasse.
Ik zou hem zelf dus ook nooit kopen.
ik kan niets zeggen over de xone, heb hem wel gehoord(en ook t.o.v, de xone bestaan er mixers die beter klinken), maar nog nooit mee gewerkt!
Ik pleit vestax/dateq(LPM en de PCV`s + samurais zijn toch wel de fijnste mixers die ik ken)
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
27-4-2004 20:53

Mayoda schreef:

Pioneer: bij oversturing is het geluid helemaal rampzalig(moet je ook niet doen , maar het gebeurt op elk feest weer)

was laats bij de opbouw van een klein feestje waar uiteindelijk bij het soundchecken de pioneer toch werd vervangen door een XTC, die jongen van het PA verhuurbedrijf kotste er ongeveer op.
Ik ga niet zeggen dat een Dateq beter klinkt maar het geluid is RELATIEF rampzalig. Hier onder staat 2x precies hetzelfde stukje, het is een oud club plaatje, de ene keer netjes tot 0dB de andere keer 6dB in het rode. Het is opgenomen vanaf de master uitgang naar de pc. Het is maar een kort stukje omdat er geen mp3 compressie op zit. Oordeel zelf zou ik zeggen.

home.quicknet.nl/qn/prive/jam.huijg/14s-lois-0dB.wav
home.quicknet.nl/qn/prive/jam.huijg/14s-lois-6dB.wav (plus 6 dus)

In een club zal het wel uitmaken maar voor thuis...
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
28-4-2004 09:29
1 x bewerkt. Laatst door Mayoda op 28-4-2004 10:08
Ik doelde ook op de dansvloer, een LPM voor zou ikzelf wat overbodig vinden!
Maar ik heb geluisterd, en het klinkt redelijk goed, al heb ik hier op mijn computer niet echt afluistermogelijkheden die zoden aan de dijk zetten dus over de stukjes kan ik niet echt een oordeel geven.
Toch vind ik dat de pioneer niet echt een muzikale eq heeft , maar eerder een vrij drastische, met name in het hoog !
Het is altijd zoals engelsen zeggen zo`n ``in your face`` sound, en dan in de negatieve zin van het woord, het klinkt gewoon niet rustig(niet jouw stukje, maar gewoon de djm600 in het algemeen)
Als je er te lang naar luistert vermoeit het , vind ik dan, ....noise fatique heet dat geloof ik !
Natuurlijk kan een pioneer ook klinken, maar wat zou jij kiezen, een harman kardon of NAD versterker, of zou je voor een sony gaan.
In dat licht zie ikzelf de pioneer ook een beetje, kost te veel voor wat je krijgt.
Koop bijvoorbeeld een PCV275 of een ander mengpaneel met send return in de prijsklasse van van de PCV, doe er een Kaosspad 2 bij, en je hebt een velen malen ``vettere``set dan de pioneer, is nog minder duur ook en je hebt 50 effecte meer+sampler+synthesizer...........
De vestax klinkt veel dikker dan de pioneer, ik vind het gewoon een genot om simpel een plaatje op te zetten en te luisteren via de vestax en een Rotel versterker,................gewoon een zeer warm en mooi geluid, maar vooral warm.
overigens ook op de sony powermosfet versterker van een dj kennis klinkt de vestax ook lekker, ik bedoel dus maar te zeggen dat het mooie geluid niet noodzakelijkerwijs van de rotel komt, al helpt dat natuurlijk zeker ook bij !
Maar ieder zijn smaak , en ieder zijn/haar manier van werken :)
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
28-4-2004 10:06

Mayoda] schreef:

Natuurlijk kan een pioneer ook klinken, maar wat zou jij kiezen, een harman kardon of NAD versterker, of zou je voor een sony gaan.
In dat licht zie ikzelf de pioneer ook een beetje, kost te veel voor wat je krijgt.

Maar ieder zijn smaak , en ieder zijn/haar manier van werken :)
Toevallig heb ik achter de djm600 een harman kardon versterker hangen...

Ik ben het verder absoluut met je eens, wilde alleen maar aangeven dat het overbekende djm-bagger-geluid best mee valt. Op een thuis setje hoor je ziet zo gek veel verschil (en hoef je ook niet in het rode te draaien), de plaatsing en type speakers hebben veeel meer invloed op het geluid, om maar wat te noemen.
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
28-4-2004 10:43
Inderdaad!
we moeten de djm ook niet in het rijtje van ``slechte mixers hangen``, want het blijft een leuk ding !
Maar we zijn natuurlijk wel vergelijkingen aan het trekken van mixers in het hoge segment, en dan schiet de pioneer een beetje te kort.
voor thuis lijkt hij me ook prima inderdaad, misschien wel meer dan prima !
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-4-2004 10:49

Frisbee schreef:

Toevallig heb ik achter de djm600 een harman kardon versterker hangen...

Ik ben het verder absoluut met je eens, wilde alleen maar aangeven dat het overbekende djm-bagger-geluid best mee valt. Op een thuis setje hoor je ziet zo gek veel verschil (en hoef je ook niet in het rode te draaien), de plaatsing en type speakers hebben veeel meer invloed op het geluid, om maar wat te noemen.
Thuis achter je eigen draaitafels netjes in het groen mischien wel (in jou oren dan want ik zou het niet accepteren voor een mixer die zoveel geld kost). In een standaard discotheekje of op een groot feest niet en dan klinkt ie echt wel bagger ten opzichte van een andere mixer in die prijsklasse.

En leuk dat je met plaatsing van de speakers aan komt maar als je bij het einddoel de problemen van je bron op moet gaan lossen om het rechtte trekken ben je compleet verkeerd bezig.

FEIT IS GEWOON dat de DJM uit budget onderdelen is opgebouwd en ruk klinkt in vergelijking tot andere mixers in die prijsklasse. Dan kun je lullen als brugman maar feiten lul je niet onder de tafel. Waar ik me een beetje dood aan erger is dat er toch mensen vol durven te houden dat bepaalde dingen niet zo zijn volgens hun terwijl ze zelf dondergoed weten dat het wel zo is.

Gelukkig ben ik niet de enige die zo over de djm denkt en lopen er nog een paar hier rond op het forum die er net zo over denken. Gelukkig zijn dat wel allemaal mensen met een behoorlijk beetje technische kennis die wel weten waar het over gaat wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
28-4-2004 11:17
we moeten de djm ook niet in het rijtje van ``slechte mixers hangen``, want het blijft een leuk ding !
Het is inderdaad leuk speelgoed ... maar niet geschikt voor professioneel gebruik, in combinatie met een fatsoenlijke installatie
wilde alleen maar aangeven dat het overbekende djm-bagger-geluid best mee valt. Op een thuis setje hoor je ziet zo gek veel verschil
Conclusie: iets anders in je thuis-installatie is de beperkende factor in de signaalketen.

Dat overbekende bagger geluid valt namelijk zeker niet mee! Een klant van ons heeft een A-B vergelijking (in zijn huiskamer) gedaan met een E&S DJR100. Is meteen de volgende dag verhaal gaan halen bij pioneer.

En een ding moet ook niet vergeten worden ... in je huiskamer luister je op een laag niveau, op een professionele installatie is het niveau zo maar een flink aantal dBs hoger. Hierdoor wordt het irritante geluid van de pioneer 'uitvergroot'.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
28-4-2004 13:04
Persoonlijk vind ik dat de discussie nu wel heel erg wordt doorgedraaid. De DJM wordt neergezet alsof het een regelrechte kutmixer is alleen nog maar een bak ruis en storing maakt van het signaal dat er wordt ingestuurd.

Heeft een DJM het geluid van een budgetmixer? Welnu, een vergelijking is in de maak. Een dezer dagen ga ik bij Rob (Frisbee) langs en neem me ETP MM50 mixer mee. Dan gaan we die even in dezelfde setup, met hetzelfde plaatje op dezelfde platenspeler hangen. Dat zullen we even opnemen (zowel het geluid bij 0dB als bij +6dB) en het resultaat pennen we hier wel even neer.

Hoewel ik het ermee eens ben dat het op deze manier vast niet helemaal voor 100% aan de stappen en criteria voor wetenschappelijk onderzoek voldoet razz :p , denk ik dat op deze manier wel een aardige vergelijking is te maken. De resultaten zullen we hier wel posten...

Ik heb niet de illusie dat ik Reind hiermee van z'n DJM haat af krijg razz :p , maar het lijkt me wel interessant om te laten horen hoe een échte budgetmixer (ding komt btw volgens mij behoorlijk overeen met een JB-sytems MX-4, toen 500 gulden voor betaald) klinkt, en hoe een DJM klinkt. En ik denk dat ik de resultaten maar even blindeer zodat niet te zien is wat de DJM is en wat de ETP happy :), dat moet je dan horen lijkt me... wink ;)
Een vergelijking met 'n Dateq zou nog beter zijn maar die heb ik hier ff niet staan sad :(
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-4-2004 13:15
+6 dB is nog maar een kleine oversturing. In de praktijk gaat het er nog weleens heftiger aan toe.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-4-2004 13:24
Er staat in dit topic al een pracht van een praktijkvoorbeeld:
www.new-line.nl/forum/read/?m=138932#138932

Terug naar forum Reageer (zonder quote)