Forum > Geluid

Dateq XTC / Pioneer DJM600 / A&H Xone:32 ??

(143 reacties. Pagina 11 van 15)
Moderator(s): Dré
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
18-11-2003 18:08
juist, zelfs op tiesto in concert (de "beste dj ter wereld").... er waren daar meer dan 20000 man
niemand horen klagen.... en trouwens op zo'n feest wordt het geluid van de mixer echt wel opgepept door compressors/eq's enz
LoinzStandaard Lid
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
18-11-2003 18:17

blazer schreef:

juist, zelfs op tiesto in concert (de "beste dj ter wereld").... er waren daar meer dan 20000 man
niemand horen klagen.... en trouwens op zo'n feest wordt het geluid van de mixer echt wel opgepept door compressors/eq's enz
Ja maar zo kun je altijd wel redeneren. Het is natuurlijk onzin een veel geld uit te geven aan goede boxen en versterkers en er dan een mixer neer te zetten met een mindere geluidskwaliteit. Als je dan ook nog extra geld moet uitgeven om het geluid van de mixer te composeren ben je gewoon geld over de balk aan het gooien. Koop dan een Xone 62 of Ecler sclat en neem er desnoods zo'n pioneer EFX bij als je toch zo graag die standaard effecten wil gebruiken. Dan klinkt het geluid alleen een stuk minder als je effecten gebruikt.

Ik vind gewoon dat als je een mixer koopt voor zoveel geld, je er zonder je zorgen hoeft te maken zeker een jaar of 2 mee vooruit moet kunnen (bij intensief gebruik). Als ik zoveel geld uitgeef aan een mixer wil ik een betrouwbaar product hebben en niet nog eens ieder jaar vele euro's aan nieuwe faders uitgeven. Als pioneer overigens er betrouwbare faders in zou douwen, de klank zou verbeteren, en er een andere voeding in zou stoppen zodat ten eerste de mixer niet als kookplaat gebruikt kan worden en ten tweede je meer headroom creeert. Zou het een wereldmixer zijn, maar ieder stelt zijn eigen eisen...
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
18-11-2003 18:47

Ger-E schreef:

Op 'Tiesto in concert' wassie ook aanwezig.....
Ach, het is en blijft ieder z'n mening denk ik!
Nee een gegeven zoals slechte headroom en betrouwbaarheid zijn geen meningen maar harde gegevens.

Als ze zelfs bij Pioneer al toegeven dat er fouten in die mixer zitten dan vraag ik me af waarom er nog mensen zijn die hem nog steeds perfect vinden.
Pioneer kan mooie cd spelers bouwen en helaas voor hun is dat ook het enige waar ze echt in uitblinken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GupyStandaard Lid
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
18-11-2003 19:17

Reind schreef:

Pioneer kan mooie cd spelers bouwen en helaas voor hun is dat ook het enige waar ze echt in uitblinken.
Laten we even de reviews van de DJM707 & 909 afwachten. Hier mag Pioneer laten zien dat ze mixers kunnen maken...of niet.

Ik persoonlijk reageer niet meer op meningen van Pioneer, Dateq en A&H. In mijn ogen zijn het alle drie prima mixers, elk in hun toepassing waar ze goed in zijn.
En laten we maar ophouden over dat gezeik dat de ene wel of niet beter is. Gewoon proberen door te kopen.
Dj diëgoStandaard Lid
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
18-11-2003 19:40

Gupy schreef:

Reind schreef:

Laten we even de reviews van de DJM707 & 909 afwachten. Hier mag Pioneer laten zien dat ze mixers kunnen maken...of niet.

Ik persoonlijk reageer niet meer op meningen van Pioneer, Dateq en A&H. In mijn ogen zijn het alle drie prima mixers, elk in hun toepassing waar ze goed in zijn.
En laten we maar ophouden over dat gezeik dat de ene wel of niet beter is. Gewoon proberen door te kopen.
dat is een goeie en eerst ook testen voor het kopen wink ;) voor rest met je eens
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
18-11-2003 20:18

Gupy schreef:

Op plasa kraakte de faders van de DJM909 al die er stond bij de pioneer stand.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Laatste: 21-11-2024
18-11-2003 21:24

blazer schreef:

wat dachten jullie van johan gielen???
Dit jaar nog een feestje gedaan met "onze Belg" en ook z'n rider gezien. Die is HEEL standaard (2 direct drive draaitafels + mixer met toonregeling per kanaal + voldoende monitoring). Ik weet dus niet waar je het over hebt of waar je je informatie vandaan hebt. Ook ik heb wel eens GEHOORD dat sommigen een DJM-600 eisen MAAR van alle "groteren" die ik gezien heb was er GEEN EEN waarbij dit ook het geval is. Ik denk dan ook dat je dit meer zult zien bij de "omhoog gevallen net uit de slaapkamer ontsnapte en nu al steralures" DJ.
natuurlijk vind een dj de faders niet belangrijk joh!
Het zal de DJ in kwestie inderdaad een rooie rotzorg zijn dat de verhuurder elk zoveelste klusje de faders van de mixer moet vervangen!
er komen ook maar 20000 mensen op zo'n dj af !!!
Probeer wel een beetje bij het topic te blijven. Voor je het weet is je verhaal veranderd in een onsamenhangende brei...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BlazerStandaard Lid
18-11-2003 22:16
zo allemaal op de achterste poten....
er stond vroeger altijd een tekst op jullie tassen:
BLA BLA BLA
DréAdministrator
Laatste: 21-11-2024
18-11-2003 22:20

blazer schreef:

zo allemaal op de achterste poten....
er stond vroeger altijd een tekst op jullie tassen:
BLA BLA BLA
... Gewoon de leukste.

Da's lang geleden zeg! laugh :D

Reden dat ik nogal stevig reageerde was je nogal overbodige "20000 man" opmerking. Volgens die redenering zou alles wat voor grote feesten gebruikt wordt goed zijn (en da's gelul natuurlijk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BlazerStandaard Lid
18-11-2003 22:25
JA DRE DA'S LANG GELEE ZOUD JE MIJ NOG HERINNEREN?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)