Forum > Algemeen Forum

Flightcase bouwen

(142 reacties. Pagina 11 van 15)
Moderator(s): Dré
DjluzoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 147
2-8-2003 15:47
dat weet ik ook niet mischien is het beter om het zelfbouw speakers forum te veranderen door zelfbouw forum
Luuk
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
2-8-2003 16:05
mdf kan idd niet tegen vocht hoor, wat max zegt en ook is het inderdaad heel makkelijkt te verven..
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
3-8-2003 08:33
tja, als je er een slijtvaste afwerking op plakt is het ook goed. ik ben van de week bezig geweest om 2 fc's te maken van berken multiplex. alles met de hand gezaagd. daarna met goede constructielijm ingesmeerd en vastgeschoten met een schiethamer.(gaat wel zo snel en makkelijk) daarna een tijdje stilgelegen omdat de afwerkmaterialen er nog niet waren. en afgelopen maandag begonnen aan de eerste kist. alles op maat maken(je kan zo 2 cm afwijken, de hoekpofielen dekken dat af.) en erop zetten. kist 1 was woensdag klaar, en toen aan nr 2 begonnen. dat is een 19" kist voor de showmaster. was een heerlijk klusje. ik ga weer hout halen(voor nop razz :p ) en een kist voor de cyclones maken.

ik ga zometeen de kist afmaken, dus alle connectors erin. daarna maak ik foto's die het internet op kunnen. iemand webspace?? hieronder mijn tip:

*om je 19" app. vast te maken heb je rails nodig met gaten erin. die ik heb gehaald was met vierkante gaten en kostte 5,5 euro per meter. het jan makkelijker: koop bij de gamma 7 euro 2 meter aluminium hoekprofiel(een stevige dikke) en zaag die op maat. boor er gaten in om het vast te zetten en boor gaten voor de parkers.(werkt makkelijk) voor de mensen die niet weten wat parkers zijn, dat zijn schroeven met schroefdraad die in een voorgeboord gat kan draaien. hetzelfde als voor in hout alleen dan voor staal of aluminium.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
3-8-2003 08:55
ja maar goed, dan kun je net zo goed 2 stevige latten van een cm aan de zijkanten schroeven... want een paar keer je spullen los en vast zetten met zon profiel waar je de schroeven indraait en hetlijkt mij dat je gat in je profiel verot is, met die kooimoeren zul je dat probleem niet hebben
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
3-8-2003 09:55
Idd, je kan beter van die soort glijprofielen halen, waar je de boutjes inschuift en op de goede plek zet. Zit net zo stevig vast en je zit nooit met gaten die niet goed zitten of uitgesleten zijn.
Volgende keer Peter!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
3-8-2003 10:40
Of je moet al (zo heb ik het gedaan) de sub (ja, ik heb er ook een sub van gemaakt :p) gewoon van dat hout maken, want dit hadden we over van een oude kast, dus daarvan de kast gemaakt. De maten zijn 100 X 50 X 40 cm en ik heb Heavy Duty materiaal gebruikt als zeer stevige en grote maar makkelijke handgrepen, stoothoeken en beschermingsroosters. Ik heb alles stevig gelijmd, geschroefd EN gespijkerd. Ik heb hem bekleed met stof (zeer dik en stevig stof) en hij weegt totaal (met skytec speakers, tja ik weet het...) 34 Kilo. Heel makkelijk te vervoeren (met 2 man). Weegt niet echt oerzwaar en dreunt echt goed door. WEL heb ik geen kast berekening ofzo gemaakt, was vorig jaar, wist ik veel hoe en of dat moest laugh :Drazz :p
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
5-8-2003 21:25
Op veilingkratten zit zo'n 6 euro statiegeld, afhankelijk van de grootte.
De exacte bedragen (die wij in de supermarkt waar ik werk ervoor betalen cq terugkrijgen):

Grote kratten + inklapbare kratjes en alle zwarte kratten: EUR 3,86 per stuk
Kleine blauwe kratjes ('witlof' (tomaten) bakjes): EUR 0,90.

Super hufterbestendig (werkelijk niet kapot te krijgen) en ze kunnen veel hebben (vooral de niet-inklapbare)
Vind het alleen wat armoedig staan bij je drive-in als je met van die veilingkratjes aan komt zetten.

Zelf zou ik voor mijn kabels denk ik een meubel bouwen met echte laden (op ladegeleiders) die ik uit het rek kan schuiven, die ik kan vergrendelen. Paar lage laatjes extra en je hebt meteen een mooie opbergplek voor je microfoons: schuimplastic nemen en daarin precieze uitsparingen voor de mics maken en evt. dat dan weer afdekken met een laag schuimplastic. En natuurlijk ook voor andere van dat soort kwetsbare of makkelijk verdwijnende spullen als losse (reserve)lampjes, verloopjes, reserveonderdelen en weet ik wat nog meer. Laatjes voor 19" zijn te koop, maar kun je met een beetje handigheid ook zelf wel maken van bijv. triplex. Ladegeleiders zijn bij de bouwmarkt te krijgen
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
B-SHYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 2-2-2004
Berichten: 6
22-8-2003 10:58
Goeiedag,

Ik speel al een tijdje met het plan om zelf een flightcase te bouwen voor mijn pioneer cmx 3000 dubbele cd-speler en een 10" mixertje.
In deze case moeten de mixer en het bedieningspaneel van de spelers bovenop zitten en de spelers zelf daaronder. Kan iemand mij misschien helpen aan bouwtekeningen voor dit project???
Alvast bedankt!!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
22-8-2003 12:10
zijn geen bouwtekeningen voor, gewoon dus lekker zelf meten meten meten
B-SHYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 2-2-2004
Berichten: 6
25-8-2003 12:52
Er is toch vast wel iemand die ooit zelf zo'n kissie in elkaar heeft gezet en mij kan helpen met i.i.g. de afmetingen van zo'n ding?

Terug naar forum Afgesloten topic